A educació infantil s’han aprofitat els desdoblaments que es fan habitualment per introduir els bee-bots. A la primera sessió es va presentar i explicar el seu funcionament en rotllana, i després sortien, individualment, per fer-lo funcionar. A la segona sessió, tot mantenint el desdoblament, es van fer grups de 6 alumnes, i es van dur a terme diverses activitats introductòries:
- Programar el dispositiu perquè vagi a algun lloc de l’illa del tresor o del carrer.
- Fer que el bee-bot busqui dues imatges iguals repartides a sota del plafó de plàstic (memory).
- Fer que el bee-bot passi ordenadament per tres imatges d’una seqüència.
A cicle inicial es va introduir aprofitant l’àrea de matemàtiques, i el plantejament també va ser semblant al d’infantil, tot i que amb més complexitat. A la classe de segon, a la darrera sessió, es va demanar que planifiquessin en el full un recorregut i després el portessin a la pràctica, i en el cas de necessitar-ho, anar modificant fins fer-ho correctament (regulació d’aprenentatges).
Amb aquesta pràctica introductòria s’ha pogut:
- Conèixer el funcionament dels bee-bots i les possibilitats educatives
- Treballar la percepció visual, lateralitat, orientació,…
- Treballar la planificació d’un recorregut
Vegeu article de P3 al blog de l’escola
Activitat duta a terme amb alumnat d’educació infantil i cicle inicial
de l’escola Les Palmeres. Curs 2015-2016