Rosa Mª Martí (text)

Orientadora del centre

Sergi Cabello, Adrian Montaraz, Arnau Sancho (maquetació i fotografia)

3r d’ESO Optativa Revista

Aquest curs 2017/2018 estem portant a terme, amb els alumnes de 3r d’ESO, un projecte medioambiental al parc de Can Vidalet de la nostra població.

Aquest projecte s’emmarca dintre del que porta a terme l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) juntament amb els ajuntaments per a la gestió dels parcs i platges metropolitanes.

L’AMB impulsa la promoció de projectes participatius als parcs i platges metropolitanes amb l’objectiu de facilitar la implicació i vinculació dels centres educatius i entitats en la conservació i promoció del seu entorn més proper.

La tipologia de les actuacions es basen en el concepte d’aprenentatge servei pel qual els alumnes participants aprenen continguts, competències, habilitats o valors i a continuació fan un servei comunitari donant a conèixer aquests aprenentatges, contribuint amb dades i altra informació a la societat i/o realitzant intervencions de millora als parcs i platges.

Aquest curs hem començat a fer la formació amb els alumnes de 3r d’ESO i ja hem fet dues sessions al parc. La primera per presentar el projecte als alumnes i anar al parc a fer dibuixos del natural amb la il·lustradora Blanca Martín. La segona hem fet seguiment de capses niu i cens d’aus, hem mirat la qualitat de l’aigua i hem fet anàlisi químic de l’aigua, i hem fet conscienciació de la biodiversitat i la construcció de 6 capses niu. Totes aquestes activitats les hem fet en grups de treball cooperatiu i amb monitors.