Projecte Handwork: Un model cooperatiu per Aules Obertes

La cooperativa Handwork és el motor de treball dels nois i noies de l’Aula Oberta de l’Institut Antoni Cumella de Granollers.
És la primera cooperativa d’alumnes creada per a Aula Oberta i dins d’un institut públic. Els alumnes de 3r i 4rt d’ESO que en formen part, treballen la meitat de les hores lectives reforçant les competències bàsiques i l’altre meitat, realitzant productes, serveis i activitats que ells mateixos gestionen i elaboren.
A la cooperativa operen també, els “Kumes”: moneda complementaria per remunerar la seva dedicació.
Gràcies al projecte els alumnes milloren l’assistència al centre, la puntualitat, l’autoestima, el compromís mutu,… i descobreixen les seves capacitats.
Després de tres anys de rodatge i afinament, creiem que el projecte té la forma suficient per compartir-lo amb tota la comunitat educativa.
És per això que encetem aquesta aventura del micromecenatge. Volem explicar el projecte i per fer-ho, ens cal una plataforma web col·laborativa adreçada als professionals d’Aules Obertes com a font de recursos, tenir una visió externa del projecte que ens assessori i ens marqui i en una segona fase, enregistrar en format vídeo l’experiència d’èxit d’aquests joves amb càpsules audiovisuals que il·lustraran tot el contingut pràctic del projecte. La unió d’aquestes càpsules portarà, en una tercera fase, a la realització final del documental.

Compromís social

Oferir el model cooperatiu que hem assajat i testat, amb alumnes d’Aula Oberta, a la resta d’aules obertes del territori. Desitjem que el model es reprodueixi, a fí que els nois i noies d’aula oberta, puguin fer intercanvis d’experiències entre ells, trobades i els acompanyants disposin d’una borsa d’idees i recursos.

Aquest article s'ha publicat dins de General, Innovació Educativa i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.