1.BASES TEÒRIQUES I ENTORN PERSONAL D’APRENENTATGE
Entorn personal d’aprenentatge (EPA) o personalized learning environments
Blog reAprender (por Diego Leal) 5 claus EPA per a la pràctica docent
Castañeda, L. y Adell, J. (eds.). (2013). Entornos personales de aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil.
Dossier personal d’aprenentatge docent (DPA) exemples:
https://www.weebly.com/es; https://about.me; http://flavors.me; https://www.brushd.com; Portfoli digital llicència d’estudis 2008-09
Dossier personal d’aprenentage alumne
Entorn personal d’aprenentatge i portfolis. E-portfoli què és? Pàgina on explca què és un online portfolio i un exemple plantilla portfoli.
Blocs educatius per a l’EPA de l’XTEC
2. COMPETÈNCIES DIGITALS
Identitat digital en general i idenitat digital amb menors
Currículum
Competències bàsiques d’educació primàira en l’ambit digital
Competències bàsiques eduacació secunària en l’ambit digital
Identifiació i desplegament de les CB en l’ambit digital a primària i a secundària
Competència digital docent
Competència digital docent dins el projecte educatiu
Pla TAC i Aprendre i ensenyar en entorns digitals. Exemple PLA TAC
Internet Segura
Propietat intel·lectual. Article de l’internet Segura i punts bàsics LOPD
3. METODOLOGIA DE TREBALL
TPACK i SAMR. Alguns exemples d’actitivats. Recursos en anglès.
UDA i guia per al disseny i recursos
Treball per projectes amb eines digitals: projectes en xarxa i aprenentatge autèntic
projecte eduactius en xarxa
Disseny universal i aprenentatge amb mòbils
Sinapsi XCB amb l’ús dels mòbils
Recursos Digitals per a l’aula
![]() |
![]() |
![]() |
Apps per a l’enregistrament d’audios, vídeos també per a mòbils http://Spreaker Audio , per projectar http://Vivavideo i http://TeamViewer.
4. Tecnologia Mòbil
Pàgina molt interessant de projectes i experiències amb dispositius mòbils
Els 7 principis d’aquest aprenentatge

https://www.teachthought.com/learning/12-principles-of-mobile-learning/
http://toolbox.mobileworldcapital.com
A més se’n apareix la pràctica eduactiva de la classe invertida o la classe capgirada. Les anomenades Flipped calssroom.
I la motivació, la importància de l’estímul per aprendre.
Idees de fer les classe usant les “tablets“.
Més informació sobre com usar i quines eines hi ha al nostre avast. http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/mschools/
[vimeo][/vimeo]
Sempre tenint en compte les competències bàsiques dins l’ambit del currículum digital en l’ensenyament secundari.
Vídeos educatius com a mitjà d’expressió. Aplicacions per l’edició d’un vídeo eduactiu a la pàgina wed de http://toolbox.mobileworldcapital.com/apps/android/metacategory:Edicio_video
http://[slideshare id=63244008&doc=edicimobils-160620103512]
En el segle XXI la capacitat comunicativa d’un centre docent ha transcendit la barrera del seu entorn immediat. La comunicació actual es basa en el mitjà més potent que s’ha conegut mai: Internet. Tots els centres educatius tenen la mateixa capacitat d’arribar a la resta del món, que qualsevol mitjà de comunicació.
La publicació en entorns digitals és una bona eina perquè: el fet de compartir el projecte el fa més cooperatiu, col·laboratiu si es pot incloure un feedback, i l’avaluació és continua.
A més, compartir el procés de treball es potencia el aprendre a aprendre. I l’ús de les eines digitals dona lloc a l’ús de l’assaig-error per assolir els objectius del grup.
Passos: elecció, planifiació, realització, avaluació, propostes.
[slideshare id=7692989&doc=10xs-l-110421032148-phpapp01]
[slideshare id=5827206&doc=xarxessocialsperaleducaci-101118143428-phpapp01]
Més coses …
A continuació la pàgina de l’XTEC ens proporciona eines per a generar: línies del temps, mapes, posters, murals digitals, …
També podem cercar altres pàgines per aprendre a fer servir les aplicacions com ara de professors que ens mostren com fer-ho: Socials amb TAC


