Linkat: obrir sessió amb mode GNOME CLASSIC

Obrir la sessió amb GNOME CLASSIC és una manera d’aconseguir que es puguin fer anotacions en pantalla amb el programa Open Sankoré.

Amb GNOME Classic (No effects), les anotacions en pantalla fetes directament. no funcionaven correctament, ja que la pantalla quedava tota negra. L’alternativa era capturar la pantalla per després fer anotacions.

Amb GNOME Classic funciona correctament. Vegeu un exemple d’anotacions en pantalla, posat en pràctica a l’escola Tanit amb Open Sankoré i ordinador Linkat.

linkat_gnome_classic_1a

 

 

 

 

 

 

 Taller TAC PDI. Escola Tanit, curs 2014-2015

 

 

 

Publicat dins de Escola Tanit, pràcTIC | Etiquetat com a , | 1 comentari

Anotacions en pantalla amb Open Sankoré

Activitat duta a terme amb la finalitat de poder veure un vídeo on surt l’alumnat fent una representació per tal de practicar a l’aula i poder fer correccions i anotacions en pantalla per facilitar la millora en la seva actuació.

A l’escola Tanit es treballa amb Linkat i el programari que es fa servir amb les pissarres digitals (que són de marques diverses) és Open Sankoré.

anotacio_pantalla_video_1

Una de les característiques de Open Sankoré és la facilitat per capturar el que es mostra en pantalla, però l’objectiu de la pràctica es basava en aprofitar la immediatesa que ofereixen les eines de la PDI: escriure o assenyalar directament damunt del vídeo, amb les eines que ofereix el programari.

 

Com ho hem fet?
1. Iniciar sessió usuari. Comprovar que s’obre en format GNOME CLASSIC
2. Obrir programa Open-Sankoré
3. Obrir el vídeo (en aquest cas a l’escriptori)
4. Des del programa Open-Sankoré, anar al menú escriptori.

5. Anotar correccions sobre el vídeo en moviment o no amb les eines del programa.

Publicat dins de Escola Tanit, Experiències de centre, pràcTIC | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

Fent pòsters jugant amb paraules, amb la tauleta i PicCollage

Activitat duta a terme per alumnat de 5è i de 2n d’aula d’acollida de l’escola Joan Salvat Papasseït.

L’alumnat de 5è va crear dos pòsters amb paraules i frases utilitzant la tauleta i l’app PicCollage, i va ajudar l’alumnat de 2n de l’aula d’acollida a dur a terme l’activitat, que consistia en associar les paraules amb les il·lustracions. Van resoldre molt bé les activitats proposades pels seus companys de 5è i, finalment, cada nen de 2n va realitzar el seu propi pòster.

Collage parts de la cara

 Activitat duta a terme amb alumnat de cinquè i segon de l’aula d’acollida de l’escola Joan Salvat Papasseït. Mostra de l’experiència al blog de l’aula d’acollida
Més informació sobre PicCollage (properament…)

Publicat dins de Escola Joan Salvat Papasseït, Experiències de centre | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Narrativa digital amb dispositius mòbils: Perseu i la gòrgona Medusa

L’experiència s’ha realitzat a la USEE de l’escola Fray Luis de León de Santa Coloma de Gramenet. L’activitat s’emmarca dins del Pla d’Impuls de la Lectura de l’escola.

Durant el segon trimestre del curs 2014-2015 vam treballar un llibre d’històries sobre la mitologia grega. També vam veure exemples de narracions digitals sobre aquesta temàtica. A partir d’aquestes experiències, va sorgir la proposta de realitzar una activitat de narració digital d’un capítol del llibre El mite de Perseu i la gòrgona Medusa.

foto_story_maker per publicar 2

A partir de la lectura, hem escollit il·lustracions representatives, les hem pintat i donat el nostre toc personal i, finalment, hem muntat una seqüència de narració afegint les nostres veus a cada vinyeta. Les experiències prèvies amb les tauletes a l’aula van afavorir la predisposició i l’interès de l’alumnat per l’activitat.

foto_story_maker per publicar 1

Vegeu l’article complet amb tota la informació.

Mostra de l’experiència als blogs de Cicle Mitjà i Cicle Superior


Vegeu article “Reduir barreres a l’aprenentatge gràcies a la narració digital”. Blog Disseny universal i aprenentatge mòbil

Publicat dins de Escola Fray Luis de León, Experiències de centre | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Quin lloc de l’escola és? Joc d’endevinalles amb codis QR

A partir de la unitat didàctica  La meva escola, vàrem crear amb l’alumnat dues activitats d’endevinalles (“Els objectes de la meva classe” i “Quin lloc és?”) amb l’ajut de les tauletes digitals.

L’alumnat va realitzar fotos dels espais de l’escola amb la tauleta.

Es van seleccionar els espais i les millors fotos, i treballar les definicions.

Amb les definicions ja fetes, els i les alumnes les van gravar en àudio. Les mestres vàrem pujar aquests arxius d’àudio a internet (a soundcloud) i es van generar els corresponents codis QR

endevinalles 2

Posteriorment es va realitzar el joc en un mural de cartolina on es visualitzaven els codis QR (que enllaçaven a l’àudio descriptiu) i a sota la imatge que mostrava la solució.

Aquest mural va anar passant per les aules per poder jugar, i posteriorment s’ho podran endur a casa per a que també puguin jugar les famílies.

Podeu consultar la informació detallada de l’experiència als materials de la Jornada d’inclusió digital 2015

 

Activitat duta a terme amb alumnat del CEE Josep Sol.
   Més informació sobre codis QR (properament…)

Publicat dins de CEE Josep Sol, Experiències de centre | Etiquetat com a , , | 1 comentari