Setmana de la ciència: Fem un slime

La setmana passada va ser la setmana de la ciència i els nens de 1r d’ESO van fer l’experiment del SLIME.

El slime és la nova moda de “joguina casolana”. És una massa o gelatina elàstica o viscosa feta a casa perquè els nois juguin i es desestressin.

Els elements que van utilitzar per a fer-o, van ser els següents: Cola blanca, un bol, colorant de molts colors, biocarbonat sòdic, cullereta, escuma d’afeitar i líquid de lents.

Com es fa l’Slime?
Primer es posa cola en un bol, després es posa mitja cullerada de bicarbonat sòdic, es posa colorant del color que vulguis i per acabar es posa l’escuma d’afeitar i líquid de lents. Es barreja amb una cullereta, quan ja tens la massa l’has d’amasar amb les mans.

Els alumnes de primer d’ESO ens van dir que era més o menys fàcil i que els va agradar. Fins i tot hi va haver alguns nens que van dir que els agradaria fer-ho cada dia.

Es triga de 15-20 minuts si no ets molt maldestre.

De passada, vam fer preguntes sobre el tema als alumnes i a les seves profesores. La profesora deia que als nenes els agradava fer aquesta activitat, perquè el resultat era divertit i interesant. També li vam preguntar per què feien aquesta activitat i no una altra i va contestar perquè era la adequada per als nens de primer.

Hem investigat el motiu de la setmana de a ciència, i és perquè el 15 de novembre és sant Albert, patró dels científics.

Jordan Ortega, Roger Nintcheu, Fabián Ullauri.

Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.