DIA DE LES MATEMÀTIQUES

AVUI ELS ALUMNES DE 5è i 6è HAN PARTICIPAT EN UNA JORNADA DEDICADA A LES MATEMÀTIQUES. AL MATÍ HAN FET RACONS MATEMÀTICS ON PODIEN ESCOLLIR DIFERENTS JOCS. DESPRÉS HAN PRESENTAT ELS SEUS ESMORZARS MATEMÀTICS.  TOTS ESTAVEN SUPER BEN FETS!!

DESPRÉS DEL PATI HAN FET JOCS AMB TOT EL GRUP CLASSE. I PER ÚLTIM, A LA TARDA, HAN REALITZAT UNA GIMCANA MATEMÀTICA I HAN REBUT UN DIPLOMA PER LA SEVA PARTICIPACIÓ.

MIREU QUE BÉ HA ANAT…

 

Publicat dins de , 5è i 6è, , General, Matemàtiques | Deixa un comentari

LA PROPORCIÓ AL RENAIXEMENT 5è i 6è

CONTINUEM AMB EL TALLER DE DIBUIX I  PINTURA. AQUESTA VEGADA TREBALLAREM LA PROPORCIÓ AL RENAIXEMENT. ENS BASAREM SOBRETOT EN L’OBRA DE LEONARDO DA VINCI.

A CONTINUACIÓ TENIU INFORMACIÓ I ENLLAÇOS D’INTERÈS:

INTRODUCCIÓ

El significat de Renaixement és tornar a néixer, i es refereix al renéixer del classicisme greco-romà. En el renaixement es recuperen els estils grecs i romans, sobretot aquest últim, però no els copiarà com el Neoclacissisme sinó que prendrà referències directes i interpretarà.

Situem l’inici del Renaixement al segle XIV (“Trecento”) a Itàlia. A Espanya es començarà a donar al segle XV (“Quattrocento”), d’aquest segle destacarem que el centre del Renaixement és Florència. Al segle XVI (“Cinquecento”) arribem a la fi del Renaixement, d’aquest segle observem que és Roma el centre cultural. Direm, doncs, que el canvi d’Edat Mitja a Època moderna és comprès entre els anys 1400 i 1600.

En el segle XIV es donen importants canvis socials: la burgesia es fa forta, vol una nova societat. Hi ha un gran apogeu de les universitats, allí s’hi estudia filosofia clàssica. Es dóna un fort desenvolupament de les ordres menticants que parlen de l’home i hi ha una gran força de l’escolàstica (unió fe-ciència). La cultura ja no és exclusiva de l’Església i hi ha interès per la ciència (investigació permanent) i per la natura.

Si volem posar un exemple humà del Renaixement, la persona indicada per a ser-ho és Leonardo da Vinci, doncs és el prototip d’home del Renaixement. Ell és pintor, escultor, inventor… En resum, Leonardo da Vinci és un home amb molts recursos, encarat i obert al món de l’art i de les ciències. És l’home model i exemple a seguir d’aquella època.

Un fet destacable és el de les invencions, com ara la de la impremta (Johan Gutenberg), la del paper (Cai Lun), la de la brúixola, la del telescopi o bé la de la carabel.la. Gràcies a aquest últim invent Cristòfor Colom arribà a Amèrica l’any 1492.

L’ENCICLOPEDIA.CAT : EL RENAIXEMENT

http://www.enciclopedia.cat/EC-GEC-0235156.xml

L’HOME DE VITRUVI

http://www.slideshare.net/juanjev/lhome-de-vitruvi-24073852

https://ca.wikipedia.org/wiki/Home_de_Vitruvi

PRESENTACIÓ: EL RENAIXEMENT

http://en.calameo.com/read/000969393db135990132d

RAP LEONARDO DA VINCI

https://www.youtube.com/watch?v=q7iDqe8M-x4

BIOGRAFIA ESCRITA

http://www.biografiasyvidas.com/monografia/leonardo/

VIDEO: BIOGRAFIA CURTA DE LEONARDO DA VINCI

https://www.youtube.com/watch?v=9LF5shWF8kg

DOCUMENTAL: LEONARDO DA VINCI

https://www.youtube.com/watch?v=vkwQKyLkNXo

LA GIOCONDA O MONA LISA

https://ca.wikipedia.org/wiki/La_Gioconda

ANÀLISI DE L’OBRA PICTÒRICA: LA GIOCONDA (1)

http://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/2012/01/09/leonardo-da-vinci-la-gioconda/

ANÀLISI DE L’OBRA PICTÒRICA: LA GIOCONDA (2)

https://www.youtube.com/watch?v=XcSY2U1qxpQ

CONEIX L’APLICACIÓ SECOND CANVAS DEL MUSEU DEL PRADO

https://www.museodelprado.es/app/secondcanvasprado/?gclid=CP2e793-3cgCFRSNGwodJhQNPg

COMPARACIÓ DE LA GIOCONDA DEL LOUVRE I LA DEL MUSEU DEL PRADO

https://www.youtube.com/watch?v=RKQSK1HG3lg

LA GEOMETRIA SAGRADA EN LA GIOCONDA

https://www.youtube.com/watch?v=DzDaykZY4cI

Publicat dins de , 5è i 6è, , General, TALLER DE PINTURA | Deixa un comentari

CASTANYADA 2015

AVUI HEM CELEBRAT LA CASTANYADA. HEM MENJAT CASTANYES I PANELLETS. DESPRÉS HEM BALLAT UNA ESTONA FINS L’HORA DE MARXAR. ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ TOTS JUNTS!

 

Publicat dins de CASTANYADA, General | Deixa un comentari

TALLER DE PINTURA EGIPCIA 5è i 6è

CREACIÓ DE PAPIR

En aquesta sessió, els alumnes de 5è i 6è han realitzat un papir (amb aigua i cafè) que serà la base on realitzaran la seva pintura egípcia.

També han après com era la cultura de l’antic Egipte i quines característiques tenia la seva pintura.

Per saber més a continuació teniu una petita explicació i uns enllaços d’interès.

La pintura a l’antic Egipte

La pintura s’utilitzava per decorar les parets de temples i tombes, així com per il·lustrar papirs.

Una tècnica molt emprada va ser la del fresc. Per aconseguir els colors dels pigments es diluïen en aigua abans de ser aplicats sobre una paret humida.

La temàtica era molt variada i oscil·lava entre les representacions religioses de caràcter simbòlic (déus, ritus) i les escenes de la vida quotidiana executades amb gran realisme. Hi ha nombroses representacions de plantes i animals.

Els personatges de major importància (faraó, sacerdots, etc. ) es pintaven en major grandària que els de menor categoria.

Un tret típic de la pintura egípcia és que les figures es dibuixaven de perfil, quedant únicament de front el tronc i els ulls.

Una altra de les seves característiques és l’absència de perspectiva i l’ocupació de colors plans, és a dir, sense degradar o difuminar .

D’altra banda, els homes es representaven amb pell més fosca que la de les dones.

La tècnica pictòrica dels egipcis va ser un precedent de la pintura al fresc o pintura al tremp d’ou * , ja que els feien amb pigments extrets de la terra i de diferents colors barrejats amb aigua directament sobre la pedra amb guix. Els colors eren vius i variats, i el contorn sempre era molt fosc: en tons negres o bordeus.

*pintura al tremp d’ou: El rovell d’ou té la propietat d’assecar-se de pressa i adherir-se fermament. La pintura al tremp era tradicionalment preparada amb pigments polvoritzats amb un morter de mà sec i rovell d’ou, que fa d’agent aglutinant.

ENLLAÇOS D’INTERÈS

CONTEXT HISTÒRIC

https://www.youtube.com/watch?v=aQhvHN_sOQY

VÍDEO EXPLICATIU SOBRE LA PINTURA EGIPCIA

https://www.youtube.com/watch?v=eL2BYcX_fXA

SIMBOLOS SAGRADOS 1 (VIDEO)

https://www.youtube.com/watch?v=VqlM0czwbG0

SIMBOLOS SAGRADOS 2 (VIDEO)

https://www.youtube.com/watch?v=LIhbmjiyV-U

CARACTERÍSTIQUES DE LA PINTURA EGIPCIA

http://www.pinturayartistas.com/estilos-pictoricos-arte-egipcio-antiguo/

ELS COLORS I EL SEU SIGNIFICAT

http://egiptoatuspies.blogspot.com.es/2013/01/el-color-y-los-egipcios.html#.Vh1bnyvzkhU

SLIDESHARE 1

http://es.slideshare.net/carmesoto/pintures-de-lantic-egipte

SLIDESHARE 2

http://es.slideshare.net/carmadruga/pintura-egipcia-13980841?next_slideshow=1

MUNTATGE FOTOGRÀFIC

https://www.youtube.com/watch?v=j6HPS5BUCbw

VÍDEO EXPLICATIU

https://www.youtube.com/watch?v=eL2BYcX_fXA

 

Publicat dins de 5è i 6è, General, TALLER DE PINTURA | Deixa un comentari

TALLER DE PINTURES RUPESTRES 5è i 6è

El nens i nenes de  Cicle Superior han realitzat diferents pintures rupestres que es recolliran en un dossier al finalitzar el trimestre. També han pintat un mural que hem penjat al passadís de Cicle Superior.

Si voleu saber més sobre aquest tema podeu veure els següents links:

CONTEXT HISTÒRIC

EXPLICACIÓ I IMATGES (BLOG).

http://blocs.xtec.cat/prehistoriasafa/lart-rupestre/

EXPLICACIÓ I IMATGES.

http://www.xtec.cat/~msalo2/prehistoria/art.htm

EXPLICACIÓ I IMATGES.

http://lavansadadelart.blogspot.com.es/2009/01/art-rupestre-la-pintura-amb-finalitats.html

EXPLICACIÓ I VÍDEO.

https://sites.google.com/site/lesprimeresreligions/origen-de-la-religio-a-la-prehistoria/la-religio-dels-pobles-cacadors/la-pintura-rupestre

ARTICLE: MOLTES DE LES PINTURES RUPESTRES PODRIEN SER FETES PER DONES.

http://www.sapiens.cat/ca/notices/2013/11/els-autors-de-les-pintures-rupestres-podrien-ser-dones-3853.php

TV3: PINTURES RUPESTRES A LES MUNTANYES DE PRADES. (VÍDEO)

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telenoticies/descobreixen-pintures-rupestres-a-les-muntanyes-de-prades/video/4576251/#

DATEN LES PINTURES RUPESTRES MÉS ANTIGUES D’EUROPA A GUIPÚSCOA.

http://www.ara.cat/cultura/Altxerri-prehistoria-pintura_rupestre-Guipuscoa_0_994700787.html

LES COVES DE LASCAUX (FRANÇA) I L’ART PREHISTÒRIC.

http://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/etiqueta/pintures-rupestres/

CUEVA CHAUVET: ACCESO EXCLUSIVO A EXTRAORDINARIAS PINTURAS RUPESTRES . (VÍDEO)

https://www.youtube.com/watch?v=RMVDhj4ScWs

EXEMPLE DE COM PINTAR UNA PINTURA RUPESTRE. (VÍDEO)

https://www.youtube.com/watch?v=Sjp-ClgGhXw

INFORME SEMANAL: PINTURAS RUPESTRES. (VÍDEO)

http://www.rtve.es/alacarta/videos/informe-semanal/informe-semanal-pinturas-rupestres/213732/

 

 

 

 

Publicat dins de 5è i 6è, General, TALLER DE PINTURA | Deixa un comentari

Sortida a Can Ribas

Els i les alumnes de Cicle Superior van fer una sortida el 20 de novembre a Can Ribas. Vàrem aprendre com es fa l’oli, des de la recollida de l’oliva fins que ens trobem l’oli a l’ampolla.

Va ser una sortida molt divertida, ja que al final vàrem menjar una torrada amb oli.

 

 

Publicat dins de , 5è i 6è, | Deixa un comentari

Carnaval a l’escola – 2014

El divendres 7 de març ens ho vam passar molt bé!!

Sa Majestat en Carnestoltes va arribar a l’escola al matí i els seus missatgers ens van interpretar el seu pregó.

Sa Majestat es va quedar en el pati … saltant i ballant

 A la tarda tothom es va disfressar. A primera hora en el pati de cicle superior es va fer  la desfilada i el concurs de disfresses.

A segona hora ens vam trobar tots al pati per jugar, ballar i gaudir dels colors del Carnaval.

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Composem amb INCREDIBOX- 5è

Escolteu les  composicions que hem fet amb INCREDIBOX a 5è

Anuar

http://www.incredibox.com/531EE038F2CE5-V3

David

http://www.incredibox.com/531ED6A741AE8
 http://www.incredibox.com/531ED9A60984F-V3

Marc

http://www.incredibox.com/531DF12E5F54F
http://www.incredibox.com/531DF38D23887

Carmen

http://www.incredibox.com/531EDDF7431F4-V3
http://www.incredibox.com/531EDF65E72B3-V3

Eva

http://www.incredibox.com/531ECFE69AE05-V3
http://www.incredibox.com/531ED1B777E05-V3

Júlia

http://www.incredibox.com/531EDDF7D3C16-V3
http://www.incredibox.com/531EDEBA0E41F-V3
http://www.incredibox.com/531EDF625CA3B-V3

Laura

http://www.incredibox.com/531ED727D9811-V3
http://www.incredibox.com/531EDBEDDC375-V3

Lucía

http://www.incredibox.com/531DF1A1CD07F-V3
http://www.incredibox.com/531DF3A67F0B1-V3

Nil

http://www.incredibox.com/531EDD3CA1041-V3
http://www.incredibox.com/531EDE3056543-V3n

Núria

http://www.incredibox.com/531E341F8427A  http://www.incredibox.com/531EDF75A03AB

Sergi

http://www.incredibox.com/531EDD05AE32D-V3
http://www.incredibox.com/531EDE6575E5F-V3

Xavi

http://www.incredibox.com/531AFD469AF62-V3
http://www.incredibox.com/531A21960BA0D-V3

Laia

http://www.incredibox.com/531AEBC3A452B-V3
http://www.incredibox.com/531AEE57E6000-V3

Yago

 http://www.incredibox.com/531DE24447602-V3
http://www.incredibox.com/531DE41A45FDA-V3

 

 

 

Publicat dins de , Música | Deixa un comentari

Composem amb INCREDIBOX- 6è

Escolteu les  composicions que hem fet amb INCREDIBOX a 6è

Marina

http://www.incredibox.com/5316EDF58EB82-V3
http://www.incredibox.com/5316F24770837-V3

 

Sara

http://www.incredibox.com/5316EF2C189E2-V3
http://www.incredibox.com/5316F37263638-V3

Sergio

http://www.incredibox.com/5316EE18313D8-V3
http://www.incredibox.com/5316F01C05CEA-V3

Brisa

http://www.incredibox.com/5316EE718D2E4-V3
http://www.incredibox.com/5316F458D2E5D-V3

Andrea

http://www.incredibox.com/5316EDFD933B2-V3
http://www.incredibox.com/5316F0AA78D0 A-V3.

Óscar

http://www.incredibox.com/5316EE14E29D1-V3
http://www.incredibox.com/5316F071534BB-V3

 Alba D.

http://www.incredibox.com/5316EF135DA3B-V3
http://www.incredibox.com/5316F0708CB8F-V3

Angela

http://www.incredibox.com/5316EF01311FC-V3
http://www.incredibox.com/5316F1A6340D0-V3

Christopher

http://www.incredibox.com/5316EDBC717B2-V3
http://www.incredibox.com/5316F0E73E7B3-V3

Eloi

http://www.incredibox.com/5316F0AB7392F-V3
http://www.incredibox.com/5316F4DD3980E-V3

Nicolàs

http://www.incredibox.com/5316F313BCBEA-V3
http://www.incredibox.com/5316F0B6CF7C6-V3

Pau

http://www.incredibox.com/5316EE360211F-V3
http://www.incredibox.com/5316F352F296D-V3

Sara

http://www.incredibox.com/5316EF2C189E2-V3
http://www.incredibox.com/5316F37263638-V3

Ainhoa

http://www.incredibox.com/531703169BE00-V3
http://www.incredibox.com/531706337D43C-V3

Alba M.

http://www.incredibox.com/53170117A8C66
http://www.incredibox.com/5317051EA487F-V3

David

http://www.incredibox.com/5317014C32B69-V3
http://www.incredibox.com/53170546D2B9E

Laura

http://www.incredibox.com/53170804A9900-V3
http://www.incredibox.com/531709139C7A0-V3

Denis

http://www.incredibox.com/5317021834E75-V3
http://www.incredibox.com/531707494368D

Lucía

http://www.incredibox.com/5317010C78169-V3
http://www.incredibox.com/53170263952DE-V3

Malena

http://www.incredibox.com/5317008E11B3B-V3
http://www.incredibox.com/5317044660045-V3

Mario L.

http://www.incredibox.com/53170555C4442-V3
http://www.incredibox.com/53170232CCD39-V3

Mario J.

http://www.incredibox.com/5317065EAF28E-V3     http://www.incredibox.com/531703B3961C7-V3

Pol

http://www.incredibox.com/531702BE3F3E4-V3
http://www.incredibox.com/5317060A44902-V3

Sonia

http://www.incredibox.com/5317019B2261D-V3
http://www.incredibox.com/531703B67C674-V3

 

 

Publicat dins de , General, Música | Deixa un comentari

Músiques del món al Palau de la Música Catalana 5è – 6è

Hem estat escoltant músiques “a cappella” en el Palau de la Música Catalana.
En el concert, Músiques del món,  totes les obres musicals són interpretades amb les magnifiques veus dels cantants del Grupo Vocal Kollage. Sobre l’escenari ni un sol instrument de veritat, tots imaginats. Amb les veus ens han imitat trompetes, trombons, guitarres, balalaiques, bateria, flautes, ….

Això han dit els nens i nenes de 6è

– Ha estat increïble perquè no sabia que es podia fer això amb la veu (Oscar)
– Aquest concert ha estat impressionant perquè han fet molts ritmes i melodies  (Christopher)
– M’ha agradat molt el noi que imitava tots els ritmes de la bateria (Sergio)
– Els ritmes i melodies semblaven semblaven instruments reals (Andrea)
– La peça que més em va agradar va ser la d’Stevie Wonder, I  Wish (Alba D.)
– Les imitacions dels ritmes i melodies africans  em van agradar molt ( Angela)
– Les imitacions eren tan reals que semblava que estaves escoltant instruments de veritat (David)
– M’agradaria aprendre a cantar “a capella” així de bé com el noi de vermell, que feia els sons de la bateria (Mario L.)
– Em va agradar molt l’espectacle i també el Palau de la Música per dins (Lucia)
-Em va agradar molt com ho feien tots i els sons que feien amb les mans i la veu(Ainhoa)
– Em va agradar molt l’edifici i sobretot la lluerna del sostre de la sala (Alba M)
– L’espectacle va ser un éxit i el Palau per dins em va agradar molt , era la primera vegada que el veia (Sonia)
– El noi que imitava la flauta ho feia molt bé però em va agradar més el que feia la percussió. (Pol)
– Aquest concert ha sigut molt “xulo” i m’imaginava que sonaven instruments de veritat. (Mario J)
– Només em va agradar com interpretava el cantant dels pantalons vermells (Malena)
– Em va agradar com imitaven les guitarres, el concert em va encantar ( Laura )
– Em va agradar  molt el noi que imitava la trompeta, i el noi que imitava percussions (Denis)

(Ens van dir que no féssim fotos durant el concert,
així que aquesta foto no correspon al dia que vam assistir a l’audició)

Això han dit els nens i nenes de 5è….

-Aquesta excursió m´ha agradat molt, perquè havia un noi  que imitava molt bé els instruments amb la veu.(Anuar)
-El que més m’ha agradat ha sigut  quan van sortir els 5 nois.(Lucía)
-Va ser increïble el que els nois van fer amb la veu. M’agradaria aprendre a fer-ho.(Laura)
-A mi m’ha agradat molt sobretot el noi que imitava la bateria. Els poso un excel·lent a tots.(Ingrid)
-El concert va ser espectacular!(Yago)
-A mi m’ha agradat. m’han agradat totes les cançons, era molt xuli.      (Grisel)
-Crec que el Palau és una de les grans obres del patrimoni de la humanitat. (Marc)
-Va ser increïble  aquell concert a capella. Sempre el recordaré molt bé.(Laia)
-M’ha encantat la música, semblaven  instruments de veritat i ho feien tot amb la veu! (Carmen)
-A mi em va agradar l’home que tenia els pantalons vermells i com feia els sons. (David)
-Em va semblar increïble com imitaven tants instruments (Júlia)
-A mi m’ha agradat molt anar  al Palau de la Musica,  ha estat molt divertit escoltar com imitaven els instruments. (Melanye)
-A mi el Palau m’ha agradat molt, el que feia de bateria va ser , per a mi,  el millor. Em va agradar molt  els detalls de les parets i finestres. (Núria)
-El concert va ser molt divertit, el YAGO i jo ens ho vam passar bomba ; va ser impressionant!!!! (Nil)
-El concert del Palau de la musica ha sigut increïble no creia que poguessin fer aquests sorolls amb la veu.(Xavi)
– El Palau de la Música m’ha agradat. Jo pensava que no es podien fer aquests sons amb la veu. (Eva)
–  M’ha agradat perquè imitaven molt bé els instruments. (Fadia)
– El millor concert “a capella ” que he escoltat. (Hector)

 

Publicat dins de 5è i 6è, General, Música | 2 comentaris