A partir de la unitat didàctica La meva escola, vàrem crear amb l’alumnat dues activitats d’endevinalles (“Els objectes de la meva classe” i “Quin lloc és?”) amb l’ajut de les tauletes digitals.
Vàrem treballar el vocabulari dels objectes de la classe. A partir de les fotos de l’aula que havien fet amb les tauletes, varen crear les definicions.
Amb les definicions ja fetes, els i les alumnes es van gravar en vídeo. Les mestres vàrem pujar aquests arxius de vídeo a internet (a youtube) i es van generar els corresponents codis QR.
Posteriorment es va realitzar el joc en un mural de cartolina on es visualitzaven els codis QR (que enllaçaven amb el vídeo descriptiu) i a sota la imatge que mostrava la solució.
Aquest mural va anar passant per les aules per poder jugar, i posteriorment s’ho podran endur a casa per a que també puguin jugar les famílies.
Podeu consultar
- una mostra del treball de definicions al blog de l’escola
- la informació detallada de l’experiència als materials de la Jornada d’inclusió digital 2015
Activitat duta a terme amb alumnat del CEE Josep Sol.
Més informació sobre codis QR (properament…)
Retroenllaç: Quin lloc de l’escola és? Joc d’endevinalles amb codis QR | SanTAColomaTIC
Retroenllaç: Quin lloc de l’escola és? Joc d’endevinalles amb codis QR | form053