CodeWeek: del 10 al 18 d’octubre de 2015

La Setmana CodeWeek, promoguda per la Unió Europea, pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera divertida i atractiva. L’objectiu és fomentar la programació als diferents països de la Unió Europea com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

Més informació, amb presentació i propostes per als centres, al web de la XTEC

 

 

Publicat dins de Recursos digitals | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

iEARN Pangea: Projectes telemàtics per al curs 2015-2016

Ja podeu consultar la relació del projectes telemàtics que iEARN Pangea proposa per aquest curs 2015-2016.

Si algú s’anima a participar amb l’alumnat a aquests o d’altres projectes telemàtics, ens agradaria saber de la vostra experiència.

“Per assolir l’objectiu que ens defineix, EDUCAR PER UNIR, des d’IEARN-PANGEA promovem l’ús col·laboratiu de les TIC i oferim a la comunitat educativa un ampli ventall de projectes telemàtics cooperatius. Tots els nostres projectes

  • afavoreixen una metodologia de treball interdisciplinar i cooperativa,
  • faciliten la integració de les TIC al currículum de l’etapa i nivell,
  • en alguns casos fan propostes que afavoreixen el plurilingüisme.
  • Cadascun dels projectes té un coordinador o coordinadora que acompanya els docents participants al llarg de totes les activitats, s’encarrega del correcte funcionament dels espais web del projecte i elabora i actualitza la guia didàctica que permet integrar el projecte en la programació d’aula.

iEARN-Pangea va néixer l’any 1993 a partir d’un grup d’educadors/es que, des de finals dels anys 80, ja realitzaven projectes telemàtics i que havien participat en la creació de la xarxa internacional iEARN, de la que en som la delegació a l’estat espanyol. Entre els nostres objectius, cal destacar el foment de les relacions d’amistat entre professorat i alumnat de diferents comunitats, basades en el mutu coneixement i el respecte. IEARN és una organització internacional sense ànim de lucre que, des del 1988, fomenta la realització de projectes telemàtics cooperatius entre centres d’ensenyament d’arreu del món. Actualment, l’organització està implantada en més de 140 països.

Quedem a la vostra disposició si voleu ampliar informació sobre els nostres projectes telemàtics.”

 

 

Publicat dins de Recursos digitals, Treball en xarxa | Deixa un comentari

El racó d’infantil: Pinterest de l’escola Sant Just

Les mestres d’educació infantil de l’escola Sant Just utilitzen Pinterest per trobar, emmagatzemar i compartir recursos de tipologia diversa (enllaços a pàgines web, vídeos, imatges…) i que tenen relació amb temes que es treballen habitualment a l’aula:

  • imatges, contes, manualitats per a les diferents estacions, festes i diades
  • artistes (Miró, Picasso, Gaudí…)
  • matemàtiques: geometria, numeració…
  • els noms de la classe, els projectes…

A més, els hi serveix per emmagatzemar els treballs plàstics, vídeos i tota mena de recursos sobre centres d’interès i projectes que canvien a cada curs escolar. Això facilita tenir disponible aquest material des d’internet i, a més, no ocupa tant d’espai al servidor de centre.

pinterest_infantil

Més informació sobre Pinterest

Publicat dins de Escola Sant Just, Experiències de centre, Recursos digitals, Treball en xarxa | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Creem el nostre avatar amb Buddy Poke. Tallers a P5

Activitat duta a terme per alumnat de la classe de les libèl·lules i la de les llumenetes (P5) de l’escola Fray Luis de León, en el marc de l’activitat de tallers.

L’alumnat de P5, amb el guiatge de la mestra, fa la seva presentació tot creant el seu avatar amb l’app Buddy Poke.

Aquesta aplicació dóna moltes opcions, i això facilita que l’alumnat faci un treball acurat de selecció d’escenaris i característiques dels seu avatar.

Aquesta activitat ha servit per treballar l’expressió oral. A més, els ha ajudat a perdre la vergonya a l’hora de gravar-se i a escoltar atentament els seus companys. Els ha motivat molt que les famílies ho poguessin veure i escoltar des del blog de l’escola.

avatarp5_4avatarp5

avatarp5_2

Activitat duta a terme amb alumnat de P5 de l’escola Fray Luis de León.

Mostra de l’experiència al blog d’educació infantil

Més informació sobre avatars  (properament…)

Publicat dins de Escola Fray Luis de León, Experiències de centre | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Fem un vídeo per explicar com fer macedònia de fruita amb iogurt. Activitat MAV a 3r

Activitat duta a terme per alumnat de la classe de tercer de l’escola Fray Luis de León, en el marc de les activitats MAV que es programen a primària, al tercer trimestre del curs 2014-2015.

Es planteja crear un vídeo per explicar una recepta de cuina. L’activitat pretén desenvolupar l’expressió oral de l’alumnat.

Primer van escollir quina recepta de cuina volien realitzar: macedònia de fruita amb iogurt. La van redactar entre tots i la van escriure distingint la presentació dels ingredients i l’explicació de la preparació. Seguidament es van repartir els diferents fragments que cada nen/nena havia d’explicar.

Vam realitzar la gravació amb VideoFX. També vam utilitzar l’Audacity per modificar la cançó i un editor de vídeo per fer el muntatge.

La valoració que fem de l’activitat ha estat molt positiva, ja que ha permès el treball de l’expressió oral amb altres eines que ajuden a motivar i engrescar l’alumnat.

videorecepta1

 

Més informació de l’experiència

 

Activitat duta a terme per Gervais Briones i Olivia Rosales amb alumnat de 3r de l’escola Fray Luis de León.

Publicat dins de Escola Fray Luis de León, Experiències de centre | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari