VISITES MOLT ESPECIALS!

Avui hem gaudit de dues visites ben especials i que ens han fet moltíssima il·lusió. La primera ha estat després del pati i no diríeu mai qui ha vingut…!!! La MARTA!!! El divendres no va venir i ja vem pensar que estava malalta, però resulta que anàvem equivocats… i és que la Marta s’ha trencat la Tíbia! La Ruth ens ha explicat que és un os!! Aquest fet ha donat peu a tenir una conversa sobre què és un os… però ho deixarem per més endavant aviam si els núvols en mostren interès per si sols.

La Ruth ens ha explicat que la Marta estava jugant a Hoquei amb els patins posats i sense voler, va caure i es va trencar la Tíbia. Van anar al metge i li van enguixar la cama perquè així no la pugui moure gens i l’os es curi sol…!!

La Ruth ens ha dit que si volíem li podíem escriure els nostres noms sobre el guix i els núvols, encantats, ho han fet! Després, hem aprofitat la seva visita per demanar-li a la Ruth si ens volia explicar un conte! Com ens agraden tant….!! Des d’aquest espai aprofitem per donar-li molts ànims a la Marta i dir-li que es millori ràpid perquè torni de seguida a l’escola, que  de segur que la trobarem a faltar!

Aquesta tarda… hem rebut una altra visita!!! Aquesta vegada ha estat el germà de l’Irene!! Va néixer el passat divendres i avui l’ha portat la seva mare a l’escola perquè el coneguéssim!

Es diu Sergi i és molt més petit que nosaltres!!! Ens ha agradat molt la seva visita!!

Des d’aquí volem felicitar a la família de l’Irene!!!!

L’erugueta goluda

La setmana passada vem realitzar la quarta resolució d’un problema. Aquest cop, la vem fer a partir d’una adaptació d’un conte; el de “L’Erugueta Goluda”!

El conte tracta d’una Erugueta que neix un diumenge i té molta i molta gana. Cada dia durant una setmana menja uns quants aliments fins que el dissabte, ja tipa, s’adorm i forma el seu capoll. Després de dormir durant unes setmanes, es desperta i s’ha convertit en papallona! La Marta el va adaptar una mica i ens va explicar que el dimecres va menjar una poma, el dijous dues peres i el divendres tres prunes. Els núvols havíem d’investigar quantes fruites havia menjat en total…

Per veure els diferents recursos utilitzats, cliqueu aquí: http://picasaweb.google.com/100908750144630889372/EruguetaGoluda?authkey=Gv1sRgCIGBq5XD3_PH9QE&feat=directlink

p.d: tres novetats a comentar=> hem actualitzat l’àlbum de fotografies de “Psicomotricitat” i la tarda del passat divendres vam anar a jugar al Parc Calissó!  Properament… post sobre informàtica!!


Les plantes del Parc Canyelles

MARTA (M): Què hem fet aquest matí?

ONA: Hem anat a collir fulles.

JÚLIA F.: Al parc de Canyelles.

MAR: I hem jugat a un joc.

ELOI: I ens ha ensenyat tots aquests arbres (indica el mural que hem fet penjat a la pissarra).

JÚLIA F.: Hi hem anat amb la Berta!

ÒSCAR: També ha vingut el meu papa a acompanyar-nos una estona!

IRENE: Nos ha explicat los nombres de los árboles.

MARTINA: Ens ha ensenyat l’olivera!

MAR: I el pi que fa pinyes!

ONA: El de les gotes d’aigua que era el faig.

MAR: I el de la forma de la mà, la figuera.

MARTINA: I la de rentar-se les dents!!! (referint-se a la Salvia)

MARIO: I tu, Marta, t’has enfilat al mur a agafar pinyes! Podies haver caigut, eh!

ÒSCAR: I el fort com un Roure.

ELOI: I hem fet un mural!

ONA: Hem escrit nosaltres!

ÒSCAR: Hem escrit els noms dels arbres.

M: Us agradaria dir-li alguna cosa a la Berta?

TOTS: Sí!! Que ens ho hem passat molt bé i que torni aviat!

Com us han explicat els núvols, avui al matí la Berta ens ha portat a descobrir la vegetació del Parc de Canyelles i ens ha explicat moltes coses sobre les plantes que hi ha. Després, hem fet un joc on els núvols havien de córrer cap a l’arbre que digués la Berta!

