Decorem l’aula!

Aquest matí, fa una estoneta, hem mirat les finestres de P5A, els volcans, i hem vist que les havien decorat amb dibuixos dels nens i nenes i ens ha agradat tant que hem decidit fer-ho també nosaltres!!

Així que hem decorat les finestres de dins l’aula amb els POSCA’S, aquells retoladors que ens demanem cada dia per pintar-nos la cara!! Hem gaudit molt pintant sobre vidre, ja que no ens imaginàvem que es podia fer!

Per cert… ara estem jugant a racons en diverses taules… ens hauríeu de veure! Estem la mar de divertits entre construccions LEGO, fustes, playmobil que ha portat la Marta de quan era petita i plastilina! Però xxxtttt, això ja us ho ensenyarem en un altre moment!

Us agrada la decoració? Aquí podeu veure més fotos del procés: http://picasaweb.google.com/100908750144630889372/DecoremFinestres?authkey=Gv1sRgCL764OPytM22tAE&feat=directlink

Autoretrat vertical

Aquesta tarda hem decidit fer de pintors! I hem utilitzat una nova tècnica de dibuixar: a través d’un mirall! La Marta ens ha explicat que ens havíem de mirar amb detall al mirall i després dibuixar el què reflectia el mirall en el full en blanc col·locat verticalment!

Així que mentre la resta jugaven a l’aula, quatre núvols ens emmirallàvem i creàvem el nostre primer autoretrat facial! Com podeu comprovar, hem treballat una part de l’esquema corporal; tot i que ja veureu que alguns hem aprofitat i l’hem treballat tot!!

Mireu, mireu…: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/Autoretrat?authkey=Gv1sRgCMDazerv4-eNvQE&feat=directlink

Actualització racó!

I poc a poc les famílies aneu portant més i més informació i més i més material que ens ajuden a descobrir més característiques, anècdotes, aspectes dels planetes, dels núvols i de l’univers en general.

I com de gran és l’univers… i el racó! S’està fent cada dia més i més gros i ens encanta! Per això, volem agraïr a les famílies la col·laboració i de pas, aprofitar per demanar-vos que també col·laboreu en aquest espai… que els núvols de tan en tan entrem per llegir què en penseu els pares, mares, avis, tietes, tiets, germans/es de tot plegat!!!  Així que animeu-vos a comentar!!

Avui, tan el Bruno com el Gamid ens han portat un material molt maco que volem compartir!! Per altra banda.. mireu quants pósters i murals han fet varis infants amb les seves famílies! De veritat, moltes gràcies!!



Experiència musical

Finalment una última activitat que vam realitzar la setmana passada: una experiència musical. Només arribar, la Marta ens va explicar que repartiria pots de pintura pel terra i que posaria una audició musical. A partir d’aquesta, hauríem de dibuixar sobre un full en blanc el què ens vingués el cap escoltant-la.


Així ho vam fer, ens vam repartir pel terra i vam començar a pintar el full només començar l’audició. Després vam parlar de què havíem dibuixat i per què. L’audició era “La màquina d’escriure” d’Anderson (\”escolteu-la\”)

Clica aquí per veure més fotografies: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/AudicioLaMaquinaDEscriure?authkey=Gv1sRgCJTzrf7v3fDoOQ&feat=directlink

Pastitxo tardorenc

La setmana passada vam abandonar l’estiu i va arribar la tardor! Per això, vem decidir realitzar un pastitxo tardorenc.

Què és un pastitxo? Diem pastitxo per referir-nos a aquell treball sobre paper d’embalar amb diversos materials que embruten i que permeten gaudir escampant i experimentant les sensacions mentre barregem amb les mans els “ingredients”.


Aquest cop el vem realitzar sobre la tardor, així que vem decidir els colors: groc, verd, marró, vermell i taronja i hi vem afegir un ingredient sorpresa: el sabó. Així que, després de preparar-ho tot vem començar a empastifar-nos les mans barrejant-t’ho tot!

Mireu com vem gaudir: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/PastitxoTardorenc?authkey=Gv1sRgCMTJrInpipvWfA&feat=directlink

Joc simbòlic a l’aula!

Fins ara us hem ensenyat a què juguem al pati, com avancen els projectes, com de bé parlem a les converses, alguna experimentació que hem realitzat i ens hem presentat…

… però falta un aspecte molt important per nosaltres: el joc simbòlic. Són tots aquells jocs que realitzem a l’aula i amb els quals gaudim una estoneta diària; perquè com ja sabeu, els nens i nenes d’Infantil hem de jugar molt! És molt important!!

Per aquest motiu, us pengem aquest enllaç (que ja avisem que anirem actualitzant al llarg del curs) on podreu veure els  jocs simbòlic que creem a l’aula al jugar, com: la cuineta, els cotxes, el tren, la pissarra, escoltar contes a l’ordinador, el túnel, el taller de mecànics, els metges, etc; i on aprofitem per relacionar-nos amb els companys i crear situacions reals on conversem i imitem als pares!!

CLIQUEU AQUÍ I GAUDIU: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/JocSimbolic?authkey=Gv1sRgCLmc3cfIhdH9igE&feat=directlink

Una estona de cel

El passat dimarts al tornar del pati i després de beure aigua i rentar-nos les mans, la Judit V. ens comenta que durant el pati ha vist la lluna! Tots ens quedem fascinats i ens preguntem com pot ser que hi hagi la lluna si no és de nit…


MARTA (M): Però… com pot ser que surti la lluna si també hi ha el sol?

ELOI: Quan és de dia surt el sol.

JUDIT V.: Potser s’ha despistat.

MARTINA: Perquè està a l’espai.

JUDIT V.: Els núvols amaguen a la lluna.

MAR: Els núvols amaguen el sol i la lluna.

ONA: La lluna no perquè surt de nit.

NEKANE: La lluna està a l’espai i surt de nit, però “ahora está allí”!

IRENE: Los núvols amaguen la lluna “porqué los planetas molestan la lluna”.

M: Aviam… anem per parts. Si la lluna està a l’espai, és un planeta?

ONA: Sembla un planeta.

ELOI: Sembla com un tros de meló!

JÚLIA F.: Els núvols poden tapar la lluna i el sol i poden tapar el sol i tot lo del cel.

ONA: El cel també el tapa.

ÒSCAR: Hem d’investigar si la lluna és un planeta.

M: D’acord, m’ho apunto per investigar-ho. I la terra com és?

MARTINA: És un planeta.

MAR: Plana.

TOTS: No! Rodona!

M: Com és que els núvols s’aguanten al cel? I com és que nosaltres no volem com ells?

ELOI: Viuen al cel, perquè s’ho van inventar així.

MARTINA: Perquè els núvols s’aguanten perquè estan en tot el cel.

ÒSCAR: Perquè floten!

ONA: Perquè quan hi ha vapor del mar els fa més grans.

MARTINA: Si els núvols tenen molta aigua es posarien a ploure molt.

MARTÍ: Els núvols s’amaguen a la muntanya.

DALMAU: Jo no crec que la lluna ho tapi tot.

ELOI: Hi ha un aire i els núvols floten perquè pesen menys que nosaltres. L’aire no té tanta força perquè nosaltres flotem.

M: Molt bé Òscar i Eloi! Els núvols floten a l’aire i nosaltres no perquè pesem més! Ara hem de descobrir com es diu aquest fet i com és ben bé. Per cert… nosaltres si que podríem viatjar al cel o a l’espai?

MARIO: Podem anar on són els planetes si agafem un coet!

JOAN: El flotador no vola. El coet vola molt ràpid i vola a l’espai.

ONA: Va molt ràpid perquè té foc al darrere.

BRUNO: Que si es gira el coet ens caiem.

ELOI: No, perquè hi ha un sostre.

IAN: Si “te sueltan en el coet flotas” i voles.

ÀLEX: Si s’acaba la bateria què?

GAMID: El coet té ales grans!

ÒSCAR: Podríem preguntar aquestes coses als nens grans!

I així ho fem! Decidim que anirem a dues classes de Primària, una de primer que ja han treballat aquest tema dels planetes quan feien P4 i a segon de Primària per veure què ens poden dir sobre el nostre dubte princial “La lluna és un planeta?”.

