Hola a tothom,
Us adjuntem un Pdf amb els vincles als materials elaborats pels diferents grups de treball del curs 2011-12.
Feu-hi una ullada que són molt interessant.
No us ho deixeu perdre!
Hola a tothom,
Us adjuntem un Pdf amb els vincles als materials elaborats pels diferents grups de treball del curs 2011-12.
Feu-hi una ullada que són molt interessant.
No us ho deixeu perdre!
. Si em permeteu, vull aprofitar la lletra de la cançó Ítaca, d’en Lluís Llach, que des del primer cop que la vaig escoltar a l’any 1975 ha estat un referent..
“…Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca, has de pregar que el camí sigui llarg, ple d’aventures, ple de coneixences. Has de pregar que el camí sigui llarg, que siguin moltes les matinades que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven, i vagis a ciutats per aprendre dels que saben…”
L’educació és una de les professions més estimulants. La possibilitat de creació i d’innovació diària ha fet de la meva vida professional un espai permanent d’aprenentatge.
Tot i el pas inexorable del temps, al llarg d’aquests quasi quaranta anys de mestre el meu camí ha estat sempre ple d’aventures, ple de coneixences.
He tingut sempre al cor la idea d’Ítaca: de servei per l’educació d’aquest País.
Ara que sembla que arribo al meu destí d’aquesta travessia pel món de l’ensenyament vull que em duri molts anys, que em faci ric de tot el que he après i que m’heu ensenyat fent el camí, sense esperar que em doni més riqueses que la feina ben feta.
L’ensenyament m’ha donat el bell viatge, sense ell no hauria estat res. El treballar mai ha estat un problema.
Al llarg d’aquest temps he intentat aportar un granet més de sorra a la reflexió conjunta de l’apassionant procés de construcció del coneixement.
I totes i tots, hem d’anar més lluny dels arbres caiguts que ara ens empresonen, i quan els haurem guanyat tinguem ben present no aturar-nos. I quan sereu deslliurats torneu a començar els nous passos. Més lluny, sempre molt més lluny, més lluny del demà.
I ara que arribo al final, he de saber trobar noves sendes per dedicar-me al que he après.
Bon viatge companys i companyes, que ens afavoreixi el Déu dels vents, el velam del vaixell, i malgrat els constants combats tingueu plaer dels cossos més amants.
Gràcies per poder-me deixar omplir les xarxes de volguts estels plens de ventures, plens de coneixences.
Què l’amor i la passió per l’educació us ompli el vostre cor generós, com m’ha fet a mi i trobeu els camins dels vells anhels, plens de ventures, plens de coneixences.
Gràcies, i moltes gràcies i que tots els dies de l’any siguin un Bon Nadal plens d’amor, de Pau i d’il·lusions per al viatge més apassionant que hi ha: el món de l’educació.
MILA ESKER !!!. ZORIONAK ETA URTE BERRI ON !!! ONENAK ZARETE !!!
Carlos J. García-Alzórriz Pardo
Cap de la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent
Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental
Al Seminari de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) de Bigues i Riells hem fet tres activitats al voltant del tema de la seguretat a Internet i la protecció de dades.
![]() |
![]() |
![]() |
3. Hem pensat i compartit activitats sobre seguretat a Internet elaborades pels referents TAC sobre cm treballar el tema d’Internet Segura amb els alumnes. Us deixem alguns exemples d’activitats:
Al Seminari TAC de Sant Celoni s’han tractat, entre d’altres, aquests dos aspectes:
1.- Com a punt inicial i principal s’ha fet una anàlisi de la situació de les programacions TAC dels centres.
La dinàmica utilitzada ha estat:
Conclusions:
2.- Respecte la seguretat a Internet:
Primerament es comenta el tema dels drets d’autor i la utilització que es pot fer de la llicència Creative Commons.
Dels exemples presentats com a situacions habituals en els centres, en el cas dels de la nostra zona el tema que hem tractat com més comú és el primer, el que fa referència a que les famílies , quan hi ha activitats en el centre , enregistren imatges de tots els alumnes del centre.
Al Seminari de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) de Mataró es va realitzar el passat dilluns 29 d’octubre i es va tractar el tema d’Internet segura i protecció de dades.
Al Seminari de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) de Granollers s’han incorporat molts responsables TAC de centre, per tant hem utilitzat la primera sessió per presentar-nos, sensibilitzar-nos amb l’espai virtual del seminari i comentar aspectes del dia a dia de la coordinació.
Va ser una sessió on vam compartir moltes experiències i vivències, sovint difícils per la situació actual.
De cara a la propera sessió aprofundirem en el tema de la seguretat a Internet i la protecció de dades.
A la sessió inicial de Seminari TAC de Montmeló, i dins del tema SEGURETAT A INTERNET I PROTECCIÓ DE DADES, es va dur a terme un interessant debat al respecte de si és tasca dels/de les docents “educar” a les famílies en matèria de seguretat a Internet.
Tothom està d’acord en el fet que als centres educatius s’ha d’incloure aquesta temàtica donat que és competència comunicativa i està recollida al currículum, però pel que fa a les famílies es van donar dues opcions molt diferenciades.
1.- Docents que creuen que els familiars, en general, no tenen prou informació/formació per a dur a terme l’educació dels seus fills i filles en aquest tema i que, per tant, els centres educatius han de dur a terme aquesta tasca.
2.- Docents que creuen que l’escola ha d’educar l’alumnat i que les famílies no han de ser el seu objectiu.
El punt de trobada de mínims va ser:
1.- Els i les coordinadores i/o comissió TAC de cada centre fan la sensibilització del claustre.
2.- Cada tutor/a inclou aquest punt en l’ordre del dia de la reunió de pares i mares d’inici de curs.
Al Seminari de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) de l’Alt Maresme hem començat el curs comentant els Punts bàsics de la Llei Orgànica de Protecció de Dades.
Després de parlar-ne durant la primera sessió, hem quedat que cadascú debatria als seu claustre aquests aspectes i faríem un retorn de l’escènica de la discussió a la plataforma virtual del seminari.
A més a més hem parlat sobre les competències del professorat. El nostre formador ens n’ha passat una llista de 33 competències, de les quals hem escollit les següents:
Finalment han sorgit alguns dubtes “TIC” sobre com optimitzar les xarxes, com configurar les unitats de xarxa, etc.
Ja s’ha iniciat el Seminari de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) al Baix Maresme.
La primera sessió ha estat dirigida a:
Respecte l’últim punt es van debatre els següents casos, i els mestres participants vant arribar a aquestes conclusions que volen compartir amb tots vosaltres.
Esperem que la seva reflexió sigui beneficiosa per tota la gent interessada en la protecció de dades als centres escolars.