Al tornar a l’escola hem realitzat el mural amb les fulles i fruits que han agafat els núvols… i la Berta, el Pere, la Pilar i la Marta!!! Els núvols recordaven força bé les 11 plantes que hem vist i s’han animat a escriure ells mateixos els noms en el mural!!

S’ho han passat molt bé i durant tota la resta del dia s’han mirat el mural i deien orgullosos que ho havien fet ells! Des d’aquí volem agraïr a la Berta la seva col·laboració i convidar-la a tornar sempre que vulgui!! Els núvols s’ho han passat molt i molt bé! També li agraïm el Pere l’estona que ens ha acompanyat!

Parc Canyelles

p.d: per cert…. per si us ho pregunteu, com que al matí no hem pogut fer Psicomotricitat, hem aprofitat la tarda per anar-hi!

Pastitxo amb… serradures!

Ahir a la tarda la Marta va aparèixer a la classe amb un “ingredient especial” per fer pastitxo. La idea li havia donat l’Abigaïl i els pintors! Ens va ensenyar l’ingredient i tots ens vem quedar sorpresos perquè no sabíem què era… Així que entre tots vem intentar endevinar-ho. Primer el vem observar, tocar i olorar individualment… i després ens vem atrevir a fer hipòtesis i alguns/es van dir que l’ingredient era:

– Pa ratllat.

– Menjar de gos o de gat, perquè hi ha un gos dibuixat.

– Farina.

– Sucre.

– Sucre, però moreno.

– Farina de galeta.

– Pols de fusta.

– Suro triturat.

Com que no hi havia manera que sapiguéssim de què es tractava, la Marta va decidir que experimentéssim amb ell fent pastitxo tot barrejant-lo amb pintura i aviam si a través del tacte esbrinàvem què era.

Així que després de posar-nos les bates, arramangar-nos les mànigues i triar el color hem començat a fer el pastitxo. Vem gaudir moltíssim!!! La sensació era ben estranya… però ens va agradar!


I, finalment, com que ni amb el tacte sabíem el què era… la Marta ens va acabar dient el nom de l’ingredient especial: SERRADURES!!!

Per veure més fotografies d’aquesta activitat, cliqueu sobre l’enllaç: http://picasaweb.google.com/100908750144630889372/SERRADURES?authkey=Gv1sRgCMLdm4KP8tviGQ&feat=directlink

“Ens POSCAgem!”

Aquesta mateixa tarda la Martina ha demanat si ens podíem pintar la cara amb els retoladors Posca’s!

Evidentment, la Marta ha dit que sí i ens hem començat a pintar. Tenim unes normes bàsiques: no  podem perdre cap tap dels retoladors i no ens podem pintar els llavis ni el voltant de l’ull. Per la resta, via lliure!

Així que ens hem repartit els posca’s i ens hem començat a pintar les cares. Alguns núvols utilitzem els tres miralls que hi ha, de moment, a l’aula per assegurar-nos que ens estem pintant correctament.

D’altres més valents, es llencen a l’aventura d’autopintar-se sense cap mirall!! I… no sabem com s’ho fan que sempre queden la mar de guapos!!!

També hi ha qui prefereix refiar-se i deixar-se pintar per un/a company/a!! I… com ens agrada pintar-nos amb els Posca’s!!!

US ANIMARÍEU A VENIR A UNA SESSIÓ “POSCAS”? Va, que segur que sortiríeu amb autèntiques obres d’art!!!

Si voleu veure la nostra sessió d’avui, cliqueu sobre la següent imatge:

POSCA’S

Novetats al pati!

Aquest matí al sortir al pati ens hem trobat més joguines que han portat vàries famílies i hem estat jugant amb elles! Hem pujat als tricicles, hem construït una casa, hem conduït un cotxe i fins i tot, hem fet de reines en el tro reial… Així que si aneu a l’àlbum “AL PATI” veureu les noves fotografies que hem incorporat, són acabades de treure del forn!! 🙂 Mireu que guapos que estem i que bé que ens ho passem!!

Ens dibuixem al terra!

Aquest matí, mentre mig grup estava a Anglès, l’altre mig grup hem decidit dibuixar-nos al terra!! Com? Doncs fent servir els guixos que utilitzem per la pissarra!!

Així que, per parelles, un s’estirava al terra i el/la company/a resseguia la seva silueta seguint la forma del cos! Quan ja teníem l’esquema corporal dibuixat, el següent pas era escriure el nom de l’infant dins del cos!! Amb aquesta activitat hem treballat l’esquema corporal, a treballar per parelles, a ajudar-nos entre nosaltres i el nom dels companys/es!!

Al acabar tots els dibuixos, la Marta ens ha explicat el conte que ens va portar la Marta petita: “Com m’agrado” de JAMIE LEE CURTIS i LAURA CORNELL i hem parlat de què ens agrada i què no… entre d’altres coses hem dit:

DALMAU: M’agrada molt la festa dels Súpers.

JUDIT V.: M’agrada quan vaig a fer el meu nom.

JOAN: Anar a l’escala a banyar-me a la piscina.

IRENE: Ir con la mama.

CLÀUDIA: Veure la tele el súper 3.

ONA: M’agrada anar a la piscina.

ELOI: M’agrada mirar la tele i jugar a futbol amb l’Oleguer.

JÚLIA J.: M’agrada anar a la festa del súpers amb el Jordi i la mama.

ÒSCAR: M’agrada estar amb els iaios.

JUDITH P.: Jugar amb el Nil.

GAMID: M’agrada la calor, el fred no.

MARTA (M): I no ens agrada…

ELOI: No m’agrada mirar les notícies.

JÚLIA J.: No m’agrada les lluites.

JUDIT V.: Que em peguin.

DALMAU: Les rates, perquè em fan por.

MARIO: No m’agrada anar a la muntanya.

CLÀUDIA: No m’agrada el fred.

JOAN: Banyar-me en una piscina bruta.

PER VEURE MÉS FOTOGRAFIES… CLIQUEU SOBRE L’ENLLAÇ: http://picasaweb.google.com/100908750144630889372/EnsDibuixemAlTerra?authkey=Gv1sRgCN3ri_mck9WFPA&feat=directlink

Una tortuga màgica!

Ahir, divendres, l’Òscar va arribar al matí amb una sorpresa molt especial! Tots ens vam quedar intrigats per descobrir què era allò que estava dins la capsa i que el Pere, el pare de l’Òscar, ens havia comentat que ens ho miréssim a les fosques.

L’Òscar no ens va donar cap pista, només vam poder veure que es tractava d’una tortuga màgica. MÀGICA? Tots vam començar a pensar per què deuria ser-ho. Però com que hi havia la Ruth que ens volia explicar la rotació de la Terra, vam aparcar la tortuga en un racó per després del pati.

Al tornar, tots els núvols van demanar a l’Òscar si ens podia ensenyar què feia la tortuga màgica. L’Òscar va agafar la tortuga i ens va explicar que li havia donat el seu pare i que era màgica perquè feia llum. LLUM? Sí, llum especial o potser… espaial! Vam decidir apagar els llums i que l’Òscar ens ensenyés el què feia la tortuga… i SORPRESA!! De la closca de la tortuga van començar a sortir moltes estrelles formant diverses formes (constal·lacions) i la lluna!!! A més…. de tan en tan canviaven de colors! A vegades eren blaves, després vermelles o fins i tot verdes!

Els núvols van quedar fascinats amb aquell cel i van començar a jugar a caçar la Lluna! Els hauríeu d’haver vist perseguint la lluna amb les mans! Ens va agradar tant la Tortuga que no vam dubtar en compartir-la amb la classe de P3B, les tortugues. Ells també van venir a veure-la i van intentar caçar la Lluna! I sabeu què? Els cavalls, la classe de P3A, també s’hi van animar!! A tots ens va agradar molt i li vem demanar a l’Òscar que un altra dia la torni a portar! Moltes gràcies família!


La rotació de la Terra!

Avui al matí ha vingut la Ruth, la mare de la Marta (“petita” com l’anomenen els núvols, no perquè sigui petita sinó perquè és més petita que la Marta mestra) a explicar-nos la rotació del planeta Terra sobre ella mateixa i al voltant del Sol.

Però, abans, hem mantingut aquesta petita conversa:

RUTH (R): Sabeu el què són els planetes?

ELOI: On vivim nosaltres és el planeta Terra.

R: Sí, la Terra és un planeta! Quins més coneixeu?

MARTINA: Saturn.

ONA: La lluna.

ELOI: No, la lluna és un satèl·lit!

MARTINA: Mercuri.

ÒSCAR: Saturn.

R: Molt bé! I també hi ha Urà i quin és aquest (senyalant al póster)?

ÒSCAR: Venus.

R: Els planetes tenen llum?

TOTS: No!

