Banc de PROJECTES

Disseny Universal per a l’Aprenentatge:

Guia para el diseño universal del aprendizaje (DUA)
Recursos per al Disseny Universal de l’Aprenentatge

Treball per projectes:

El treball per projectes: aprenentatge autèntic
Projectes educatius en xarxa. Col·lecció TAC-4

Experimentem i aprenem junts

Pràctiques educatives millorades amb tecnologia:

Disseny universal i aprenentatge mòbil
Sinapsi: 120 projectes
Projectes en Xarxa

TPACK i SAMR

Models for Understanding Technology Integration
TPACK and SAMR
Alguns exemples d’activitats

Publicat dins de Adreces d'interès, Aprenentatge, secundària | Deixa un comentari

La matemàtica de la HISTÒRIA

la Matemàtica de la Història, la teoria mitjançant la qual Alexandre Deulofeu (1903-1978) va donar a la Humanitat una eina per entendre els cicles de la història, adaptar-s’hi, i aconseguir així la pau mundial.

Diu que fins ara ho ha encertat tot, quin és el pròxim fet que va pronositcar?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b4I5QKMMIzU[/youtube]

Per a més informació i curiositats sobre el Dr. Alexandre Deulofeu a la pàgina web , i també podem fer una visita pel bloc d’un institut de Figueres que porta el seu nom, qui sap si podem trobar coses en comú i compartir-les.

Interessant els projectes que tenen de la Unitat ! Teixint entre iguals!

Publicat dins de Premsa educativa, secundària | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Plastic ATTACK

A continuació un vídeo on ens mostra una iniciativa per prendre conciència dels munts de plàstics que es genera i que tenen una curta vida als upermercats i una llarga vida als mars i oceans … realment preocupant. Per retornar als cistells i els embasos reutilitzables.

Quin món tenim i quin món estem deixant!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=km12rqlkapg[/youtube]

Publicat dins de geografia, secundària | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Capgirem l’Aula. Eines TIC

Tot seguit propostes d’eines que trobem en línia per usar-les a les aules per a què l’alumnat aprengui a aprengui per ell mateix a través del guiatge i l’avaluació compartida.

Metodologies basades amb les classes inverses o capgirades o del revés o les “flipped classroom”.

Ús del editor de vídeos per l’alumnat ideal per a fer avaluacions inicials o comentaris FLIPGRIP

Editar i modificar vídeos afegint audios, preguntes per a què responguin, eina de molt bon ús per a controls de temari o contingut específic EDUPUZZLE. Us deixo l’enllaç d’un exemple propi: Fes-nos de guia!

Diferents eines per generar vídeotutorials per a donar respostes i guies a temes concrets , …

SCREEN-O-MATIC

EDITOR YOUTUBE

POWTOONS

Publicat dins de General, TAC | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Amplitud tèrmica

Ressenya sobre el vídeo educatiu.

El valor educatiu es important sobre l’assignatura, a nivell de contingut com alhora per mostra que es fàcil editar i generar vídeos per exemplificar i explicar tant continguts com fets quotidians. Això, sí prèviament deliberats i pensats amb un clar objectiu de contribuir per millorar.

Pot ser més fàcil d’entendre que no a través d’una simple definició o paràgraf escrit.

Qualitat visual, considero que es bona, potser les imatges i el vídeo passa massa ràpid, però sinó s’excedeixo d’un minut.

Facilitat d’ús a qualsevol sessió i a casa.

 

Publicat dins de geografia, secundària | Deixa un comentari

L’alumne al centre de l’aula

Aprenentatge signifiactiu i el centre de l’ensenyament-aprenentatge és l’alumne.

https://www.teachthought.com/learning/4-principles-student-centered-learning/

Interessant article.

Publicat dins de Aprenentatge | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Projecte en construcció dels CLIMES segons Köpper

Presentació ELS CLIMES 

Publicat dins de secundària, TAC | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Tecnologia a l’aula

Proposta d’activitat dins la unitat didàctica de l’assignatura de coneixement del medi social i natural a 1r i 2n de primària, a cicle inicial.

Tema: Situem-nos al mapa!

Justifiació

Al llarg del trimestre treballem el lloc on habitem. Anem de la comarca, al poble, a la casa i després estudiem la família, tots els membres de casa. La següent activitat pensada per usar l’ordenador i un programa senzill com es el google maps per aprendre a localitzar la nostra cosa al mapa.

Temporalització

Tres sessions d’una hora.

Objectius

Ús bàsic del teclat, familiaritzar-se l’ordinador i l’internet a través de la pàgina de google maps, saber escriure l’adreça de casa al lloc que toca, reconèixer la zona a través de l’ús del zoom en la pantalla, buscar altres indrets i recordar l’adreça per altres busquedes.

Continguts

Reconeixement del territori, mapes pròxims a l’entorn (medi natural); encendre, tancar, escriure i saber descriure el que veiem a la pantalla (competència digital). Conceptes matemàtics de gran i petit / més i menys.

Activitat

En grup de dos han d’escriure primer en un paper l’adreça de casa seva (el día anterior se’ls hi ha demant que la preguntin i l’escriguin amb els pares). Un agafa l’adreça del company i va la pàgina de google maps, allí se’ls hi demana que expliquin que hi veuen (el món) i busquin un espai on creuen que es pot posar l’adreça per a què el programa la busqui. Seguidament quan ho hagin trobat, un membre escriu l’adreça del company i prem el botó enter on farà un zoom fins a casa de l’altre company. Allí han de descriure que han vist; què ha fet el programa què anat del món global al lloc concret; que hi veuen i si troben un senyal de + i un de – Llavors que passa si apreten. Investigació. Després ho fa l’altre company i per acabar l’activitat enllacen distànces entre un i l’altre lloc. Perquè no se’n descuidin el dia següent tornem a repetir l’activitat posant altres adreces per a què ho reforcin i ho integrin.

Avaluació

A la tercera sessió en grups petits demanar-los hi que escriguin on viuen i ho mostrin als companys explicant cada pas que fan. Valoració de l’activitat entre tots i que han après i que no ha agradat.

Activitat que es fa a Ribera de Cardós.

 

 

Publicat dins de TAC | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Molts centres veuen potencial educatiu en els mòbils: es tracta d’una eina que porten tots a la butxaca, amb el qual hi tenen una relació molt personal, i que els connecta amb l’univers informatiu en qüestió de segons.

Origen: Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Publicat dins de Adreces d'interès, Internet segur | Deixa un comentari

Internet Segur per adolescents

internet segura

Adjunto un document que és una guía práctica per utilizar amb alumnat de 12 a 14 anys per a treballar l’Internet de forma segura.

Internet Segur

A més, també podem consultar la seguent pàgina web que es dirigeix tant a mestres, alumnes com família i publica articles d’interès.

Internet Segura

Proposta de joc de taula per treballar la ciberseguretat

Setmana dels continguts positius a la xarxa

 

Publicat dins de Què veig! | Deixa un comentari