Proposta a partir d’una producció audiovisual

La meva proposta per a treballar les produccions audiovisuals va dirigida als alumnes de 4t d’ESO que fan l’optativa de Visual i plàstica. La farem cap al final del tercer trimestre.

Al llegir els materials que ens ofereixes per a preparar aquesta feina vaig veure que entre els exemples proposaves treballar sobre els Espots de trànsit. Això hem va fer recordar un anunci que vaig veure recentment sobre el cinturó de seguretat que realment em va emocionar, de ben segur que ja l’hauràs vist però si no és així, clica aquí i gaudeix-ne.

La meva proposta seria la següent:

  • Primer farem una anàlisi estètica de l’anunci Embrace life, always wear your seat belt, treballarem els recursos comunicatius, la música, l’absència de diàleg, el color, l’escenificació, la creativitat i les estratègies publicitàries utilitzades en aquest anunci. Entre d’altres coses els hi demanaré que donin resposta a les següents qüestions:
  1. per què han utilitzat el recurs de l’escenificació dins una escenificació?
  2. Què és el que fa que t’oblidis completament d’aquest fet i que aquest anunci sembli tant o més verídic que qualsevol altre que fa una interpretació més realista de la realitat?
  3. Per què la nena porta ales de fada?
  4. Per què han fet servir el recurs de càmera lenta?
  5. Per què cauen paperets de colors de la taula que el personatge que fa de pare té al davant?
  6. Per què els actors van vestits així, és important el color?
  • El compararem amb d’altres anuncis que també aconsellen l’ús del cinturó i valorarem què és el que té aquest anunci que el fa tant diferent dels altres i que hagi estat qualificat com un dels anuncis més bonics i tendres de la història recent de la publicitat.
  • Per últim els demanaré que reprenguin el tema d’”el botellón” i intentin fer un anunci sobre el consum abusiu d’alcohol amb una estètica semblant a la d’aquest anunci.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *