Codis QR per a la llibreta viatgera de comunicació

Generació de codis QR per a la “llibreta viatgera” de comunicació

Objectiu: Generar una major motivació i interès pel món sonor i afavorir l’adquisició de les primeres paraules.

Activitat: Generació de Codis QR per complementar les imatges de la “llibreta viatgera” de comunicació. Vegeu goo.gl/6AMV8z

Etapa: 1r Cicle Educació Infantil (P-2)

Descripció:  La llibreta, que nosaltres denominem “viatgera” perquè va de casa a l’escola i de l’escola a casa, l’utilitzem amb alumnes petits i/o amb una competència lingüística molt baixa. En ella, la família, la logopeda i les educadores, expliquem vivències de l’infant i s’enganxen fotos relacionades amb aquestes experiències, de la seva família, així com rutines i activitats realitzades a la Llar, per afavorir la comunicació.

QRgatEl treball ha consistit en adjuntar, a les imatges de la llibreta, vídeos o arxius sonors amb els codis QR que he gravat de l’alumne o d’altres temàtiques, amb la intenció de generar una major motivació i interès pel món sonor i afavorir l’adquisició de les primeres paraules.

 

Valoració: Per una banda, la utilització dels QR ha generat una major atenció i interès de l’alumne cap a la llibreta viatgera i tot el material lingüístic i sonor que implica (primeres paraules, onomatopeies del propi cos, d’animals, d’instruments musicals i cançons) i per l’altra,  m’ha permès accedir durant les sessions logopèdiques, d’una manera ràpida i senzilla i utilitzant només el meu mòbil, a material sonor i visual molt útil per afavorir l’adquisició i el desenvolupament del llenguatge.

Carme Ferrer i Castillo.
Logopeda itinerant de Santa Coloma de Gramenet (CREDA Comarques II)

Més informació sobre codis QR

Aquest article s'ha publicat dins de CREDA, Experiències de centre i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà