Què és el Coronavirus?

El coronavirus és una malaltia que es transmet per l´aire i que ja ha matat a milers de persones . Va sorgir a la Xina i se’n va anar expandint fins arribar a diferents països com França, Itàlia ,o el nostre país Espanya on ja hi ha més de 370 casos i 2 morts .

Encara que no cal que us espanteu massa és poc més que una grip, només resulta mortal a les persones amb poques defenses o amb alguna malaltia molt greu que debiliti la persona afectada .

És recomanable rentar-se molt les mans i tenir una higiene impoluta , no comprar productes dels països afectats per internet perquè poden contenir el virus .

Moltes famílies ja han fet la despensa i compren desinfectants i mascaretes a les farmàcies.

Marta García    Rubén Giralt  Rocío   Férnandez   Sergio Córdoba

Publicat dins de Notícies | Deixa un comentari

David: “Els videojocs d’abans eren millors”

Hem fet un vídeo preguntant als alumnes sobre quins videojocs juguen. Esperem que us agradi.

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV | Deixa un comentari

Per què ho fan?

En aquest vídeo preguntem als nois i noies de l’institut si els agrada que els xiulin i que si ells ho fan. Mari, Claudia i Awa .

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV, Reportatges | Deixa un comentari

Els grafitis

Aquí teniu un petit vídeo explicant que són els grafitis.

Publicat dins de iTERMESTV, Reportatges | Deixa un comentari

La gent no beu tant

QUÈ ÉS L’ALCOHOL?

L’alcohol és una droga legal que conté etanol, és a dir, alcohol etílic, que porten: el vi, la cervesa, etc. L’alcohol d’aquestes begudes no sol superar els 15 graus. L’ alcohol és una droga legal en la major part del món. És el tipus de droga més consumida a Espanya legalitzada, el seu consum excessiu pot danyar molt la salut. A Espanya ja són 2,5 milions d’espanyols els que sofreixen alcoholisme. L’alcohol, a més dels propis danys provoca víctimes indirectes: cada any moren moltes persones per accidents de trànsit, i molts nens venen al món amb malformacions. Les conseqüències a més, afecten a la família i entorn proper, ja són més de 13.000 persones que moren cada any. Sol beure la gent de 15 a 64 anys.

QUÈ ÉS L’ADICCIÓ A L’ALCOHOL

L’adicció a l’alcohol té el nom d’alcoholisme, és quan una persona no pot controlar el seu desig de beure diàriament diverses  vegades de la setmana, així pensen que bevent poden evadir-se dels problemes i afrontar-los millor.

CONSEQÜÈNCIES QUE PORTA BEURE

• Empitjora problemes amb el temps
  • Causa problemes de la son
  • Augment del risc de suïcidi
  • Tenir mal rendiment a l’escola o treball
  • Estar deprimits i amb baixa autoestima
  • Problemes d’ansietat
  • Accidents de tràfic
  • Infeccions de transmissió sexual
  • Caigudes, ofegaments, suïcidis
  • Violacions, agressions sexuals

PER QUÈ BEVEM?

Solem beure per problemes familiars, laborals, personals, i per amics o influències amb les quals solem anar.

Mercedes

Dilan

Elena

Publicat dins de Reportatges | Deixa un comentari

Entrevista Sant Valentí

Avui hem fet dues entrevistes al Carles i a la Laia sobre el Sant Valentí. Us sorprendreu amb les respostes.

Publicat dins de Entrevistes, iTERMESTV | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Elena: “Tinc por de la guerra”

Un momentet de màgia

Us hem preparat un vídeo de màgia perquè el gaudiu.

Guille Reyes

Dilan Tobar

Opinió dels adolescents sobre l’avortament

En aquest vídeo pots veure les diferents opinions de la Iuliana i l’Ossama de 4t sobre l’avortament.

Selena, Laura i Ana.

Publicat dins de iTERMES RÀDIO, Opinió | Deixa un comentari