Al Seminari TAC de Sant Celoni s’han tractat, entre d’altres, aquests dos aspectes:
1.- Com a punt inicial i principal s’ha fet una anàlisi de la situació de les programacions TAC dels centres.
La dinàmica utilitzada ha estat:
- Presentació d’un guió de preguntes
- Per grups de 4-5 persones resposta i comentari de les preguntes
- Cada grup presenta les seves aportacions
Conclusions:
- La majoria dels centres no tenen aquesta programació o bé és obsoleta
- No en tots els centres tenen dins les programacions d’àrea activitats TAC
- Hi ha un nombre important de centres que mostren la seva predisposició a la utilització dels recursos web 2.0. Hi ha 4 centres que utilitzen el Google Apps
- Sobre si l’ús de les TAC està assegurat a tots els cursos i aules: atenent que es necessiten ordinadors a l’aula i professorat que els vulguin fer servir, en la majoria dels centres la resposta és positiva. Queda clar que si hi ha recursos i maquinari es facilita molt la generalització de l’ús de les TAC en les situacions d’ensenyament i aprenentatge. Hi ha maneres d’organitzar el professorat que faciliten que a cada nivell hi hagi una persona preparada.
- En resum, es prioritza el treball que ha de fer el seminari respecte a l’elaboració de les propostes de programacions
2.- Respecte la seguretat a Internet:
Primerament es comenta el tema dels drets d’autor i la utilització que es pot fer de la llicència Creative Commons.
Dels exemples presentats com a situacions habituals en els centres, en el cas dels de la nostra zona el tema que hem tractat com més comú és el primer, el que fa referència a que les famílies , quan hi ha activitats en el centre , enregistren imatges de tots els alumnes del centre.