Encerts i contradiccions de viure al marge del sistema

L’article de eldiario.es que teniu a l’enllaç següent parla dels pros i contres de Captain Fantastic:

https://www.eldiario.es/clm/cinetario/favor-Captain-Fantastic-Matt-Ross_6_814078596.html

Fixeu-vos en aquest fragment extret de l’article:

“Las convicciones son un elemento crucial en la película, que ofrece una crítica a la sociedad estadounidense más allá del tono sarcástico de Mortensen y que se convierte en la base de lo que quiere transmitir ‘Captain Fantastic’: que queremos construir un mundo mejor que aquel en el que vivimos, porque ahí fuera solo vemos personas ignorantes, enganchadas a los videojuegos y que no hacen suficiente deporte y están gordos. Mientras tanto, los seis niños hablan múltiples idiomas, son prácticamente atletas de élite y tienen conocimientos claramente superiores en política, ciencias y artes. Pero, ¿es suficiente? ¿es esto lo que necesita nuestra sociedad?”

A la secció de comentaris, podeu respondre a la pregunta “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu? 

– Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?

– ¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?

– Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.

Contesteu almenys a dos dels vostres companys, raonant la vostra resposta, si esteu d’acord o no i per què.

11 comentaris a “Encerts i contradiccions de viure al marge del sistema

  1. “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu?

    Jo penso que, hauríem de millorar alguns aspectes de la nostra societat com per exemple donar-hi un altre enfocament a l’educació pública i ensenyar uns altres valors que serveixin a l’individu en el dia a dia ja que, moltes de les coses que ens ensenyen a classe moltes coses no les farem servir. Un defecte que si que tenia la família del Ben és que no sabien gestionar bé els sentiments com per exemple l’amor. Penso que hauriem de canviar alguns aspectes del nostre dia a dia, però no tota la vida sencera.

    – Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?

    Per una part, està molt bé l’educació que tenen dels seus pares ja que, els hi ensenyen coneixements que la majoria de persones no tenen en canvi, hi han alguns coneixements que no s’haurien d’adquirir des de petits com passa en la família del Ben. A part de tot el que saben haurien de practicar la gestió dels sentiments i saber controlar alguns sentiments com l’amor.

    – ¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?

    Per una part si però per l’altre no ja que, el que els hi ensenya el Ben és a sobreviure però perquè viuen al mig del bosc jo no ensenyaré als meus fills a matar animals si visc a la ciutat llavors penso que els educa així per el medi on viuen i perquè ell vol. El que si que trobo correcte és aquest pensament de que si et fas mal has de seguir endavant com passa en la part de la escalada de la muntanya.

    – Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.

    Amb sembla interessant l’esperit que tenen al viure al bosc ja que, aprenen coses que ningú més pot apendre i el sentiment de que si et fas mal has de seguir endavant per poder arribar on vols amb sembla increïble ja que, la majoria de persones si es fan mal o els hi passa alguna cosa es retiren.

    • Coincideixo amb el primer paràgraf: moltes coses que ens ensenyen en l’institut després no ens serviran per a la nostra vida perquè depèn del que et vulguis dedicar potser ni ho fas servir. Per tant, estaria bé que ens ensenyessin coses que podem utilitzar en la nostra vida diària com per exemple, com gestionar els nostres diners, com fer un curriculum vitae o també xerrades que ens puguin orientar cap a quins estudis podem realitzar.

    • El pensament de l’Èric, concorda perfectament amb el meu.

      “Per una part si, però per l’altre no, ja que, el que els hi ensenya el Ben és a sobreviure, però perquè viuen al mig del bosc jo no ensenyaré als meus fills a matar animals si visc a la ciutat llavors penso que els educa així per el medi on viuen i perquè ell vol. El que si que trobo correcte és aquest pensament de que si et fas mal has de seguir endavant com passa en la part de la escalada de la muntanya.”

      Després d’haver llegit aquest comentari és veritat que depèn l’entorn en el qual visquis pot canviar la teva ideologia o cultura, per exemple, en els països no tenen ni el mateixa ideologia ni cultura.

      Segon comentari a destacar:

      “Amb sembla interessant l’esperit que tenen al viure al bosc ja que, aprenen coses que ningú més pot apendre i el sentiment de que si et fas mal has de seguir endavant per poder arribar on vols amb sembla increïble ja que, la majoria de persones si es fan mal o els hi passa alguna cosa es retiren.”

      És veritat que aquest nen viuen el que ningú mai podria viure, per què simplement no sabrien fer-ho. I amb el que si et fas mal has de seguir endavant, simplement és lògic, ja que ningú seguirà la teva vida.

  2. “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu?

    Jo crec que per una part algunes de les coses haurien de canviar, però no tot. Un exemple podria ser l’educació de l’escola, a la pel·lícula falta aquest factor que és tan important pel desenvolupament dels fills, ja que si ells no hi van no socialitzen amb els altres infants i per tant no aprenen a relacionar-se amb la gent. Per una altra banda, ells tenen molta més intel·ligència i coneixement perquè han après coses realment rellevants

    – Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?

    Personalment penso que no, ja que en la seva educació s’han oblidat d’un factor molt important com és relacionar-se entre els éssers humans això no vol dir que la seva proposta d’educació sigui dolenta.

    – ¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?

    En la meva opinió penso que no, ja que en la majoria dels casos els ensenyaments que els i fa realitzar no tenen res a veure amb la vida que hi ha fora del bosc on ells viuen, i en molts casos crec que els fills són massa joves per fer algunes coses.

    – Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.

    Jo vaig trobar molt interessant quan la família va anar a desenterrar a la mare, desobeint la decisió que havien pres els seus altres familiars, per incinerar-la, ja que és el que ella volia que la incineressin i llancessin les cendres a un lloc públic que en aquest cas va ser el lavabo de l’aeroport.

  3. A la secció de comentaris, podeu respondre a la pregunta “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu?
    Avui en dia el que t’ensenyen a l’escola és només teoria. Sí que està bé saber sobre els teu passat, sobre la ciència etc… Però també penso que en la societat en la que vivim ens haurien d’ensenyar també coses pràctiques per exemple més sobre el món de la tecnologia i la virtualitat ja que d’aquí res tot serà a través de l’electrònica. A part també ens haurien de donar educació de la vida. No és el mateix ser llest que ser intel·ligent.
    – Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?
    Els nens de la película reben una educació tant acadèmica com “d’empollar” com per sobreviure. Està molt bé ja que sempre sabran defensar-se i però a la vegada penso que és massa extrem ja que alguns son molt petits.
    – ¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?
    No està malament tampoc, però és massa, és a dir, els nens només han estudiat i només han fet activitat física a la seva vida. No han disfrutat de la seva infància ni han tingut experiències com les que tenim nosaltres o la que tenien els cosins dels nens.
    – Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.
    Em va semblar molt interessant com en Ben entra com en raó i canvia la seva manera d’educar als nens després de veure l’estil de vida que tenen els seus nebots i com un dels seus fills es “rebota” perquè ells també volen anar a l’escola i a la universitat. I finalment acaban fent vida com els nens normals i jo crec que els i va millor.

  4. – “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu?
    Per una part, es positiu per la societat ja que els nens estan mes enforma, son molt mes cultes i han apres certes coses que els i faran servei en moltes situacions diferents. Per una altre part, als infants els i manques altres aspectes com per exemple la socialització amb els altres nens de la seva edat.

    – Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?
    Jo penso que els conceptes que ells aprenen son molt més utils ja que es demostra que tenen mes coneixements que la majoria d’infants de la seva edat, però a part de d’aquesta cultura els i falta tota la part social que és la més important per el món actual, relacionar-se amb els altres infants, jugar amb joguies…

    – ¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?
    Hi ha parts positives i d’altres negatives de la seva manera d’educar. En primer lloc, jo crec que el més positiu és que intenta en tot moment és que els seus aprenguin a sobreviure, a fer-se més forts i els i ensenya a seguir endavant en tot moment. Però, a la vegada no crec que sigui gaire adecuat molts dels entrenaments que els i fa fer ja que son massa intensos.

    – Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.
    Hem va sorprende com en el moment en el que van a casa de la seva tieta hi ha tant contrast en la manera en la que els i explica cada una de les families les causes de la mort de la seva mare. En el cas del Ben els i explica molt naturalment en canvi la seva germana ho explica molt mes disimuladament i sense dir tota la veritat.

    • La Clàudia té un pensament igual que el meu, és a dir, que tot el que ha dit en aquest comentari, podría recolzar-ho perfectament.

      “Hi ha parts positives i d’altres negatives de la seva manera d’educar. En primer lloc, jo crec que el més positiu és que intenta en tot moment és que els seus aprenguin a sobreviure, a fer-se més forts i els i ensenya a seguir endavant en tot moment. Però, a la vegada no crec que sigui gaire adequat molts dels entrenaments que els i fa fer, ja que són massa intens.”

      Sobretot m’ha agradat això que ha dit, ja que un infant no ha de saber tot de cop, sinó que de mica en mica anirà fent-ho, així que com diu ella, hi ha entrenaments no adequats per ells.

  5. 1- Personalment penso, que no necessitem tot això, ja que en la película hem pogut veure que poden saber molts idiomes, poden tenir molts coneixements de tot, etc, però a l’hora de viure en la civilització no saben com actuar, en el cas del noi més gran, no sabia ni quina era una serie, ni com gestionar els seus sentiments, sobretot el de l’amor

    2- Jo crec que tenen molt bona educació, ja que tenen més coneixements que la gent gran, una altre exemple es que no tenen cap necessitat de jugar als videojocs o estar amb alguna tecnologia, cosa que avui dia es molt comuna. Tot i això en l’àmbit de sentiments no entenen, ja que a la película es pot veure com el noi gran li demana de casar-se a una noia quan l’acaba de conèixer.

    3- Jo penso que avui dia no es factible educar-los com ho fa ell, ja que al viure en una ciutat o un poble vulguis o no hi hauran tecnologies. Un altre aspecte seria el d’haver de matar ells els animals per menjar-ho, avui en dia a gairebé qualsevol lloc podem trobar un supermercat o una botiga on et pots comprar aliments.

    4- Un tema que m’hagues agradat parlar, es el fet de que els pares de la mare del nens no volguessin respectar els seus ideals a l’hora de morir. Hem va semblar molt egoista que el vulguessin fer de la manera cristiana, tot i ella no creure en les religions i ser budista.

    • Estic d’acord amb el primer paràgraf. De fet, és molt similar el que jo he dit. El nen més gran no sabia com actuar i no sabia com gestionar els seus sentiments, ja que potser en el bosc quan vivia fora de la societat no en tenia. Per tant, crec que també això és molt important tenir en compte a l’hora de viure en societat, ja que et fa ser més persona i tenir sentiments i emocions cap als altres i cap a les coses que t’envolten.

  6. Com hem pogut veure en la pel·lícula, viure al marge de la societat tampoc està tan malament, ja que no estàs exposat a les influències que poden tenir els col·lectius o individus de la societat davant teu. Però, no obstant crec que també és bo el fet de viure en societat, ja que ens aporta coses positives també. Ben, no sabia com gestionar davant de la realitat, davant del món, ja que havia estat vivint en un “món paral·lel”. Per una altra banda, aquesta manca de gestionar es veia reflectit en els seus sentiments; no sabia com gestionar les emocions que tenia sobretot l’amor.

    Tenint en compte això i responent a la pregunta “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu?” penso que, no és això el que necessita la nostra societat. A la pel·lícula veiem clarament com uns nens (els cosins dels 7 nens protagonistes) que viuen en societat estan “maleducats” i estan enganxats als videojocs tot el dia. Avui dia, el que ens passa és que tenim molta addicció a totes les noves tecnologies. Crec que hauríem de millorar alguns aspectes de la nostra societat com aquestes addicions o un altre clar exemple que es veu a la pel·lícula és, la por al parlar de la mort i més concretament del suïcidi.

    -Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?

    No crec que la paraula que defineix l’educació que reben aquests nens sigui millor sinó que, més potenciada i treballada. Penso, que el pare d’aquests nens els ha educat de la millor manera possible i deixant el marge les tecnologies (cosa que ha influenciat en el seu desenvolupament a millor). Però, hi ha coneixements que els nens adquireixen que no són aptes o corresponents amb l’edat que tenen. Per tant, una educació mínima a una escola hauria d’haver-hi no obstant això, el treball que fan els pares també és important. Cal remarcar això perquè molts pares deixen tota l’educació els mestres o professionals i també hi és a casa dia a dia aquesta educació.

    -¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?

    Com he dit abans, hauria d’haver-hi un mínim d’educació en una escola. Crec que això a la vida real o quotidiana no es pot aplicar, ja que tots els nens han d’estar empadronats en una escola. Més que res, l’educació que Ben els hi ha aportat ha sigut més a escala de supervivència cosa que l’escola no t’ho aporta sinó que només aporta uns coneixements. Per tant, penso que no és factible educar uns nens només per aquesta via sinó que, de les dues maneres: en una escola (coneixements) i a la família (supervivència, habilitats que li serveixen per al dia a dia, etc.).

