4a Sessió del Seminari TAC de l’Alt Maresme

Hem dividit la sessió en dues parts:

1a part
En primer lloc parlem i presentem la portada de l’xtec amb l’aplicació del pla TAC.

A continuació treballem el document Llegir i escriure a l’era digital centrant-nos especialment en els condicionants de la lectura digital i parlem un a un dels dispositius, modalitats i formats. La varietat d’ajudes se’ns queda al tinter.
S’obra un debat on es van desgranant algunes idees com:

• Això queda molt lluny del tutor que té moltes coses molt importants a fer.
  • Cal plantejar-se si això, avui dia, és més important que altres coses que fem i no són significatives per la vida.
  • El tutor no té accés a dispositius per treballar aquests aspectes.
  • Els alumnes ja llegeixen en digital i l’escola no participa a ensenyar-los.
  • Potser les escoles haurien de revisar si els continguts que fan són els adequats al S. XXI i no basar tant la seva tasca en la tradició.
  • El professorat és molt arrelat al que fa i potser si parlem d’aquests canvis els hi sonarà molt lluny.

A continuació veiem dues activitats de les proves ERA 2009 i comentem quines són les competències necessàries per la seva resolució.

2a part de la sessió.

Conclusions.
En finalitzar la sessió s’acorda que:

• Des del CRP enviarem un escrit als equips directius recolzant un traspàs als claustres de la part de “condicionants de la lectura en digital”.
  • La segona part de la propera sessió procurarem tractar: Apps per escriure amb el dit, interactuar a una projecció des de una tauleta, com gravar l’escriptori en vídeo i traspassar un resum d’ofimàtica bàsica pels mestres.
Aquest article s'ha publicat dins de General, Seminaris TAC i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.