LA POR

 

Hola, som el Sergi Fusalba, la Irene Montes, la Meritxell Muñoz i l’Alex Velasco. Hem decidit fer una enquesta sobre la por per poder saber quins pànics pateixen els nostres companys de tercer i quart d’ESO. Aquests han sigut els resultats:


De 41 persones, 28 han respost que tenen alguna por, 10 persones han escrit que no tenen por de res i 3 persones han contestat en blanc.
Les pors més mencionades són la por de perdre a algú que s’estima, de les alçades, dels pallassos, insectes i dels petards.


De 41 persones, 19 han respost que han tingut alguna experiència traumàtica, 18 han contestat que no han tingut alguna experiència traumàtica i 4 persones han escrit respostes sense sentit.
Les pors més comentades en l’enquesta són viure moments que es presenten com a inesperats, que no sabem controlar i a viure situacions que són difícils de suportar.


De 41 persones, 15 han respost que la por és positiva, 11 han respost que és negativa, 11 més han respost que depèn de la situació i 4 persones han respost sense sentit.
Els arguments més exposats són:
Perquè et protegeix, perquè et fa més fort o més dèbils a aquestes situacions i perquè pot resultar útil per aprendre a escollir en qui confiar i en qui no.

Les conclusions que hem pogut treure han sigut:
-La por es produeix quan no sabem com reaccionar a alguna situació i fa que ens bloquegem.
-També es produeix quan la situació en la qual ens trobem pugui acabar amb la nostra vida.

Publicat dins de Enquestes, General | Deixa un comentari

BULLYING A LES TERMES?

Hola sóc el Pau Abril de 3rB, he estat investigant sobre el bullying a l’institut Les Termes, per informar-me sobre què és realment el bullying i per ajudar els que estan patint aquesta experiència tant desagradable, he passat per les classes de l’institut i aquestes són les dades:

40 de cada 40 alumnes insulta.

20 de cada 40 alumnes pega.

10 de cada 40 alumnes evita a una altra persona.

10 de cada 40 alumnes roba.

10 de cada 40 alumnes s’aprofita de la innocència d’algú.

30 de cada 40 alumnes se’n riuen d’algú.

A 40 de cada 40 alumnes li han fet alguna d’aquestes coses.

A 40 de cada 40 alumnes l’insulten.

A 10 de cada 40 alumnes el peguen.

Encara que penseu que és una broma aquestes són les dades correctes i tot això és bullying, saps què fer en aquestos casos?

Al whatsapp:

Resultado de imagen de ciberbullying en el whatsapp

O a l’escola:

Imagen relacionada

Parla amb els professors i amb els teus pares o tutors legals; si no es soluciona, denuncia.

NO AL BULLYING                                                                                     STOP BULLYING

Resultado de imagen de stopbullying

Publicat dins de Entrevistes | Deixa un comentari

Estudiar vs. Aprendre

Que val més? Aprovar o aprendre?
Fa unes setmanes ens vam plantejar què es valorava més, aprovar o aprendre.
Per esbrinar-ho vam fer una enquesta on van participar els alumnes de tots els cursos de l’ESO. Els resultats de les enquestes no van ser gaire esperançadors.
Vam descobrir que la majoria d’alumnes estudien només per aprovar i que a més, després no se’n recorden del que han estudiat. Alguns altres directament no estudien o si ho fan depèn de la matèria. Hi ha moltes opinions, però tothom coincideix en què no hauria de ser així.
Més del 65% dels alumnes creuen que no val la pena estudiar només per aprovar perquè a la llarga no aprenem res.
Des de ràdio ens preguntem, és aquesta la societat que estem educant? Com serà el món en un futur si ningú ha après res realment?
Aquí us deixem els resultats perquè tragueu les vostres pròpies conclusions.

Ariadna López

Eva Villanueva

Núria Portolés

María Justicia

3rB

Publicat dins de Enquestes, Opinió | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

La Sexualitat

Hem fet una entrevista als alumnes de batxillerat, de 4t i de 2n d’ESO. Els vam preguntar si coneixien el tema de la sexualitat i sobre les malalties que pots patir.

Ara us deixarem l’enllaç de l’entrevista que hem fet.

 

 

Yeray Monteagudo, Adrián Carmona, Ana González i Greys Beltran de 3rA.

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV | Deixa un comentari

LES DIFERENTS NACIONALITATS

L’institut les Termes és un institut de Sabadell en què hi ha molta diversitat de nacionalitats. A nosaltres, un grup de nens i nenes de tercer d’ESO, ens ha semblat interessant fer una entrevista a diferents alumnes per poder saber una mica millor els origens dels nostres companys.

 

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

OPTATIVES DE 3r

El passat dilluns vam fer una enquesta sobre les optatives a 3r d’ESO ja que és una novetat aquest curs i volíem saber què opinaven tots. Aquests són els resultats:

·Creus que hi ha suficient varietat d’ optatives?
Un 57% de la gent va respondre que SÍ i un 43% de la gent va respondre que NO.

·A quina posició la vas posar (l’optativa que estàs duent a terme)?
-El 49% de la gent la va posar en 1a posició.
-El 15% de la gent la va posar en 2a posició.
-El 11% de la gent la va posar en 3a posició.
-El 25% de la gent no se’n recorda.

·Quines expectatives tenies de la teva optativa?
MAKING MOVIES
Bones expectatives: 4
No tenien expectatives: 3
Expectatives negatives: 0
De les bones expectatives s’ha complert el 29%; d’altra banda també hi havia bones expectatives prerò que no s’han complert (29%). El percentatge restant (42%) és la gent que no se’n recorda.
Aquí un alumne va explicar que la seva expectativa era bona perquè ell volia fer una sèrie en anglès.

METROLOGIA I FABRICACIÓ
Bones expectatives: 7
No tenien expectatives:2
Expectatives negatives: 1
De les bones expectatives el percentatge que s’ha complert és del 50%; pel contrari de les bones expectatives que no s’ha complert el percentatge és del 20%, i la gent que no se’n recorda és el 30%.
En general, els agrada aquesta optativa.

ALEMANY
Bones expectatives: 6
No tenien expectatives: 8
Expectatives negatives: 0
De les bones expectatives el percentatge que s’ha complert és del 83%; pel contrari de les bones expectatives que no s’ha complert el percentatge és del 17%. I de la gent que no se’n recorda el percentatge restant és de 0%.
Els alumnes comenten que els costa molt l’alemany però en sí els agrada l’optativa.

EMPRENEDORIA
Bones expectatives: 4
No tenien expectatives: 2
Expectatives negatives: 0
De les bones expectatives el percentatge que s’ha complert és del 0%; pel contrari de les bones expectatives que no s’ha complert el percentatge és del 67%. I de la gent que no se’n recorda el percentatge restant és de 23%.
Els alumnes pensaven que seria una bona optativa però s’ha tornat molt monòtona i avorrida

CINEMA
Bones expectatives: 2
No tenien expectatives: 5
Expectatives negatives: 1
De les bones expectatives el percentatge que s’ha complert és del 24%; pel contrari de les bones expectatives que no s’han complert el percentatge és del 29%. I de la gent que no se’n recorda el percentatge restant és de 57%.
Aquesta optativa en general no ha sigut el que esperaven.

VALORS ÈTICS
Bones expectatives: 2
No tenien expectatives: 4
Expectatives negatives : 1
Els ha agradat a tots 100%
La majoria opina que és una gran optativa.

SOSTENIBILITAT
Bones expectatives: 6
No tenien expectatives: 2
Expectatives negatives : 0
De les bones expectatives el percentatge que s’ha complert és del 75%; pel contrari de les bones expectatives que no s’han complert el percentatge és del 0%. I de la gent que no se’n recorda el percentatge restant és de 25%.
La majoria d’alumnes pensava que seria més difícil però els agrada.

CIVILITZACIÓ I CULTURA GRECO-ROMANA
Bones expectatives: 7
No tenien expectatives: 1
Expectatives negatives : 2
De les bones expectatives el percentatge que s’ha complert és del 70%; pel contrari de les bones expectatives que no s’han complert el percentatge és del 30%.
Abans de començar l’optativa no es pensaven que els agradaria tant. Ara els agrada molt.

A la pregunta:
-Afegiries alguna optativa? Si és que sí, quina?
Un 48% de la gent no n’hi afegiria cap mentre que un 52% de la gent afegiria més optatives. Les més demanad es són francès, art i esports.

Publicat dins de Enquestes, Opinió | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

QUÈ PENSEN EL ALUMNES SOBRE LA ROBA DE MARCA?

Som un grup d’alumnes de 3rB i hem fet una enquesta sobre el “que pensen el alumnes sobre la roba de marca”. Per a comprovar-ho, hem anat a diferents cursos i hem trobat diferents respostes que ens han sorprès bastant.

La majoria de respostes de 1r d’ESO van ser que porten aquesta roba perquè els agrada la roba de marca, creuen que els seus diners estan ben invertits i la marca més votada ha sigut “Nike”. Els hem comentat que els diners que paguen per la prenda no se’ls queden ni els treballadors ni els venedors sinó el cap de la marca. La majoria han respost que no ho troben just i porten aquesta roba perquè els agrada. La majoria dels pares d’aquests alumnes sí que porten roba de marca.

La majoria de respostes de 2n d’ESO van ser que porten aquesta roba perquè els agrada, pensen que els seus diners estan ben invertits i la marca més votada ha sigut “Adidas”. Els hem comentat que els diners que paguen per la prenda no se’ls queden ni els treballadors ni els venedors sinó el cap de la marca.  La majoria han respost que no ho troben just, però una part ha votat que sí, que ho troben just i porten aquesta roba, perquè sí. La majoria dels pares d’aquests alumnes sí que porten roba de marca.

La majoria de respostes de 3r d’ESO van ser que porten aquesta roba perquè els agrada, pensen que els seus diners estan ben invertits i la marca més votada ha sigut “Nike”. Els hem comentat que els diners que paguen per la prenda no se’ls queden ni els treballadors ni els venedors sinó el cap de la marca.  La majoria han respost que no ho troben just i porten aquesta roba perquè els agrada i perquè dura més temps. La majoria dels pares d’aquest alumnes no porten roba de marca.

Finalment, els alumnes de 4t d’ESO van dir que porten aquesta roba perquè els agrada, pensen que els seus diners estan ben invertits i la marca més votada no ha sigut ni Adidas ni Nike. Els hem comentat que els diners que paguen per la prenda no se’ls queden ni els treballadors ni els venedors sinó el cap de la marca.  La majoria han respost que no ho troben just, i porten aquesta roba perquè els agrada i perquèr dura més temps. La majoria del pares dels alumnes sí que porten roba de marca.

La nostra conclusió  és que la gent no pensa en el cost oficial de la prenda, és a dir, no pensa que la mà d’obra és molt més barata que el preu oficial que en . Per exemple  “Nike”, “Adidas” o unes altres poden tenir un cost de 3 euros i en una tenda de roba de marca la poden vendre pel preu de 35 euros o més; per tant, la majoria d’alumnes es guien només per la marca i l’estatus que representa o els seus influencers. Encara que no ho reconeixen porten aquesta roba per moda.

Resultat d'imatges de nike gente

Publicat dins de Enquestes, General | Deixa un comentari

ELS DIFERENTS ESTILS DE L’INSTITUT

L’objectiu d’estudi ha estat investigar les diferents maneres de vestir que hi ha a l’institut Les Termes.

Per saber-ho hem fet una enquesta a les classes de 1r i 2n de batxillerat, els hi hem fet les preguntes que veureu a continuació. Aquests han estat resultats:

1r batxillerat 2n batxillerat
1.       Et creus gòtic? Sí- 3                    No-42 Sí- 0                        No- 45
Coneixes algú que ho sigui? Sí- 14                  No- 22 Sí- 7                        No- 37
2.       Ets hippie? Sí- 1                    No- 44 Sí- 1                        No- 43
Coneixes algú? Sí- 23                  No- 15 Sí- 16                      No- 29
3.       Saps que és hippster? Sí- 34                  No- 9 Sí- 33                      No- 11
 T’ho consideres? Sí- 2                    No-38 Sí- 1                        No- 33
4.       Portes roba esportiva freqüentment? Sí- 19                  No- 24 Sí- 26                      No- 18
5.       I tu, quin estil creus que segueixes? ·         Casual: 1

·         Normal: 8

·         De tot una mica:3

·         Estil propi:9

·         Estil actual:9

·         Cap: 8

·         Ciberpunk:1

·         Pija:2

·         Estil bàsic:2

·         Swagg: 1

·         Estil urbà:2

·         Casual:11

·         Normal:7

·         De tot una  mica:1

·         Estil propi:3

·         Estil actual:5

·         Cap:6

·         Ciberpunk:0

·         Pija:4

·         Estil bàsic:2

·         Swagg:0

·         Estil urbà:0

·         Estil llatí:1

·         Original: 1

·         Esportiu:4

·         Estil yonki:2

·         Hippie:1

·         Tumber:1

 

 

 

Les  conclusions han estat que la majoria dels alumnes de batxillerat ja han trobat el seu estil.

Els estils més populars són els següents: 12 persones tenen un estil casual (el de dia a dia). 15 persones tenen un estil normal (que no destaquen). 12 persones tenen un estil propi (li agrada vestir com ell vol). 14 persones tenen un estil actual (que estan a la moda).

Només 14 persones de 120 alumnes no saben quin estil de vestir tenen.

Image result for diferentes estilos de vestir

 

 

Publicat dins de Enquestes | Etiquetat com a | Deixa un comentari

LES DISTRACCIONS CAUSADES PER LES TECNOLOGIES

Durant aquestes setmanes ens hem dedicat a investigar sobre les distraccions causades per culpa de les noves tecnologies, ja que a la llarga comporten greus problemes, que actualment preocupen pares i adults.  Per aquest motiu, hem decidit enquestar els joves d’avui dia (d’entre 12 i 17 anys) que formen aquesta generació tan additiva a aquests aparells i els sorprenents resultats els presentem en aquests gràfics.

 

GRÀFIC 1: 

Aquestes preocupants dades parlen per si soles! D’aquestes se’n desprèn que molt pocs adolescents no disposen de mòbil i els que en tenen, hi estan molt enganxats. Això comporta que la majoria d’ infants rebin aquest exemple dels que els envolten i cada vegada s’avança l’edat corrent per començar a disposar-ne. Això evidentment en el cas dels telèfons mòbils, ja que els més petits reben l’autoritat d’utilitzar les tabletes electròniques per fer-ne ús  com a joguines.

 

GRÀFIC 2:

Tot i les sorprenents dades anteriors, els adolescents dels diferents cursos asseguren no tenir gaires problemes a nivell d’accidents de trànsit o quotidians; però els que sí que han patit ha sigut per causa de les xarxes socials, que en ocasions pot comportar la presència de bulling. Amb tota aquesta informació, es dedueix que la majoria d’adolescents no han tingut accidents de trànsit pel fet  que encara no tenen el dret de conduir cap vehicle motoritzat però, en canvi, els adults cada vegada en fan més ús a la carretera i això comporta infraccions sobre les normes de conducció. Per aquest motiu, les persones majors a 18 anys pateixen sovint accidents automobilístics; en canvi, els menors són els causants dels problemes provinents a les xarxes socials.

 

GRÀFIC 3:

En aquest cas, els alumnes de 2n i 3r d’ESO junt amb els de 1r de Batxillerat han declarat en aquesta enquesta que la majoria d’ells prefereixen passar una tarda en família abans que gaudir de tota una tarda plena de dispositius. Tot i a aquestes declaracions, nosaltres concloem que ho diuen per compromís, ja que veient els gràfics anteriors els percentatges no ens acaben de quadrar gaire. Això no vol dir que no hi estiguem d’acord, tot al contrari, hi estem totalment d’acord amb aquestes eleccions, ja que observem que la família passa per sobre de qualsevol tecnologia!

 

Corina Barac, Nerea Garcia, Roger Nintcheu, Lucía Marco

Publicat dins de Enquestes, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

La tecnologia dels 90

Hem fet una entrevista a diferents alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO on els mostraven diferents objectes de l’època dels 90 i ells havien de saber quins objectes eren i per a què servien.  Els objectes que hem utilitzat per l’entrevista han sigut un disc de vinil, un casset i una càmara de carret.

Entrevista feta per Eduard, Aleix i Jaume de la classe 3rB.

Publicat dins de Entrevistes | Deixa un comentari