Arxius
- octubre 2025 (3)
- maig 2025 (1)
- abril 2025 (1)
- març 2025 (1)
- gener 2025 (1)
- novembre 2024 (3)
- octubre 2024 (2)
- setembre 2024 (1)
- juny 2024 (4)
- abril 2024 (1)
- març 2024 (3)
- febrer 2024 (3)
- desembre 2023 (1)
- novembre 2023 (1)
- octubre 2023 (2)
- juny 2023 (1)
- abril 2023 (1)
- març 2023 (3)
- febrer 2023 (1)
- octubre 2022 (2)
- setembre 2022 (2)
- juny 2022 (1)
- maig 2022 (1)
- abril 2022 (2)
- març 2022 (1)
- gener 2022 (2)
- desembre 2021 (2)
- octubre 2021 (2)
- desembre 2020 (1)
- maig 2020 (1)
- febrer 2020 (1)
- novembre 2019 (1)
- octubre 2019 (1)
- juny 2019 (2)
- maig 2019 (1)
- març 2019 (3)
- febrer 2019 (2)
- desembre 2018 (2)
- novembre 2018 (1)
- febrer 2018 (3)
- novembre 2017 (2)
- juliol 2017 (2)
- maig 2017 (1)
- març 2017 (1)
- octubre 2016 (1)
- juny 2016 (2)
- maig 2016 (7)
- abril 2016 (3)
- març 2016 (1)
- febrer 2016 (3)
- gener 2016 (2)
- desembre 2015 (1)
- novembre 2015 (1)
- octubre 2015 (3)
- febrer 2015 (1)
- març 2014 (4)
- febrer 2014 (1)
- gener 2014 (1)
- desembre 2013 (3)
- novembre 2013 (1)
- octubre 2013 (1)
- juny 2013 (2)
- maig 2013 (5)
- abril 2013 (2)
- març 2013 (2)
- febrer 2013 (2)
- novembre 2012 (4)
Categories
- 5è (37)
- 5è i 6è (33)
- 6è (44)
- Anglès (3)
- Cantània (1)
- CARNAVAL (1)
- CASTANYADA (1)
- Català (5)
- General (108)
- Informàtica (6)
- Matemàtiques (3)
- Medi (9)
- Música (19)
- Nadal (1)
- Plàstica (3)
- setmana cultural (7)
- TALLER DE PINTURA (4)
- Valors (2)
Enllaços d'interès
Comentaris recents
- Ángela en Protegit: Cantem i portem el ritme: tardor i Halloween (6è)
- Rut en MACRAMÈ A CINQUÈ
- Angels Segarra en ANIMACIONS EN SCRATCH – 6è
- Alex Pierola en ANIMACIONS EN SCRATCH – 6è
- Alex Pierola en COMIAT DE 6è amb els alumnes de 5è
ANIMACIONS EN SCRATCH – 6è
Des del novembre estem treballant programació a l’aula d’informàtica.
Primer ens hem entrenat amb jocs com:
BOTLOGIC, THE FOOS , LIGHTBOT ,
Després hem programat animacions amb l’SCRATCH, en versió online.
AQUÍ TENIU LES ANIMACIONS QUE HEM FET AMB LES LLETRES DEL NOSTRE NOM
(No us oblideu de clicar la bandera verda)
ALEX M , EDUARD, ALEX P, CARLA, DANI P, EDGAR G,
EDGAR P, ADRIÁN , GAEL, JENNY R, JULIA, MAR, MARIA,
OSCAR, POL , ROBEIR, NAHIA, SERGIO T, JUAN P, CAROLIN,
NÚRIA, MARA, VALERIA, VANESSA, JANET, VICTOR

ALTRES PROJECTES EN SCRATCH
LLORO, DINOSAURES, LABERINTO, LES MEVES PAPALLONES, MAR,
REGALS, BON NADAL, FOOTBAL, TROBA EL GAT DIFERENT,
FIESTA LOCA, GOL, JOC DE GLOBUS, VENGANZA SUPREMA
Publicat dins de 6è, General, Informàtica
2 comentaris
DIA DE LES MATEMÀTIQUES
AVUI ELS ALUMNES DE 5è i 6è HAN PARTICIPAT EN UNA JORNADA DEDICADA A LES MATEMÀTIQUES. AL MATÍ HAN FET RACONS MATEMÀTICS ON PODIEN ESCOLLIR DIFERENTS JOCS. DESPRÉS HAN PRESENTAT ELS SEUS ESMORZARS MATEMÀTICS. TOTS ESTAVEN SUPER BEN FETS!!
DESPRÉS DEL PATI HAN FET JOCS AMB TOT EL GRUP CLASSE. I PER ÚLTIM, A LA TARDA, HAN REALITZAT UNA GIMCANA MATEMÀTICA I HAN REBUT UN DIPLOMA PER LA SEVA PARTICIPACIÓ.
MIREU QUE BÉ HA ANAT…
Publicat dins de 5è, 5è i 6è, 6è, General, Matemàtiques
Deixa un comentari
LA PROPORCIÓ AL RENAIXEMENT 5è i 6è
CONTINUEM AMB EL TALLER DE DIBUIX I PINTURA. AQUESTA VEGADA TREBALLAREM LA PROPORCIÓ AL RENAIXEMENT. ENS BASAREM SOBRETOT EN L’OBRA DE LEONARDO DA VINCI.
A CONTINUACIÓ TENIU INFORMACIÓ I ENLLAÇOS D’INTERÈS:
INTRODUCCIÓ
El significat de Renaixement és tornar a néixer, i es refereix al renéixer del classicisme greco-romà. En el renaixement es recuperen els estils grecs i romans, sobretot aquest últim, però no els copiarà com el Neoclacissisme sinó que prendrà referències directes i interpretarà.
Situem l’inici del Renaixement al segle XIV (“Trecento”) a Itàlia. A Espanya es començarà a donar al segle XV (“Quattrocento”), d’aquest segle destacarem que el centre del Renaixement és Florència. Al segle XVI (“Cinquecento”) arribem a la fi del Renaixement, d’aquest segle observem que és Roma el centre cultural. Direm, doncs, que el canvi d’Edat Mitja a Època moderna és comprès entre els anys 1400 i 1600.
En el segle XIV es donen importants canvis socials: la burgesia es fa forta, vol una nova societat. Hi ha un gran apogeu de les universitats, allí s’hi estudia filosofia clàssica. Es dóna un fort desenvolupament de les ordres menticants que parlen de l’home i hi ha una gran força de l’escolàstica (unió fe-ciència). La cultura ja no és exclusiva de l’Església i hi ha interès per la ciència (investigació permanent) i per la natura.
Si volem posar un exemple humà del Renaixement, la persona indicada per a ser-ho és Leonardo da Vinci, doncs és el prototip d’home del Renaixement. Ell és pintor, escultor, inventor… En resum, Leonardo da Vinci és un home amb molts recursos, encarat i obert al món de l’art i de les ciències. És l’home model i exemple a seguir d’aquella època.
Un fet destacable és el de les invencions, com ara la de la impremta (Johan Gutenberg), la del paper (Cai Lun), la de la brúixola, la del telescopi o bé la de la carabel.la. Gràcies a aquest últim invent Cristòfor Colom arribà a Amèrica l’any 1492.
L’ENCICLOPEDIA.CAT : EL RENAIXEMENT
http://www.enciclopedia.cat/EC-GEC-0235156.xml
L’HOME DE VITRUVI
http://www.slideshare.net/juanjev/lhome-de-vitruvi-24073852
https://ca.wikipedia.org/wiki/Home_de_Vitruvi
PRESENTACIÓ: EL RENAIXEMENT
http://en.calameo.com/read/000969393db135990132d
RAP LEONARDO DA VINCI
https://www.youtube.com/watch?v=q7iDqe8M-x4
BIOGRAFIA ESCRITA
http://www.biografiasyvidas.com/monografia/leonardo/
VIDEO: BIOGRAFIA CURTA DE LEONARDO DA VINCI
https://www.youtube.com/watch?v=9LF5shWF8kg
DOCUMENTAL: LEONARDO DA VINCI
https://www.youtube.com/watch?v=vkwQKyLkNXo
LA GIOCONDA O MONA LISA
https://ca.wikipedia.org/wiki/La_Gioconda
ANÀLISI DE L’OBRA PICTÒRICA: LA GIOCONDA (1)
http://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/2012/01/09/leonardo-da-vinci-la-gioconda/
ANÀLISI DE L’OBRA PICTÒRICA: LA GIOCONDA (2)
https://www.youtube.com/watch?v=XcSY2U1qxpQ
CONEIX L’APLICACIÓ SECOND CANVAS DEL MUSEU DEL PRADO
https://www.museodelprado.es/app/secondcanvasprado/?gclid=CP2e793-3cgCFRSNGwodJhQNPg
COMPARACIÓ DE LA GIOCONDA DEL LOUVRE I LA DEL MUSEU DEL PRADO
https://www.youtube.com/watch?v=RKQSK1HG3lg
LA GEOMETRIA SAGRADA EN LA GIOCONDA
https://www.youtube.com/watch?v=DzDaykZY4cI
Publicat dins de 5è, 5è i 6è, 6è, General, TALLER DE PINTURA
Deixa un comentari
CASTANYADA 2015
AVUI HEM CELEBRAT LA CASTANYADA. HEM MENJAT CASTANYES I PANELLETS. DESPRÉS HEM BALLAT UNA ESTONA FINS L’HORA DE MARXAR. ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ TOTS JUNTS!
Publicat dins de CASTANYADA, General
Deixa un comentari
TALLER DE PINTURA EGIPCIA 5è i 6è
CREACIÓ DE PAPIR
En aquesta sessió, els alumnes de 5è i 6è han realitzat un papir (amb aigua i cafè) que serà la base on realitzaran la seva pintura egípcia.
També han après com era la cultura de l’antic Egipte i quines característiques tenia la seva pintura.
Per saber més a continuació teniu una petita explicació i uns enllaços d’interès.
La pintura a l’antic Egipte
La pintura s’utilitzava per decorar les parets de temples i tombes, així com per il·lustrar papirs.
Una tècnica molt emprada va ser la del fresc. Per aconseguir els colors dels pigments es diluïen en aigua abans de ser aplicats sobre una paret humida.
La temàtica era molt variada i oscil·lava entre les representacions religioses de caràcter simbòlic (déus, ritus) i les escenes de la vida quotidiana executades amb gran realisme. Hi ha nombroses representacions de plantes i animals.
Els personatges de major importància (faraó, sacerdots, etc. ) es pintaven en major grandària que els de menor categoria.
Un tret típic de la pintura egípcia és que les figures es dibuixaven de perfil, quedant únicament de front el tronc i els ulls.
Una altra de les seves característiques és l’absència de perspectiva i l’ocupació de colors plans, és a dir, sense degradar o difuminar .
D’altra banda, els homes es representaven amb pell més fosca que la de les dones.
La tècnica pictòrica dels egipcis va ser un precedent de la pintura al fresc o pintura al tremp d’ou * , ja que els feien amb pigments extrets de la terra i de diferents colors barrejats amb aigua directament sobre la pedra amb guix. Els colors eren vius i variats, i el contorn sempre era molt fosc: en tons negres o bordeus.
*pintura al tremp d’ou: El rovell d’ou té la propietat d’assecar-se de pressa i adherir-se fermament. La pintura al tremp era tradicionalment preparada amb pigments polvoritzats amb un morter de mà sec i rovell d’ou, que fa d’agent aglutinant.
ENLLAÇOS D’INTERÈS
CONTEXT HISTÒRIC
https://www.youtube.com/watch?v=aQhvHN_sOQY
VÍDEO EXPLICATIU SOBRE LA PINTURA EGIPCIA
https://www.youtube.com/watch?v=eL2BYcX_fXA
SIMBOLOS SAGRADOS 1 (VIDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=VqlM0czwbG0
SIMBOLOS SAGRADOS 2 (VIDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=LIhbmjiyV-U
CARACTERÍSTIQUES DE LA PINTURA EGIPCIA
http://www.pinturayartistas.com/estilos-pictoricos-arte-egipcio-antiguo/
ELS COLORS I EL SEU SIGNIFICAT
http://egiptoatuspies.blogspot.com.es/2013/01/el-color-y-los-egipcios.html#.Vh1bnyvzkhU
SLIDESHARE 1
http://es.slideshare.net/carmesoto/pintures-de-lantic-egipte
SLIDESHARE 2
http://es.slideshare.net/carmadruga/pintura-egipcia-13980841?next_slideshow=1
MUNTATGE FOTOGRÀFIC
https://www.youtube.com/watch?v=j6HPS5BUCbw
VÍDEO EXPLICATIU
https://www.youtube.com/watch?v=eL2BYcX_fXA
Publicat dins de 5è i 6è, General, TALLER DE PINTURA
Deixa un comentari
TALLER DE PINTURES RUPESTRES 5è i 6è
El nens i nenes de Cicle Superior han realitzat diferents pintures rupestres que es recolliran en un dossier al finalitzar el trimestre. També han pintat un mural que hem penjat al passadís de Cicle Superior.
Si voleu saber més sobre aquest tema podeu veure els següents links:
CONTEXT HISTÒRIC
EXPLICACIÓ I IMATGES (BLOG).
http://blocs.xtec.cat/prehistoriasafa/lart-rupestre/
EXPLICACIÓ I IMATGES.
http://www.xtec.cat/~msalo2/prehistoria/art.htm
EXPLICACIÓ I IMATGES.
http://lavansadadelart.blogspot.com.es/2009/01/art-rupestre-la-pintura-amb-finalitats.html
EXPLICACIÓ I VÍDEO.
ARTICLE: MOLTES DE LES PINTURES RUPESTRES PODRIEN SER FETES PER DONES.
TV3: PINTURES RUPESTRES A LES MUNTANYES DE PRADES. (VÍDEO)
DATEN LES PINTURES RUPESTRES MÉS ANTIGUES D’EUROPA A GUIPÚSCOA.
http://www.ara.cat/cultura/Altxerri-prehistoria-pintura_rupestre-Guipuscoa_0_994700787.html
LES COVES DE LASCAUX (FRANÇA) I L’ART PREHISTÒRIC.
http://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/etiqueta/pintures-rupestres/
CUEVA CHAUVET: ACCESO EXCLUSIVO A EXTRAORDINARIAS PINTURAS RUPESTRES . (VÍDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=RMVDhj4ScWs
EXEMPLE DE COM PINTAR UNA PINTURA RUPESTRE. (VÍDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=Sjp-ClgGhXw
INFORME SEMANAL: PINTURAS RUPESTRES. (VÍDEO)
http://www.rtve.es/alacarta/videos/informe-semanal/informe-semanal-pinturas-rupestres/213732/
Publicat dins de 5è i 6è, General, TALLER DE PINTURA
Deixa un comentari
Sortida a Can Ribas
Els i les alumnes de Cicle Superior van fer una sortida el 20 de novembre a Can Ribas. Vàrem aprendre com es fa l’oli, des de la recollida de l’oliva fins que ens trobem l’oli a l’ampolla.
Va ser una sortida molt divertida, ja que al final vàrem menjar una torrada amb oli.
Publicat dins de 5è, 5è i 6è, 6è
Deixa un comentari
Carnaval a l’escola – 2014
El divendres 7 de març ens ho vam passar molt bé!!
Sa Majestat en Carnestoltes va arribar a l’escola al matí i els seus missatgers ens van interpretar el seu pregó.
Sa Majestat es va quedar en el pati … saltant i ballant
A la tarda tothom es va disfressar. A primera hora en el pati de cicle superior es va fer la desfilada i el concurs de disfresses.
A segona hora ens vam trobar tots al pati per jugar, ballar i gaudir dels colors del Carnaval.
Publicat dins de General
Deixa un comentari