“Raw & manufactured materials”: Answers and results

This week we are going to study RAW & MANUFACTURED MATERIALS in English. We want to learn and have fun!! Bye!

Salvat6_0Salvat6_1

Activitats del grup de sisè de l’escola Joan Salvat Papasseit, en el context de les activitats formatives per al GEP (Grup Experimental Plurilingüe). Curs 2015-2016.

Vegeu tot el treball al blog de l’escola de l’escola 

 

Activitat duta a terme amb alumnat de cicle superior de l’escola Joan Salvat Papasseit.
Curs 2015-2016

Publicat dins de Escola Joan Salvat Papasseït, Experiències de centre | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Introducció de les TIC a les sessions de fisioteràpia

Experiència duta a terme per una fisioterapeuta de l’EAP amb un alumne de necessitats educatives especials, fent un ús puntual de les TIC per motivar el moviment i fomentar l’expressió oral i la memòria.

Resum de l’experiència. Programari i apps

wheeldecide

  • Comencem la sessió amb una roda d’atzar, amb Weel Decide For You, on el resultat és un exercici o activitat a realitzar. Es tracta d’intentar ser una mica més flexibles en les rutines i poder-les variar, tenint en compte que tots els exercicis que surten a la roda són adequats per a ell.

 

  • També hem utilitzat apps que permeten gravar veu o comunicar-se per demanar a l’educadora que el vingués a buscar un cop acabada la sessió, com gravar àudios a Whatsapp i enviar el missatge (abans de tenir la cadira a motor).
  • Hem fet fotos i videos (amb MagistoVideoShow) que el mateix dia o en dies posteriors hem fet arribar via mail o Whatsapp a la seva tutora per a que els pogués visualitzar amb els companys.

La utilització del dispositiu mòbil ha estat fonamental per dur terme la majoria d’aquestes pràctiques.

 

Tota la informació de la pràctica al blog d’inclusió digital:
Disseny universal i aprenentatge mòbil

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Introducció de les tauletes a l’escola Primavera

Al segon trimestre del curs 2015-2016, a l’escola Primavera s’han adquirit 4 tauletes ASUS  Zenpad 10. Tot un procés d’adaptació per a l’alumnat i també per al professorat, per tal de familiaritzar-se amb el seu ús i el seu aprofitament didàctic.

Algunes activitats dutes a terme:

  • les mestres de P3 l’han utilitzat per fer gravació de veu, fotografies i vídeos
  • l’alumnat de diferents cursos de primària, organitzat en petits grups i amb el suport del professorat, per fer cerca d’informació per al treball de projectes d’aula
  • la mestra d’educació especial, que ha participat a la formació de dispositius mòbils de Santa Coloma, ha dinamitzat diferents activitats amb alumnat de diversos cursos. A tall d’exemple: llegenda de Sant Jordi amb ComPhone, gravació de textos dels Jocs Florals a SoundCloud i generació de codis QR, elaboració -a demanda de la comissió de delegats- de cartells per al pati amb PicCollage

santjordi_primavera

 

 

 

 

 

A més, s’han instal·lat apps per al treball de racons o bé per quan s’acaben les tasques de classe: Caillou (com Aprèn amb Caillou), Teo (com ara El Món d’en Teo), laberints (simple maze), sudokus (com sudoku free), operacions, memòria (memory test), penjat, vocabulari…

Escola Primavera. Curs 2015-2016

 

Publicat dins de Escola Primavera, Experiències de centre, Recursos digitals | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Introducció de les tauletes a Educació infantil de l’escola Mercè Rodoreda

Durant el curs 2015-2016 s’han introduït les tauletes en el treball de racons d’educació infantil.

Relació d’apps utilitzades

tauleta_rodoreda

 

 

 

 

 

 

 

Vegeu una petita demo de les apps utilitzades  

 

Relació d’apps treballades a educació infantil.
Educació infantil de l’escola Mercè Rodoreda. Curs 2015-2016

 

 

Publicat dins de Escola Mercè Rodoreda, Experiències de centre, Recursos digitals | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Codis QR per a la llibreta viatgera de comunicació

Generació de codis QR per a la “llibreta viatgera” de comunicació

Objectiu: Generar una major motivació i interès pel món sonor i afavorir l’adquisició de les primeres paraules.

Activitat: Generació de Codis QR per complementar les imatges de la “llibreta viatgera” de comunicació. Vegeu goo.gl/6AMV8z

Etapa: 1r Cicle Educació Infantil (P-2)

Descripció:  La llibreta, que nosaltres denominem “viatgera” perquè va de casa a l’escola i de l’escola a casa, l’utilitzem amb alumnes petits i/o amb una competència lingüística molt baixa. En ella, la família, la logopeda i les educadores, expliquem vivències de l’infant i s’enganxen fotos relacionades amb aquestes experiències, de la seva família, així com rutines i activitats realitzades a la Llar, per afavorir la comunicació.

QRgatEl treball ha consistit en adjuntar, a les imatges de la llibreta, vídeos o arxius sonors amb els codis QR que he gravat de l’alumne o d’altres temàtiques, amb la intenció de generar una major motivació i interès pel món sonor i afavorir l’adquisició de les primeres paraules.

 

Valoració: Per una banda, la utilització dels QR ha generat una major atenció i interès de l’alumne cap a la llibreta viatgera i tot el material lingüístic i sonor que implica (primeres paraules, onomatopeies del propi cos, d’animals, d’instruments musicals i cançons) i per l’altra,  m’ha permès accedir durant les sessions logopèdiques, d’una manera ràpida i senzilla i utilitzant només el meu mòbil, a material sonor i visual molt útil per afavorir l’adquisició i el desenvolupament del llenguatge.

Carme Ferrer i Castillo.
Logopeda itinerant de Santa Coloma de Gramenet (CREDA Comarques II)

Més informació sobre codis QR

Publicat dins de CREDA, Experiències de centre | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari