Cicle superior

Diada de Sant Jordi   fotos

Museu de les matemàtiques   fotos

Projecte interdisciplinari de geometria   fotos

Sortida al circ   fotos

6è – Fem matemàtiques   fotos

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. Vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Amb aquesta activitat es pretén:

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar la vessant lúdica de les activitats matemàtiques.

És per tot això que l’Escola Sagrats Cors des de fa uns quatre anys participa en aquest concurs amb els alumnes de 6è i primer cicle d’ESO.

Com ja ve sent habitual, alguns dels alumnes de l’escola acostumen a superar la primera fase del concurs amb èxit. Aquest any tres alumnes de 6è (Pol Vivet, Marc Canadell i Jordi Pla), junt amb quatre alumnes de 1r d’ESO (Albert Álvarez, Jan García, Josep Ramon Tena, Oriol Triguero) van ser els seleccionats. Així doncs, el passat dia 5 d’abril vam anar a participar a la segona fase provincial del concurs Fem matemàtiques, que va tenir lloc a l’Escola Sagrats Cors de Torelló amb una participació de més de 300 alumnes.

Aquest dissabte de “matemàtiques” va constar d’una prova individual a cada alumne i una col·lectiva. En aquesta prova col·lectiva, que és una gimcana matemàtica, hi va haver premi per el grup on participava un dels nostres alumnes, concretament en Pol Vivet de 6è.

Com cada any, ens va omplir d’orgull la participació del nostre alumnat.

Vam passar un dissabte molt enriquidor i divertit  gaudint-ne mestres, alumnes i pares implicats.

Ja hem començat a preparar-nos per la propera edició!

6è – Guanyadores del concurs Ximi-Xesca

6è – A l’aula i a natació   fotos

Taller de poesia  6è    fotos

Experimentem al laboratori  6è   fotos

LES CÈL·LULES

Fa unes setmanes va manar al laboratori de l’Escola Sagrats Cors per observar cèl·lules amb l’ajuda de la Núria Puigsaslloses. Vam sortir d’allà amb un munt de coses apreses.

Què són les cèl·lules?

Tots els éssers vius estan formats per cèl·lules són la base de la vida. Es caracteritzen per ser tant petits que només es poden veure pel microscopi i perquè realitzen les tres funcions vitals: nutrició, relació i reproducció.

Tenen 4 parts bàsiques: el nucli, la membrana, els orgànuls i el citoplasma.

Com es poden observar les cèl·lules?

Les cèl·lules es poden observar amb els microscopis, els quals augmenten moltes vegades la visió fins veure aquests éssers tan petits.

Els microscopis són uns aparells amb unes lents molt potents que augmenten la visió. Té diverses parts: l’ocular, l’objectiu, les lents per les quals observem, el  focus de llum i el peu que aguanta el microscopi.

Quant es pot fer aquesta activitat?

Aquesta activitat es pot fer sempre que vulguis, sempre i quant tinguis els aparells necessaris i sàpigues correctament com utilitzar els aparells del laboratori.

Com es fa?

Primer cal col·locar en el porta objectes la mostra  de cèl·lula que es vol observar. S’hi tira un tint s’hi posa el tapa objectes i ja està preparat per observar.

Per què es fa?

Des de fa temps que per poder conèixer correctament el nostre entorn, és a dir, el que ens envolta,  com ara les cèl·lules es fan servir els microscopis i els biòlegs i científics i treballant. Gràcies això s’han fet grans descobriments.

Aina S. i Marta P. de 6è

Només ens queda agrair la col·laboració de la Nuria (mare d’una alumna) per ajudar-nos a fer de petits científics! Gràcies Núria, ha estat fantàstic!!

Projecte Bowling 5è

[vimeo]http://vimeo.com/89702120[/vimeo]

Experiments 5è   fotos

Actuacions de Nadal   Fotos

Consell d’infants

Els alumnes de 5è de Cicle Superior de l’Escola Sagrats Cors vàrem realitzar les votacions del Consell d’Infants de l’Ajuntament de Centelles el matí del dia 5 de novembre  del 2013.

Van ser unes votacions molt renyides. En total es van presentar 11 nens i nenes de 5è A i 7 nens i nenes de 5è B.

Els Candidats que es van presentar van preparar molt bé les seves candidatures i van explicar els motius perquè s’havien decidit presentar. Tots ells van coincidir en que volien ser molt bons consellers i volien treballar i millorar el poble. Tots ells/es són molt responsables i saben escoltar molt als altres. El procés va ser un èxit.

Un cop es van realitzar les votacions, tothom va acceptar els resultats amb molt de respecte, i sobretot molta il·lusió. EREN LES NOSTRES PRIMERES VOTACIONS!!!

La tardor i la castanyada dels alumnes de 6è   Fotos

Com cada any, el mural de la tardor porta molta feina, però sempre es fa amb molt il·lusió i implicació. És per aquest motiu que sempre queda molt bonic!

Els alumnes de 5è fan experiments !!   Fotos

Els van sortir uns aparells respiratoris fantàstics!!

Sortida al Cerdà de la Garga   Fotos

El passat dia 31 d’octubre, tot el cicle superior, vàrem fer la primera sortida del curs i del trimestre.

Aprofitant els espais naturals que tenim al nostre voltant vàrem fer una caminada fins al Cerdà de la Garga. Vam poder veure alguns dels arbres típics dels nostres boscos i moltes masies. També vam tenir una estona per descansar, jugar, fer cabanes. Ho vam passar molt bé!!

Benvinguts a Cicle Superior Fotos

6èA                       6èB                        5èA                        5èB