    -Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.

    He trobat interessant la valentia i fortalesa que han mostrat els 7 nens. La seva mare es va suïcidar i tot i això ells han sigut endavant per ella. No s’han rendit en cap moment. També, m’ha sobtat molt com podien parlar amb naturalesa i no trobaven una paraula tabú el fet de parlar sobre suïcidi des del primer dia el pare (Ben) els hi va dir els nens que la mare s’havia suïcidat; va parlar amb tota la normalitat del món com si es tractés d’una malaltia com el càncer de la qual molta gent la pateix o mor.

  7. Primer de tot, l’objectiu era fer-nos veure que viure al marge de la societat és bo, així que, l’objectiu de la pel·lícula en mi, l’han aconseguit. He pogut reflexionar bastant i he arribat a la conclusió que viure sense unes regles a seguir és millor que viure-les, amb això vull dir que, aquests nens, no els importa que pensin d’ells i resumidament, s’ha de dir que es veuen més feliços que un nen amb uns pares forrats. Així i tot, viure en societat també t’aporta coses positives.

    Ben, després d’haver estat vivint en un entorn completament diferent de les regles de la societat, no sabia com reflectir el que sentia, sobretot en l’amor.

    Seguidament, “És això el que necessita la nostra societat?”. Com ho veieu?”, des del meu punt de vista crec que no necessitem tot això, en la pel·lícula els nens sabien molts idiomes, moltes tècniques, que a l’hora de reflectir-ho a la societat no sabien com fer-ho. Un clar exemple, el fill gran, que no sabia com gestionar, sobretot, els seus sentiments d’amor. Així i tot, hem de millorar diferents aspectes que a la pel·lícula destaquen, com per exemple, l’addicció que tenim a la tecnologia i com ho representen els cosins dels nens protagonistes. I el tabú que tenim de parlar de la mort.

    -Creieu que l’educació que reben els nens és millor que la que està estipulada dins del nostre sistema?

    He de dir que, l’educació que reben és més estimulant i laboral. I tot gràcies al seu pare, que ha fet tot el possible perquè estiguessin lo més lluny de la tecnologia, només per tenir un desenvolupament millor.
    La diferència entre la nostra educació i la seva, és que, nosaltres ens centrem en els mestres i no a l’educació de casa, en alguns casos, en canvi els nens de la pel·lícula només se centren en la de casa i no en la de les escoles, amb el resultat de què tots reben la mateixa educació, amb això vull dir que un nen petit no pot tenir la mateixa maduració que la d’un gran, ja que de mica en mica ha d’anar arribant, no de cop, ja que els-hi estàs fent saltant una època de la seva vida fantàstica, que és la infància. Dit això les escoles, sobretot, haurien de tenir més ètica i no tanta teoria, ja que en un futur no serà treballat, per exemple si ens ensenyessin a comprar una casa, amb els seus pros i contres, no hi hauria tanta gent infeliç amb la seva economia, pel simple fet de no saber com fer-ho, ja que ningú li ha ensenyat. Per això és important la psicologia i la sociologia, les mates en alguns factors, entre altres.

    -¿És factible educar els nens de la manera que ho fa en Ben?

    No del tot, és bona, però l’escola hauria d’estar implicada en els nens, més que tot per la socialització, que pels nens de la pel·lícula falta no els-hi feia, però en algun moment de la seva vida seria necessària, ja que la curiositat els pot guanyar, i sí és molt tard, doncs simplement no sabries com fer-ho o si ho intentesin podrien espantar a la gent. En conclusió, l’escola hauria d’aportar-te coneixements de tots els àmbits i que en un futur els puguis aplicar, i a casa més que tot ben estar del dia a dia i supervivència.

    -Comenteu algun aspecte de la pel·lícula que no hem tractat i que us ha semblat interessant.

    El que més m’ha sorprès és la naturalesa i tranquil·litat amb la qual Ben parla amb els seus fills, sobre el succeït amb la seva mare i com ho afronten els 7 nens, de la manera més valenta. Continuant amb aquest tema, em sembla bastant egoista que els avis materns, no respectessin la seva ideologia a l’hora de morir, sinó que van triar per ells i sobretot van passar per sobre els ideals de la seva filla. I per últim, la diferencia que hi ha, entre una mateixa família a l’hora d’explicar les coses, com per exemple la mort.

Respon a alexpulidocasoliva Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *