Hem dividit la sessió en dues parts:
1a part
En primer lloc parlem i presentem la portada de l’xtec amb l’aplicació del pla TAC.
A continuació treballem el document Llegir i escriure a l’era digital centrant-nos especialment en els condicionants de la lectura digital i parlem un a un dels dispositius, modalitats i formats. La varietat d’ajudes se’ns queda al tinter.
S’obra un debat on es van desgranant algunes idees com:
- Això queda molt lluny del tutor que té moltes coses molt importants a fer.
- Cal plantejar-se si això, avui dia, és més important que altres coses que fem i no són significatives per la vida.
- El tutor no té accés a dispositius per treballar aquests aspectes.
- Els alumnes ja llegeixen en digital i l’escola no participa a ensenyar-los.
- Potser les escoles haurien de revisar si els continguts que fan són els adequats al S. XXI i no basar tant la seva tasca en la tradició.
- El professorat és molt arrelat al que fa i potser si parlem d’aquests canvis els hi sonarà molt lluny.
A continuació veiem dues activitats de les proves ERA 2009 i comentem quines són les competències necessàries per la seva resolució.
- 10 trucos escondidos para aprovechar youtube en el aula.
- Youtube education
- Distinguir y utilizar la simbología, estructura y contenidos apropiados en las presentaciones.
Conclusions.
En finalitzar la sessió s’acorda que:
- Des del CRP enviarem un escrit als equips directius recolzant un traspàs als claustres de la part de “condicionants de la lectura en digital”.
- La segona part de la propera sessió procurarem tractar: Apps per escriure amb el dit, interactuar a una projecció des de una tauleta, com gravar l’escriptori en vídeo i traspassar un resum d’ofimàtica bàsica pels mestres.