Presentació

Benvingut/da a aquest bloc del MP de Principis de Sanitat Vegetal que durant aquest curs 2011-2012 esteu cursant a l’Institut d’Horticultura i Jardineria de Reus. Al llarg de l’any, tant mitjançant el Moodle del centre com d’ aquest bloc anirem desgranant els contiguts del MP.

Aquest bloc, mostrarà informació rellevant, enllaços i lloc on realitzar alguna de les activitats proposades al llarg del curs. En certs casos haureu de fer aportacions o comentaris als diversos articles que aniré penjant i en altres sereu vosaltres als que penjareu els treballs proposats. Pasem a veure els diversos continguts del MP.

L’estructura d’aquest mòdul està dividida per 5 Unitats Formatives. 

UF 1:Vegetació espontània i agents abiòtics
UF 2:Plagues
UF 3.Malalties
UF 4.Estat sanitari de les plantes
UF 5.Mètodes de protecció

Les UF 1, 3, 4 i 5 es realitzaran de forma seqüencial. Aquest mòdul no té hores de lliure disposició. Les unitats formatives 1 i 2 constituiran la primera avaluació.La UF 3 estarà a la segona avaluació. Les UF 4 i 5 estaran dins de la 3ª avaluació .No s’estableixen prerequisits de haver aprovat UF prèvies per cursar la següent.

 ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES I ORGANITZACIÓ DEL MP

 En principi s’utilitzarà un dossier amb els continguts del mòdul per tant un percentatge dels procés ensenyament-aprenentatge es basarà en una metodologia expositiva, amb suport de medis audiovisuals (presentacions tipus “Powerpoint”) vídeos i utilització d’Internet per aprofundir en els continguts. Però per altre banda els continguts permeten utilitzar estratègies col·laboratives i mètode de projectes i mètodes per descobriment. Material de continguts: fotocopies a consergeria del centre i al espai Moodle (www.hortojardi.com) que durant el mes de setembre s’implementarà
Els alumnes disposaran del dossier imprès que podran adquirir en el centre i per altre part disposaran d’un entorn virtual al Moodle del centre per poder seguir el mòdul juntament amb la presencialitat (amb un objectiu afegit futur de permetre utilitzar aprenentatges semi-presencials dirigits a professionals o alumnes amb necessitats especials). Els alumnes podran obtenir els materials (dossier, presentacions o i altres recursos) bé en el propi centre al servei de reprografia (dossier) o bé descarregar-los des de el Moodle (dossier, presentacions, vídeos…). De les tres hores setmanals una hora es realitzarà a l’aula d’informàtica del centre (no es pot disposar de més temps per manca de espais)

 El reconeixement visual dels animals, organismes i males herbes es potenciarà amb la utilització de la finca com aula física, amb recollida de mostres i posterior classificació dels essers vius agafats bé mitjançant claus de classificació dicotòmiques o reconeixement per analogia visual, la utilització de l’aula de ciències del centre, la biblioteca i l’aula d’informàtica es fan imprescindibles. Aquesta utilització de l’aula “finca” ajudarà també en la confecció dels herbaris i insectaris.

Per potenciar el treball en grup. formaran grups de 2 ó 3 alumnes que treballaran seguint una estratègia metodològica basada en l’observació i seguiment de l’estat sanitari de la finca de l’Institut, seguiment i observació de les males herbes, de les plagues i de les malalties. Per problemes climàtics i de biologia de

 

Avaluació de fets, conceptes i sistemes conceptuals.

Para cada UF

Instruments i activitats  d’avaluació:

Para assolir els resultats d’aprenentatge establerts a cada UF s’estableixen:

  1. Per a cada UF, es faran almenys un examen, (prova objectiva tipus test, preguntes conceptuals llargues per a desenvolupar o preguntes curtes, “visu” de espècies de males herbes, artròpodes etc)., , 
  2. Activitats virtuals de l’Intranet
  3. Hauran sortides tècniques (associades amb els informes respectius)
  4. Xerrades-conferències amb els seus informes
  5. La activitat col·laborativa dels diferents grups plasmada als herbaris insectaris, fitxes i estudi
  6. Llista de control d’observació per al treball a la finca i a les sortides.

Criteris d’avaluació

  • El 50% de la nota sortirà de l’examen 
  • El 10% de la nota el conformarà les activitats a l’aula virtual
  • El 5% de la nota vindrà dels informes de les sortides tècniques
  • El 5% de la nota seran del informes sobre les xerrades
  • El 20 % de la nota s’obtindrà per el treball col·laborativo
  • El 10 % de la nota  el donarà la valoració obtinguda a la llista de control d’observació
  • En tots els casos i per a facilitar el tractament de la ’informació es puntuarà de 0 a 10

Avaluació de valors, normes i actituds:

 La manca reiterada d’atenció a classe, comportaments no adequats vers el professor o els companys. La displicent, inadequada o maligna utilització dels equips informàtics o mobiliari de les aules a part de les conseqüències disciplinaries que puguin derivar serà, motiu de minva de les notes a l’avaluació a criteri discrecional del professor. En concret cal recordar que l’aula no és una sala de jocs ni un cibercafé, ni un bar, per tant els jocs, chats,menjar o beguda,  navegació per continguts no adequats no inclosos als curriculums seran especialment considerats com a greus i s’aplicarà una minva equiparable sobre la nota.

Recuperació dels fets, conceptes i sistemes conceptuals.

Si la part suspesa són els exàmens es farà altra prova de recuperació durant el desenvolupament de la següent UF

Si es tracta d’una activitat que suposa presentar un document o realitzar una activitat a l’aula virtual es recuperarà presentant altre cop l’activitat suspesa o no presentada.

MP 05: Principis de sanitat vegetal (99 h) 
Unitats Formatives
Durada
Data in.
Data fi.
UF 1:Vegetació espontània i agents abiòtics
12
13/09/11
08/10/11
UF 2:Plagues
24
13/10/11
10/12/11
UF 3.Malalties
24
13/12/11
26/02/12
UF 4.Estat sanitari de les plantes
12
21/02/12
01/04/12
UF 5.Mètodes de protecció
27
04/04/12
10/06/12

 

 

 

 



Quant a Segismundo García Sánchez

Professor Institut d'Horticultura i Jardineria de Reus
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Presentació

  1. Hola, això és un comentari.
    Per a eliminar un comentari només heu d’iniciar una sessió i veure els comentaris de l’article, allí tindreu l’opció d’editar-los o de suprimir-los.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *