Vídeo reflexió del curs Robolot; Estació Qualitat de l’Aire

A continuació s’adjunta la reflexió final de la formació, és un vídeo creat amb l’aplicació Canva i posteriorment pujat a l’aplicació de visualització de vídeo; YouTube.

S’explica la formació que s’ha rebut de part dels formadors de Robolot i posteriorment la seva aplicació a l’aula. També s’analitza amb un diagrama DAFO, les conseqüències d’aplicar el projecte al nostre centre educatiu.

Anàlisi i tractament de dades

La sessió d’avui aprendrem a fer l’anàlisi i el posterior tractament de dades, la setmana passada vam fer la recopilació de dades amb en Fernando, vam programar tots els sensors de l’estació de qualitat de l’aire per tal disposar de les dades mitjançant el programa ArduinoBlocks.

L’objectiu d’aquesta entrada és donar a conèixer les meves dades recopilades durant la sessió que vam fer amb en Fernando i amb el kit de l’estació.

Analitzarem les dades i entendrem els valors obtinguts.

Insereixo el document generat.

En el meu cas vaig poder capturar diverses dades gràcies als diferents sensors que hi ha presents al kit de l’estació de qualitat de l’aire.
Vaig poder extreure les dades de: Del diòxid de carboni, de la temperatura, de la pressió atmosfèrica, del nivell de llum, del nivell de so, de la humitat.

De totes les dades, he triat les dades de Temperatura i Nivell de llum, que són les que es reflecteixen a la fulla d’anàlisis de resultats.

 

 

Espai Maker Sala H

Avui al curs ens han explicat la importància, d’usar programes de disseny assistit per ordinador, en el meu cas he utilitzat Tinkercad, ja que és el que fem servir al nostre centre educatiu per tal de realitzar dissenys i posteriorment imprimir-los amb les impressores 3D que ens van facilitar ROBOLOT.

En el meu cas he decidit provar també la programació en blocs per tal de realitzar la pràctica del cas.

S’havia de fabricar un anell 3D utilitzant diverses eines que posseeix el programari.
Adjunto les imatges de la meva tasca.

https://www.robolot.online/mod/assign/view.php?id=1498

 

Thingspeak IOT

<iframe src=”https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vTn64ZrICaAazzJbNLNn5tID4jErRiGGiD2rJFPVfgt-JHOFtHoM2zwr27nPvH6nA/pub?embedded=true”></iframe>

 

Avui hem creat un nou compte a la plana web Thingspeak i també un canal en el qual tenim les dades que anirem agafant dels nostres sensors que es troben a l’estació de qualitat de l’aire.

 

Un cop realitzat això s’ha procedit a fer la programació de la placa KeyStudioEsp32, aquesta disposa del xip esp32 que permet la connectivitat mitjançant wifi, Bluetooth, o qualsevol medi relacionat amb l’Internet de les coses, un terme que en angles es fa dir IoT.
Aquí deixo les captures de la programació.

Com s’observa he establert sis variables que són les que tinc a l’estació de qualitat de l’aire.

  • Soroll
  • Pressió Atmosfèrica
  • Diòxid de Carboni CO2
  • Humitat
  • Temperatura
  • Nivell de Llum

A continuació mostro les imatges extretes de la plana web Thingspeak

 

Proves amb el Panell de Proves

La setmana passada vam estar programant la placa controladora KeyStudioUno, com si fos l’ArduinoUno però amb un nom diferent, ja que és d’una empresa diferent.

Avui aprendrem  mitjançant tres reptes.
A cada repte aprendrem una nova proposta.

  • Repte 1: Programem la tira neopixel en funció del nivell de so que rebem al sensor de so, creant un sonòmetre.
  • Repte 2: Programem la tira neopixel i la matriu 8×8 en funció de la llum que rebem al sensor LDR, creem emoticones d’estat i color de la tira de neopixel.
  • Primer cas
  • Segona condició
  • Tercera condició
  • Repte 3: Programem la tira neopixel i la matriu 8×8 en funció de la temperatura que rebem a partir del sensor d’humitat i temperatura, creem emoticones d’estat i canvis de colors a la tira neopixel.
baixa temperatura i poca humitat —- emoticona solejada + tira de color vermell
molta temperatura i molta humitat—- emoticona pluja + tira de color blau

Doncs s’han fet les tres propostes, i la veritat que molt bé, és molt interessant utilitzar els condicionals a ArduinoBlocks, juntament amb els sensors i les tires leds i la matriu led.

CONDICIONS AMBIENTALS I BENESTAR A LES AULES

A continuació parlo de la sessió referent a les condicions ambientals que ens podem trobar al nostre municipi i/o a les aules del nostre centre educatiu.

A la sessió d’avui s’ha vist i estudiat:
○ L’atmosfera: què és, estructura, funcions…

○ Contaminants i els seus efectes sobre el medi ambient i la salut.

○ Ergonomia escolar

○ Prevenció de riscos

○ Salut ambiental pediàtrica

○ Paràmetres ambientals més comuns que poden influir en el benestar dins d’una aula

○ Entorns escolars

○ Eficiència energètica: exemple de cas pràctic

○ Petjada de Carboni

○ Petjada ecològica

○ Petjada ecològica digital

○ Propostes d’activitats per realitzar amb l’alumnat

Penjo les activitats que he realitzat en finalitzar la sessió.

He realitzat un Kahoot amb diverses preguntes sobre la Qualitat de l’aire a les aules.  Aquí adjunto l’enllaç.

https://create.kahoot.it/share/cqaa-sergio-alvarez-velasco/464c6400-8ea1-4b23-b2dd-f6ba4308294a

I a continuació s’insereix l’enllaç al mur del Padlet, una eina digital que permet publicar en un mur les teves publicacions i que els altres membres de la classe ho puguin veure, una eina digital molt útil.

Made with Padlet

CoRubrics

Avui al curs de Robolot sobre la Qualitat de l’aire he après a fer rúbriques amb l’extensió de Google, Full de càlcul, a més a més, s’ha afegit una nova extensió al full de càlcul anomenada CoRubrics.
Amb aquesta extensió podem realitzar diferents tipus d’avaluacions als nostres alumnes, per tant, és una eina molt important, ja que ens facilita la feina com a professors.

Podem realitzar tres tipus d’avaluacions mitjançant les rúbriques:
– Avaluació per part del professor.

-Avaluació per part del mateix alumne.

-Coavaluació per part dels alumnes.

http://<iframe src=”https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRnZ5b1icgJf_DzUQJdBc3q-wttBTrzW8Z89rJRmvbJ_boSCwpRVYLKklmeB_MakIgyuO1oHq0GTrgZ/pubhtml?widget=true&amp;headers=false”></iframe>