Primer contacte amb els bee-bots a educació infantil. Escola Beethoven

Exemples d’activitats dutes a terme amb el grup de P3

  • la mestra programa diverses ordres en el bee-bot, i els alumnes verbalitzen si el bee-bot va al davant o al darrere.
  • es situa el bee-bot en una carretera en línia recta, en un extrem hi ha un arbre i a l’altre hi ha una casa. Els alumnes hauran de decidir si volen que el bee-bot arribi a l’arbre o a la casa, programant amb la fletxa de davant o de darrere.

Exemples d’activitats dutes a terme amb el grup de P5

  • activitat d’introducció: presentació en gran grup en rotllana al voltant del bee-bot i la catifa-graella transparent. Allà col·locàvem aliments i el bee-bot els havia d’anar a buscar per menjar-se’ls. 
  • activitat d’Educació Viària, lligat amb el taller realitzat a l’escola sobre “Com creuar els carrers?”, en grups de 6 alumnes.
    • Vam aprofitar la catifa on apareix el carrer i anàvem decidint com ho faria el bee-bot per arribar a un lloc concret.
    • Després es complicava perquè afegíem cotxes a la carretera i el bee-bot s’havia d’aturar, havia d’esperar un semàfor que estava vermell o un vianant que creuava pel pas.
    • Després també havia de fer de grua i havia de treure de la carretera un cotxe avariat que interrompia el pas.
    • Per últim, vam posar en funcionament dos bee-bots. Cadascú havia d’anar a un lloc diferent però no podien xocar.

beebots_beethoven

 

 

 

 

 

 

Es va plantejar amb una metodologia activa i cooperativa, en petits grups de 5-6 alumnes. L’experiència va ser molt motivadora, ja que són els alumnes els que experimenten, observen i investiguen.

Activitat duta a terme amb alumnat d’educació infantil i cicle inicial
d
e l’escola Beethoven. Curs 2015-2016

Aquest article s'ha publicat dins de Escola Beethoven, Experiències de centre i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà