Proposta d’activitat dins la unitat didàctica de l’assignatura de coneixement del medi social i natural a 1r i 2n de primària, a cicle inicial.
Tema: Situem-nos al mapa!
Justifiació
Al llarg del trimestre treballem el lloc on habitem. Anem de la comarca, al poble, a la casa i després estudiem la família, tots els membres de casa. La següent activitat pensada per usar l’ordenador i un programa senzill com es el google maps per aprendre a localitzar la nostra cosa al mapa.
Temporalització
Tres sessions d’una hora.
Objectius
Ús bàsic del teclat, familiaritzar-se l’ordinador i l’internet a través de la pàgina de google maps, saber escriure l’adreça de casa al lloc que toca, reconèixer la zona a través de l’ús del zoom en la pantalla, buscar altres indrets i recordar l’adreça per altres busquedes.
Continguts
Reconeixement del territori, mapes pròxims a l’entorn (medi natural); encendre, tancar, escriure i saber descriure el que veiem a la pantalla (competència digital). Conceptes matemàtics de gran i petit / més i menys.
Activitat
En grup de dos han d’escriure primer en un paper l’adreça de casa seva (el día anterior se’ls hi ha demant que la preguntin i l’escriguin amb els pares). Un agafa l’adreça del company i va la pàgina de google maps, allí se’ls hi demana que expliquin que hi veuen (el món) i busquin un espai on creuen que es pot posar l’adreça per a què el programa la busqui. Seguidament quan ho hagin trobat, un membre escriu l’adreça del company i prem el botó enter on farà un zoom fins a casa de l’altre company. Allí han de descriure que han vist; què ha fet el programa què anat del món global al lloc concret; que hi veuen i si troben un senyal de + i un de – Llavors que passa si apreten. Investigació. Després ho fa l’altre company i per acabar l’activitat enllacen distànces entre un i l’altre lloc. Perquè no se’n descuidin el dia següent tornem a repetir l’activitat posant altres adreces per a què ho reforcin i ho integrin.
Avaluació
A la tercera sessió en grups petits demanar-los hi que escriguin on viuen i ho mostrin als companys explicant cada pas que fan. Valoració de l’activitat entre tots i que han après i que no ha agradat.
Activitat que es fa a Ribera de Cardós.