Alexandra Vargas, Joel Mota

3r ESO, optativa de revista.

Per reivindicar el dia de la dona els alumnes  del centre han treballat sobre el tema des de diferents assignatures.

Imatge 1. Cartell creat a l’hora del pati.

Els alumnes de l’optativa hem  buscat micromasclismes en el nostre entorn.

El micromasclisme és el masclisme normalitzat socialment. Així, es consideren micromasclismes tots els comportaments interpersonals, els comentaris verbals i les actituds exercides per homes o dones que contribueixen a la dominació i violència contra les dones en la vida quotidiana.

micromachismos-ejemplos

Alguns micromasclismes que hem trobat en situacions quotidianes:

• Quan la dona es posa alguna vestimenta que te escot i el home li diu que es posi una altre cosa.
  • Quan l’home pensa que la dona no pot fer les coses sola.
  • Quan un home li diu a la seva dona: fes-me el menjar.
  • Quan et pregunten per què vas vestida així.
  • Quan l’home diu que ell fa el treball de fora i porta els diners a casa i la dona s’encarrega del treball de casa.
  • Quan la dona fa coses de la casa i el home no fa res.
  • Quan el home  obliga la dona a vestir-se o fer les coses i no les pot  fer com ella vulgui.
  • Vaig escoltar que un home li deia a la seva dona: Fes tu la compra, que és el que saps fer millor.

Si vols saber més sobre micromasclismes deixem un enllaç a Intermon Oxfam amb informació sobre el tema.

Els alumnes de 1r d’ESO han treballat el cartell després de fer un recull de frases que feien referència a la lluita de les dones per la igualtat.

Frases de pensadores i pensadors

El feminisme és l’habilitat d’escollir el que vols fer.

(Nancy Reagan)

Una dona sense un home, és com un peix sense bicicleta.

(Gloria Steinem)

El feminisme no és nomes per a dones, es tracta de permetre que tothom tingui una vida més plena.

(Jane Fonda)

“Feminisme” és la idea radical de que les dones son essers humans.

(Angela Davis)

El feminisme no es basa en odiar a l’home, és lluitar contra l’absurda distinció de generes.

(Robert Webb)

La llibertat per a ser Tu i Jo.

(Ruth Bader)

No seré una dona lliure mentre segueixi havent dones sotmeses.

(Audre Lorde)

L’home es de la terra. La dona és de la terra. Conviu amb això.

(George Carling)

La igualtat és com la gravetat, una necessitat.

(Joss Whedon)

El feminisme no és repartir-se el pastís entre ambdós generes, és fer-ne un de nou.

(Gloria Steinem)

Jo no desitjo que les dones tinguin poder sobre els homes, sinó sobre elles mateixes.

(Mary Wollstonecraft)

Si no puc ballar, la teva revolució no m’interessa.

(Emma Goldman)

Qui no es mou, no nota les seves cadenes. (Rosa Luxemburgo)

Teníem dues opcions, estar callades i morir o parlar i morir, vam decidir parlar.

(Malala Yousazfai)

No cal ser anti-home per a ser pro-dona.

(Jane Galvin)

Imatge 2. Cartells realitzats pels alumnes de 1r d’ESO