MARTINA: Perquè l’espai està molt fosc.

R: I qui fa llum a l’espai?

TOTS: El sol!

MARTINA: El sol és una estrella.

MARIO: Quan surt la lluna el sol se’n va a l’espai.

ELOI: El sol és l’estrella més gran però hi ha planetes més grans.

[ La Ruth ens explica que els planetes que nosaltres coneixem formen part d’una Galàxia, però que n’hi han més al costat i en tot l’Univers. Una galàxia és un conjunt de planetes i estrelles que estan a prop ]

R: Què és un meteorit?

ÀLEX: Una pedra molt grossa.

MARTINA: Al pati nostre no hi ha pedres!

R: Sí, un meteorit és com una estrella fugaç molt grossa. I.. què sabeu de la Terra?

ÒSCAR: Que no hi ha cap monstre!

MARTINA: Té forma rodona .

ELOI: Fa així al voltant del sol i així ella mateixa (amb la mà fa la forma i com gira).

MARIO: La terra es posa cap al sol i fa voltes.

ELOI: Ja ho he dit jo!

[ Aquí la Ruth ens explica que no fa una volta rodona sinó que és més aviat com una forma d’ou, un el·lipse ]

Després d’aquesta conversa la Ruth ens explica que ara veurem la rotació de la Terra i que entendrem més bé com es fa de dia i de nit, però abans hem de conèixer una mica la Terra. Ens ensenya la TERRA QUE HA FET ELLA I LA MARTA!! ENS AGRADA MOLT!! Ens explica que té 7 continents i que cadascun té unes característiques i una fauna diferent. Ens reparteix diferents dibuixos  per pintar i que després col·loquem sobre cada continent.

Finalment, ens representa la rotació de la Terra sobre ella mateixa simbolitzant el sol amb un focus que està quiet (sí, el sol no és el que es mou!) i fa servir la maqueta de la Terra per representar com ens toca el sol i com girem i a la nit tenim la lluna. Ho entenem molt bé! I de cop descobrim que la Terra tarda un dia sencer a fer la volta sobre ella mateixa!!!

I aquí surgeix el següent dubte (que us demanem ajuda per investigar-lo!): QUANTS DIES TARDA LA TERRA EN DONAR LA VOLTA A TOT EL SOL?

Moltes gràcies Ruth!! Ens ha agradat molt l’activitat i ja estem esperant a que tornis quan vulguis! 😉

MÉS FOTOS, CLIQUEU:

Rotació Terra

Una passejada pel Parc de Colobrers

MARTA (M): Què hem fet aquest matí?

MAR: Hem anat al Parc de Colobrers.

DANIEL: Hem trobat fulles.

JÚLIA F.: Cargols!

ELOI: Per tot arreu hi havia herba.

JÚLIA J.: Cargols i aglans.

NEKANE: Hem merendat.

MARTINA: No! Hem esmorzat!

MAR: Hem vist arbres.

MARTINA: Molts arbres.

ELOI: Hem vist l’alzina.

JÚLIA F.: El pi que fa pinyes.

ELOI: Els porcs senglars mengen aglans.

ÒSCAR: I els esquirols.

MAR: Hi hem anat amb la Laia.

ELOI: I amb l’Abigaïl.

MARTINA: I amb l’Eli i la Mercè.

JÚLIA F.: Les mares de la Judith P i del Dalmau.

ÒSCAR: I hem jugat a que érem porcs senglars que agafàvem aglans i no podien passar dels guardians.

IAN: I hem jugat a Tarzan.

MARTÍ: I hem pujat a un arbre.

ÒSCAR: I hem arribat molt cansats.

IAN: Hem caminat molt.

DANIEL: Hem vist fulles molt grosses.

ÀLEX: I  petites.

ELOI: I mitjanes.

MARIO: I hem jugat a un joc que l’ha explicat l’Òscar.

CLÀUDIA: Jo m’he cansat.

ONA: I també la Júlia F i jo hem fet la croqueta.

GAMID: Jo també!

MARTÍ: Marta et vull dir una cosa: que jo he vist cargols i he pujat fins a dalt d’un arbre i no m’he fet mal perquè m’he aguantat fort.

MARIO: Ho expliquem al nostre lloc de l’ordinador?

Moltes gràcies a les mares que ens han acompanyat! Ens ho hem passat molt bé! Per veure l’àlbum amb les fotografies, cliqueu sobre la següent imatge:

Parc Colobrers