Experiència duta a terme per una fisioterapeuta de l’EAP amb un alumne de necessitats educatives especials, fent un ús puntual de les TIC per motivar el moviment i fomentar l’expressió oral i la memòria.
Resum de l’experiència. Programari i apps
- Comencem la sessió amb una roda d’atzar, amb Weel Decide For You, on el resultat és un exercici o activitat a realitzar. Es tracta d’intentar ser una mica més flexibles en les rutines i poder-les variar, tenint en compte que tots els exercicis que surten a la roda són adequats per a ell.
- Fem l’exercici i l’expliquem en el conte/còmic o amb una seqüència d’imatges o collage, utilitzant SnapSeed i PicCollage.
- També hem utilitzat apps que permeten gravar veu o comunicar-se per demanar a l’educadora que el vingués a buscar un cop acabada la sessió, com gravar àudios a Whatsapp i enviar el missatge (abans de tenir la cadira a motor).
- Hem fet fotos i videos (amb Magisto o VideoShow) que el mateix dia o en dies posteriors hem fet arribar via mail o Whatsapp a la seva tutora per a que els pogués visualitzar amb els companys.
La utilització del dispositiu mòbil ha estat fonamental per dur terme la majoria d’aquestes pràctiques.
Tota la informació de la pràctica al blog d’inclusió digital:
Disseny universal i aprenentatge mòbil