Sota aquest títol us presentem un article escrit per a la revista Guix i que ha aparegut en el nº 389 del mes de novembre de 2012. En ell parlem de la importància de la formació continuada per innovar en la pedagogia del s XXI.
Bloc de la Comissió Pedagògica del centre
Sota aquest títol us presentem un article escrit per a la revista Guix i que ha aparegut en el nº 389 del mes de novembre de 2012. En ell parlem de la importància de la formació continuada per innovar en la pedagogia del s XXI.
Llistat dels criteris d’avaluació del Decret 142/2007 de 26 de juny, dels cicles inicial, mitjà i superior d’Educació Primària. Aquests són els continguts mínims que tots els alumnes han d’assolir al finalitzar cada cicle.
L’ONG mestres per Bòsnia, de la qual en forma part la Carme Pablo formadora del centre, fa 10 anys que organitza estades de mestres a Catalunya. L’objectiu és contribuir a la renovació pedagògica de les seves escoles i ajudar a la reconciliació entre aquests pobles.
El passat dimecres 18 d’abril van venir a veure l’escola dues mestres i una traductora de Bòsnia i Hercegovina. Van passar el dia amb nosaltres per conèixer l’escola i la nostra forma de treballar. Prèviament algunes mestres havien parlat amb els nens i nenes i s’havien preparat activitats i materials per intercanviar.
A les diferents aules per on van passar també participaren activament: ensenyant cançons, responent a preguntes, explicant coses de les seves escoles etc. També van dedicar una estona per confegir uns murals amb materials que havien portat. En ells hi veiem: treballs escolars plàstics, cartes, informació cultural de les ciutats d’origen, fotos que il·lustren diferents activitats que fan a les seves escoles, revistes escolars…
La nostra escola les va obsequiar amb diferents reculls de treballs dels nivells pels que van passar, amb exemplars de la revista El Pujalet, una representació amb plastilina dels Gegants del poble feta pels alumnes de C. Inicial. D’altra banda, el centre va proporcionar informació diversa del funcionament organitzatiu i pedagògic.
L’experiència ha estat molt satisfactòria i enriquidora per ambdues parts. Es pretén continuar la relació a través d’intercanvis de cartes, mails… entre alumnes i mestres.
El dimecres 11 d’abril hem realitzat al centre una jornada d’Escoles Novelles. Aquesta vegada, hem actuat com a ponents i hem compartit experiències amb companys d’altres centres. Hem explicat els canvis principals a l’escola des de l’inici en mòduls fins ara, la línia de treball que portem a terme, exemples concrets d’activitats que es es porten a les aules… i finalment hem fet un “tour” per les classes i hem respost als interrogants, dubtes, curiositats… que ens han plantejat. L’experiència ha estat molt gratificant. Si cliqueu l’enllaç podreu veure la presentació de la jornada.
El passat dimecres 13-3-2012 vam tornar a obrir l’escola a les famílies per celebrar una segona jornada pedagògica. A partir d’un problema, i la construcció de maquetes vam reflexionar sobre COM I QUÈ APRENEM, i com es lliga amb les Competències Bàsiques. Aquí teniu una presentació de la jornada.
Algú s’ha preguntat mai perquè el Basiliscus pot córrer per sobre l’aigua?
[vimeo]http://vimeo.com/32970961[/vimeo]
Aquesta pregunta va servir de base perquè en David Vilalta ens fes participar com a alumnes per entendre com treballem a l’escola per currículum integrat.
Va ajudar a resoldre dubtes i neguits sobre la línia metodològica de l’escola, i ens va deixar amb ganes de fer una segona jornada pedagògica.
Aquí teniu unes imatges de la trobada i algunes diapositives sobre les que va fer més incidència.
![]() |
diapositives |