Èxit de la nova maleta de robòtica i programació LEGO Education WeDo 2.0

El CRP ha adquirit per al préstec als centres dos robots LEGO Education WeDo 2.0  amb els qual ens proposem que l’alumnat dels cicles mitjà i superior de Primària aprengui sobre robòtica construint models propis senzills, ja siguin de creació lliure o seguint els existents al programari LEGO Education i ha estat tot un èxit ja que està prestada aquest primer curs per robots solts quinzenalment i sent d’un gran profit.

Publicat dins de Centres, General, pràcTIC, Recursos digitals, Treball en xarxa | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

II Mostra de programació i robòtica dels Barcelonès Nord

El proper 15 de maig de 2017 se celebrarà al Centre Cultural l’Escorxador (NAU 3) de Badalona la II Mostra de Programació i Robòtica del Barcelonès Nord a la qual hi participen, entre altres centres de Badalona i Sant Adrià del Besòs, l’INS Ramon Berenguer IV, l’INS Terra Roja i l’INS Torrent de les Bruixes.

Publicat dins de Centres, Experiències de centre, General, Institut Ramon Berenguer IV, Institut Terra Roja, Institut Torrent de les Bruixes, Recursos digitals | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

L’ESC Riera Alta amb els DM a la celebració de la setmana cultural

L’alumnat de l’escola Riera Alta ha fet servir els dispositius mòbils als tallers de la setmana Santa i ens mostren els diferent s vídeos que han creat al seu nou blog sobre acticvitats TIC.

Aquest són els diferents vídeos que han creat:

 

Publicat dins de Centres, Experiències de centre, General, pràcTIC, Recursos digitals | Etiquetat com a , , , , , , , | Deixa un comentari

Primer contacte amb els bee-bots a educació infantil i cicle inicial. Escola Les Palmeres

A educació infantil s’han aprofitat els desdoblaments que es fan habitualment per introduir els bee-bots.  A la primera sessió es va presentar i explicar el seu funcionament en rotllana, i després sortien, individualment, per fer-lo funcionar. A la segona sessió, tot mantenint el desdoblament, es van fer grups de 6 alumnes, i es van dur a terme diverses activitats introductòries

beebots_palmeres_2

  • Programar el dispositiu perquè vagi a algun lloc de l’illa del tresor o del carrer.
  • Fer que el bee-bot busqui dues imatges iguals repartides a sota del plafó de plàstic (memory).
  • Fer que el bee-bot passi ordenadament per tres imatges d’una seqüència.

A cicle inicial es va introduir aprofitant l’àrea de matemàtiques, i el plantejament també va ser semblant al d’infantil, tot i que amb més complexitat. A la classe de segon, a la darrera sessió, es va demanar que planifiquessin en el full un recorregut i després el portessin a la pràctica, i en el cas de necessitar-ho, anar modificant fins fer-ho correctament (regulació d’aprenentatges).

Amb aquesta pràctica introductòria s’ha pogut:

  • Conèixer el funcionament dels bee-bots i les possibilitats educatives
  • Treballar la percepció visual, lateralitat, orientació,…
  • Treballar la planificació d’un recorregut

Vegeu article de P3 al blog de l’escola

Activitat duta a terme amb alumnat d’educació infantil i cicle inicial
d
e l’escola Les Palmeres. Curs 2015-2016

Publicat dins de Escola Les Palmeres, Experiències de centre | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Primer contacte amb els bee-bots a educació infantil. Escola Beethoven

Exemples d’activitats dutes a terme amb el grup de P3

  • la mestra programa diverses ordres en el bee-bot, i els alumnes verbalitzen si el bee-bot va al davant o al darrere.
  • es situa el bee-bot en una carretera en línia recta, en un extrem hi ha un arbre i a l’altre hi ha una casa. Els alumnes hauran de decidir si volen que el bee-bot arribi a l’arbre o a la casa, programant amb la fletxa de davant o de darrere.

Exemples d’activitats dutes a terme amb el grup de P5

  • activitat d’introducció: presentació en gran grup en rotllana al voltant del bee-bot i la catifa-graella transparent. Allà col·locàvem aliments i el bee-bot els havia d’anar a buscar per menjar-se’ls. 
  • activitat d’Educació Viària, lligat amb el taller realitzat a l’escola sobre “Com creuar els carrers?”, en grups de 6 alumnes.
    • Vam aprofitar la catifa on apareix el carrer i anàvem decidint com ho faria el bee-bot per arribar a un lloc concret.
    • Després es complicava perquè afegíem cotxes a la carretera i el bee-bot s’havia d’aturar, havia d’esperar un semàfor que estava vermell o un vianant que creuava pel pas.
    • Després també havia de fer de grua i havia de treure de la carretera un cotxe avariat que interrompia el pas.
    • Per últim, vam posar en funcionament dos bee-bots. Cadascú havia d’anar a un lloc diferent però no podien xocar.

beebots_beethoven

 

 

 

 

 

 

Es va plantejar amb una metodologia activa i cooperativa, en petits grups de 5-6 alumnes. L’experiència va ser molt motivadora, ja que són els alumnes els que experimenten, observen i investiguen.

Activitat duta a terme amb alumnat d’educació infantil i cicle inicial
d
e l’escola Beethoven. Curs 2015-2016

Publicat dins de Escola Beethoven, Experiències de centre | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari