Cicle inicial

Els nens i nenes de Primer de Cicle Inicial vam anar a Marineland   fotos

Els nens i nenes de 2n anem de colònies a Torroella de Montgrí   fotos

Els nens i nenes de Primer i Segon de Cicle Inicial ens convertim en personatges de contes amb el Projecte Interdisciplinari    fotos

2n Ed. primària i P5 – Comencem i coneixem les parelles de lectura   fotos

[vimeo]http://vimeo.com/93121278[/vimeo]

Els nens i nenes de Cicle Inicial celebrem el Dijous Llarder i ens ho passem d’allò més bé!    fotos

Viatge en tren   fotos

Els alumnes de 2n de Cicle Inicial us volem explicar una aventura!

Ada la Fada

Aquest any ens visita l’Ada la Fada que ens ajudarà a llegir i a escriure!!

Aquí teniu la primera carta que hem rebut d’ella!

Hola nens i nenes!!!!!!!

Com esteu? Quines ganes tenia d’escriure-us i conèixer-vos!! Estic súper contenta!

Un dia passant volant per aquí vaig veure molts nens i nenes jugant al pati molt contents i feliços, i m’hi vaig acostar.

Des d’aquell dia tinc moltes ganes de saber coses vostres i de tenir amics humans.

La veritat, és que ja fa dies que us volia escriure, però és que no paro quieta ni un segon i fins avui no he aconseguit un bolígraf i un paper… la meva vareta no em funcionava gens bé.

Uiiii perdó, vaig parlant i encara no m’he presentat, és que sabeu? Sóc una mica despistada!

Em presentaré: Em dic Ada i sóc una fada; al bosc tothom em coneix com la FADA ADA!

Sóc menudeta, tinc el cabell castany i llarg, i sempre el porto lligat amb dues trenes súper guais. Sóc molt riallera i divertida. Els que em coneixen, sempre diuen que també sóc una mica trapella; però amb aquells que no conec sóc una mica vergonyosa.

Ostres, la vareta no em torna a fer cas… no puc seguir escrivint, ja miraré de tornar a escriure ben aviat!!! Adéééééuuuuuuuu!!!!

ADA

La verema   Fotos

El divendres dia 27 de setembre els nens i nenes de Cicle Inicial vam anar a Sant Esteve de Sesrovires a gaudir de la Verema. En una  casa de més cinc-cents anys anomenada Can Julià.

Vam fer diverses activitats: primer vam anar a la vinya a observar el cep i tallar el raïm xarel·lo. El vam posar als cistells i ens el vam endur fins a la casa per trepitjar-lo i convertir-lo en most tot cantant la cançó “Xof Xof Xof trepitgem trepitgem trepitgem el raïm”.

Tot seguit vam anar a decorar les nostres ampolles i omplir-les del most.

També vam conèixer les màquines que utilitzaven antigament per elaborar el vi.

Ens ho vam passar molt bé i vam arribar molts contents amb la nostra ampolleta de most.

Alumnes de Cicle Inicial

Celebrem la festa de la tardor    Fotos

El dia 31 d’octubre, dijous a la tarda, els alumnes d’Educació Infantil (P3, P4 i P5) i Cicle Inicial (1r i 2n) de l’Escola Sagrats Cors, a l’edifici de la Torre celebrem LA FESTA DE LA TARDOR.

Per aquest motiu uns dies abans, cada classe (alumnes, mestres i alguns pares) prepara diferents menjars típics d’aquesta època. El dia de la festa tots junts podem provar aquests requisits que s’han fet.

Els de P3 (Titelles i Pallassos) han fet panellets de: Massapà i pinyons i de massapà i ametlles, aquests els han elaborat els nens i nenes i després s’han de coure al forn. També n’han fet de: Galeta, mantega i cacau i de llet condensada, coco i “lacasitos”, aquests no cal posar-los al forn.

Els de P4 (Castellers i Gegants) han fet: Broquetes amb fruits de tardor (poma, mandarina, raïm verd i negre i també codonyat).

Els de P5 (Comediants i Músics) han fet: Dolços de tardor, fonent xocolata blanca, amb llet i negra, llavors fan unes muntanyetes on hi posen al damunt els fruits secs, queden uns pastissets de xocolata “per llepar-se els dits”.

Els de 1r (Follets i Fades) han fet: Coques de xocolata amb pinyons.

Els de 2n (Mags i Dracs) han fet: Coques amb fruits secs.

El dia de la festa primer de tot ballem tots junts una dansa de la Castanyera, llavors arriba la Marieta Castanyera que encara que li costi, perquè és molt velleta,  s’anima a ballar una mica i recorda els seus temps de quan era jove.

Entre tots i totes li cantem el “Marrameu” i abans de berenar els de 1r i 2n li canten dues cançons: Ja ha arribat la tardor i el Calendari de tardor que han après a l’hora de Música.

Per acomiadar-nos marxem tots ballant en  Joan del Riu.

Abans de marxar a casa els de P3 es posen un mocador de Marieta Castanyera que s’han fet, els de P4 i P5 s’emporten els seus titelles de Castanyera. També s’emporten els titelles o màscares de carbasses de Halloween que han fet a la classe d’anglès.

TOTS MARXEM CONTENTS D’HAVER GAUDIT UNA ESTONETA TOTS JUNTS!