A Primer ens comenten que la lluna és un satèl·lit i que n’hi han de varis tipus, n’hi han que fins i tot ajuden als telèfons i a les teles! També ens diuen que volen per l’espai. A la classe de Segon ens expliquen que la lluna és un astre i que dóna voltes, que és l’estrella més gran del món. Així que, amb aquesta informació, anem a la classe que ja és hora d’esmorzar. Decidim que els familiars ens ajudareu a confirmar i descobrir si la lluna és un satèl·lit o un astre…

Reunió de pares

EL PASSAT DIMECRES ES VA REALITZAR LA REUNIÓ DE PARES DE P4.

A PART DE PARLAR DE TOTS ELS ASPECTES ORGANITZATIUS I NORMATIUS DEL CENTRE ESCOLAR I DE L’AULA, ELS PARES VAN REALITZAR DUES ACTIVITATS: UNA D’ESTAMPACIÓ, PINTANT-SE LES MANS I ESTAMPANT SOBRE PAPER O PLÀSTIC; I UNA ALTRA D’UNA HIPÒTESIS.

DES D’AQUÍ VOLEM AGRAÏR ALS PARES LA SEVA ASSISTÈNCIA I SOBRETOT LA SEVA COL·LABORACIÓ!!

FOTOS: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/ReunioDePares?authkey=Gv1sRgCIa-tK2bktu9qAE&feat=directlink

Núvols al pati!

Fent clic aquí podreu veure diverses fotografies de com juguem al pati : http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/ALPATI?authkey=Gv1sRgCP6RuPnosKL0TQ&feat=directlink

AVÍS: Aquest àlbum s’anirà actualitzant durant el curs, per tant recomanem que de tan en tan hi aneu entrant!

Quines coses suren?

Dos dies després de posar els fulls en aigua, tornem a seure amb rotllana i mirem si hi ha hagut algun canvi. Ostres! El full pla també s’ha enfonsat!! Què ha passat?

suració3

MARTA (M): Què ha passat amb el full pla?

ELOI: S’ha enfonsat!

MARTINA: Quan ho vam fer un dia flotava i des de llavors s’ha enfonsat.

ELOI: Que el paper ha xuclat l’aigua i no ha pogut flotar i s’ha enfonsat.

M: Molt bé Eloi! Anem a mirar què li passa a aquesta pedra… què creieu, flotarà  o no?

JÚLIA F.: Les pedres petites no floten, les grans sí.

MAR: No, les petites floten!

BRUNO: S’enfonsarà, perquè pesa.

(Posem la pedra a l’aigua i s’enfonsa. Provem un altre material dels que han portat les famílies)

M: I com és que aquesta fulla flota?

ÒSCAR: L’aire fa que la fulla floti.

MARTINA: L’aire fa moure!

ELOI: Perquè pesa menys que la pedra.

ONA: El cotxe de fusta li passarà el mateix, perquè pesa menys que la pedra!

(Posem el cotxe i efectivament, flota. Ara… observem què passarà amb una pilota d’espuma, però abans fem les nostres hipòtesis)

M: La pilota surarà o s’enfonsarà?

NEKANE: Sí que flota perquè la “pelota tiene muy” poca “fuerza”.

MAR: No, perquè pesa molt.

ÒSCAR: Jo vaig llençar amb el meu papa una pilota com aquesta a la piscina i va flotar! Perquè era una pilota d’aigua.

ONA: Sí, perquè l’estàs tocant i no té força que és tova i s’enfonsa.

suracio4

Mª JOSÉ: Què té la pilota dins perquè dieu que és tova?

BRUNO: És tova, no té res.

MARIO: Jo penso que dins hi ha cotofluix.

ÀLEX: M’assembla que pot ser sucre.

IAN: Hi ha pedres a dins.

ÒSCAR: Hi ha aire!

DALMAU: Jo crec que hi ha cotofluix o espuma.

(S’acaba l’hora. Deixem la resta de material pel proper dia. Però de moment ja tenim una conclusió: el pes dels objectes influeix sobre la suració!)