Hola pares i mares!!!
Els nens i nenes d´Infantil s´ho passen d´alló més bé fent psicomotricitat. Aquí va una petita mostra.
Hola pares i mares!!!
Els nens i nenes d´Infantil s´ho passen d´alló més bé fent psicomotricitat. Aquí va una petita mostra.
Aquesta setmana Mussols i Ratolins hem anat d’excursió al taller de titelles de la Teia Moner. Ens ho hem passat molt bé coneixent els diferents tipus de titelles que existeixen: de dit, muppets,… Hem escoltat contes, hem jugat amb diverses titelles i finalment ens hem construït un indi molt divertit!!
Voleu veure com ho hem passat!!!
Avui, aprofitant que aquest trimesre hem treballat diferents aspectes del nostre cos, la mare de la Duna de la classe dels Bruixots, la Susana, ens ha vingut a fer una exposició de com hem de cuidar les nostres dents.
Hem après moltes coses interessants: què passa quan mengem qualsevol cosa, la importània de rentar-nos les dents cada vegada que mengem, com es forma la càries… I, molt important!!! Rentar-nos les dents durant dos minuts cada dia!!!
Moltes gràcies Susana per la teva aportació!!! Ens ho hem passat molt bé i hem après un munt de coses interessants!!!
Benvolgudes famílies:
Avui, dijous 16 de desembre les tutores de P3 hem dut a terme al migdia una reunió pedagògica. Per aquelles famílies que no heu pogut assistir us fem un resum.
– Lectoescriputra: A P3 partim del propi nom per introduir-nos en la lectura i l’escriptura. Per què és un element molt motivador i els desperta molt d’interès! a partir de gener els infants (un cada dia) s’emportaran a casa el llibre dels noms de l’aula. Així podreu conèixer als companys i companyes i ells poc a poc aniran identificant el seu nom i els noms dels nens i nenes de la classe.
Per altra banda, també introduim paraules que tractem en les temàtiques que es treballen al llarg del curs (en els projectes, unitats didàctiques, els contes, el dia a dia, …). Aquest és un treball Globalitzat. Al llarg del curs anirem presentant d’una manera més Analítica les lletres (el nom que reben i el só corresponent) perquè vagin discriminant auditivament els sons. Aquest treball anirà “increcendo” al llarg de P4 i P5.
Per poder escriure es requereix de força, precisió i habilitat motiu en les mans (dits). Raó per la qual, duem a terme activitats per ajudar i acompanyar en el seu desenvolupament (en articles anteriors hi han imatges que ho exemplifiquen). Podeu aprofitar a casa per fer-ho!!!
– Bloc: Neix per la necessitat de donar a conèixer a les famílies “Què fem a l’escola?” i perquè sovint en aquestes edats els infants no expliquen res o sempre diuen que juguen.
Què hi podeu trobar? Doncs activitats del dia a dia normalment amb fotos, fotos de sortides (i us podeu fer el vostre álbum!!!), informacions vers sortides, etc
Esperem que a través d’ell pugueu mantenir diàlegs amb els vostres infants i us assabenteu del què fem a l’escola. Així com escriure les vostres opinions.
– Ambiespais: L’aprenentatge entre iguals, el treball cooperatiu, l’autonomia, la col·laboració, la socialització són alguns aspectes que volem treballar en aquests espais. L’aprenentatge és bàsicament vivencial on l’experimentació i la manipulació està molt present i això farà que l’aprentatge sigui significatiu.Els interessos dels infants seran molt important i la figura del docent serà de guia i de recolzament en els diferents alumnes. En un article anterior aquest us hem presentat quins són i hi trobareu un parell d’imatges de cadascú que esperem que us ajudin a fer-vos una idea.
– Recordatoris: Recordeu posar betes a totes les jaquetes, posar noms a les peces de roba, el punt d’agenda ha d’estar visible quan hi ha una nota i dins quan no n’hi ha cap, la puntualitat a l’entrada és molt important, les mudes dels nens i nenes us les donarem en acabar el trimestre i les heu de tornar (amb una bossa de plàstic dins) en començar el 7 de gener, a finals de gener entreguem els informes i hi haurà un full al finestral perquè s’apunti les famílies que ho desitgin per establir una entrevista en dies posteriors per parlar de l’informe.
Les tutores de P3 volem fer extensiva la nostra felicitació per la ràpida adaptació a la dinàmica del centre, ja que tenim en compte que ha estat una experiència nova per a vosaltres.
Bona tarda famílies de P-5!
Avui hem realitzat una reunió de seguiment pedagògic. Per aquelles famílies que no han pogut assistir o per aquelles que volguin recordar us resumim els passos que hem tractat:
-Procés de lectoescriptura: és important que a casa es llegeixi cada dia no més de 10 minuts. Quan no sàpiguen quina lletra és intentem no dir-li el “nom” de la lletra sinó com sona. A partir del mes de gener començarem a emportar-nos llibres setmanalment. Repartirem una circular explicant el procés i el dia d’engegament d’aquest petit projecte.
-Deures de Nadal: farem arribar 6 fitxes. És important que no les facin totes el primer ni l’últim dia, mirem d’establir bons hàbits d’estudi. Podeu fer de guies, no els deixeu sols, però sense presses, el treball s’ha de fer amb gust i motivació.
-Colònies: finalment a finals de maig es proposaran colònies pels infants de P5, 2n i 4rt. S’ha d’arribar als mínims de ràtio per poder-les fer. Us anirem informant.
-Bloc: aquest espai és idoni per a la vostra participació i implicació. Fem que sigui un recurs viu, on podeu participar amb els infants, veure què fan i que ells mateixos us ho expliquin!.
-Nova metodologia: ambiespais. L’aprenentatge entre iguals, el treball cooperatiu, l’autonomia, la col·laboració, la socialització són alguns aspectes que volem treballar en aquests espais. L’aprenentatge és bàsicament vivencial on l’experimentació i la manipulació està molt present i això farà que l’aprentatge sigui significatiu.Els interessos dels infants seran molt important i la figura del docent serà de guia i de recolzament en els diferents alumnes.
![]() |
Els cavalls |
La tardor vam treballar i amb l’artista Arcimboldo ens varem inspirar per fer les nostres cares de la tardor. Mireu, mireu quins artistes estem fets!
http://picasaweb.google.com/ceiprosercapdevila2/LESCARESDELATARDOR?feat=directlink
Per conèixer més sobre l’artista podeu clicar i veureu les seves obres d’art:
http://es.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Arcimboldo
Hola a tothom!!!!
Els gats i els gossos ens hem endinsat el meravellós món de la geometria. Hem descoberts un munt de coses i hem manipulat amb diferents materials.
Sabíeu que Picasso va fer quadres només amb formes geomètriques?? Nosaltres n’hem observat alguns i hem fet les nostres postres pròpies creacions. Us presentem un petit recull de fotografies, que us quedareu bocabadats.
També hem construït diferents formes geomètriques amb una mica de plastelina i escuradents, mireu, mireu…. tot plegat ha estat una experiència fantàstica.