L’entrada dels nous alumnes de primer

En aquest reportatge veurem unes entrevistes dels nens de primer d’ESO per saber com ha sigut la nova entrada a l’institut.
Lucia Campos Silva, Anna Macias Aranega, Aya Andaloussi i Yasmina Ben de 3rA

 

Publicat dins de General | 2 comentaris

La champions

Aquestes setmanes hem anat per les classes de tota l’ESO, deixant enquestes sobre qui creieu que guanyarà la Champions Leage. Tots els alumnes han votat i hem arribat a la conclusió següent:

En aquest moment el Barça ha guanyat 4 partits, i n’ha empatat 2 contra en Internazionale i Tothenam.   El Reial Madrid ha guanyat 4 i n’ha perdut 2 contra el CSKA. El Atletico de Madrid ha guanyat 4 partits i n’ha perdut 1 contra el Dormund, i n’ha perdut 1 contra el Brujas. I per últim el Paris Saint-Germain ha guanyat 3 ,n’ha empatat 2 i n’ha perdut 1 contra el Liverpool.

Bintou Hydara i Thais Arroyo

Publicat dins de General | 3 comentaris

ELS ALUMNES DEL VAPOR LLONCH

En aquest text podreu llegir informació sobre els tallers del Vapor Llonch.

El Vapor Llonch se situa al c/ Barcelona a Sabadell. Allà hi van els alumnes de 3r i 4t d’ESO dels instituts de Sabadell. La professora que se n’encarrega dels alumnes es diu Mireia Ruiz. L’horari que han de seguir és de 9:00 a 14:00 hores, i es fa des de l’Octubre fins a Març.

El Vapor Llonch serveix per oferir suport a les persones a l’hora de canviar de feina o incorporar-se al mercat del treball. També per a formacions per a persones majors de 16 anys amb la possibilitat d’obtenir un certificat de professionalitat.

Hi fan 4 o més tallers: taller de Flequeria (pastisseria), Automoció, Metall, Hosteleria, etc.

Resultat d'imatges de vapor llonch sabadell

Francisco Povedano, Luis Caamaño, Lucas Suárez i Isaac Sánchez 3rC.

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La sèrie de moda, Elite

En aquest reportatge parlarem sobre una sèrie que està de moda ultimament anomenada Elite. AVISEM QUE HI HA SPOILERS!!!

Ainhoa Gago, Naiara Sevilla, Alba Reguant i Berta Zambrano 3rA

Publicat dins de General | 3 comentaris

Us recordeu a les colònies quan……………………………

En aquest reportatge volem explicar-vos unes anècdotes que van succeir als alumnes de tercer,a les colònies de primer i segon.Tot un món de fantasia. Ens ho hem passat molt bé en escoltar les anècdotes

dels altres. Esperem que gaudiu i passeu una bona estona veient el vídeo.

Alba Reguant, Ainhoa Gago, Berta Zambrano, Naiara Sevilla.  3rA

Publicat dins de General | 2 comentaris

Anem a veure una pel·lícula de…

Els alumnes de 3rB hem fet una enquesta per esbrinar el tipus de pel·lícules que es veuen més a 2n d’ESO. Aquests van ser els resultats:

Blau fort: 67% Comèdia: Es caracterítza per mantenir un to optimista, amb un final feliç i sovint per tenir elements d’humor o d’ironia.

Taronja: 56% Misteri: Es defineix com una pel·lícula dificil d’entendre, tracta temes estranys i hem de descobrir el que està ocult.

Groc clar: 23% Drama: La paraula drama està associada a la tragèdia. Les pel·lícules són tràgiques i rarament acaben amb final feliç.

Verd: 75% Terror: Gènere de por que normalment fa tenir por i angoixa a l’espectador. El cinema de terror sovint juga amb els efectes especials.

Granate: 83% Acció: És un gènere on la història és contada mitjançant l’acció física, oposada al diàleg.

Blau: 50% Ciencia Ficció: És un gènere que es basa en una versió fantasiosa de la realitat.

Verd fosc: 7% Western: És un gènere cinematogràfic que s’origina com un gènere literari, l’acció de la història se situa al Far West, principalment durant la segona meitat del segle XIX.

Verd llima: 30% Romàntica: Es caracteritza per representar arguments construïts per personatges relacionats amb l’ expressió de l’amor i les relacions romàntiques.

Lila: 33% Suspens: La característica comuna de les obres que pertanyen a aquest gènere és intentar provocar en l’espectador tensió o por amb la idea d’allò que podria arribar als personatges.

Groc: 66% Aventures: És un gènere que mostra un món heroic de combats i aventures, on sol haver-hi molta acció.

Aurembiaix Sanchez i Amina Picado.

Publicat dins de General | 2 comentaris

Visita al parlament dels alumnes de 3r d’ESO

 

El passat 5 de desembre, els alumnes de 3r  ESO vam anar a visitar el parlament de Catalunya que està a Barcelona. Vam sortir de l`institut cap a les 8 i vam agafar el metro a les 8:35. Vam baixar a la parada Arc de Triomf i vam anar caminant fins al parc de la Ciutadella.

 

Un cop allà ens van dividir per classes i cada classe va entrar al parlament a una hora diferent. Quan una classe estava dins, les altres dues estaven omplint un dossier que ens van donar les profes i fent enquestes a la gent. A dins del parlament, ens van explicar la seva història i les diverses funcions que ha tingut al llarg del temps. Després vam entrar a l’hemicicle, que és la sala on es reuneixen tots els diputats. Quan vam sortir del parlament vam buscar a persones de diferents edats i sexe per fer-los enquestes de 10 preguntes cadascuna. Un cop vam acabar totes les activitats vam anar a visitar el  Mercat del Born. Cap a dos quarts de dues, vam agafar el tren per tornar a Sabadell.

 

En conclusió,vam aprender moltes  coses del parlament com per exemple quines funcions havia tingut abans de ser parlament. Ens ho vam passar molt bé i recomanem aquesta experiència.

Resultat d'imatges de fotos del parlament de catalunya
Iuliana,Elisabeth,Claudia 3rA

Publicat dins de General | Deixa un comentari

QUANTA GENT FUMA DEL NOSTRE INSTITUT?

Vam fer un enquesta sobre quanta gent fuma al nostre institut, ja que en aquestes generacions molts adolescents fumen. Vam enquestar 1 classe per cada nivell i aquests són els resultats:

Taronja: 1r Batxi amb un 27%

Verd: 4t ESO amb un 27%

Blau: 1r ESO amb un 11%

Vermell: 2n ESO amb un 20%

Groc: 3r ESO amb un 10%

1r ESO

A partir d’una mostra de 30 alumnes un 11% fuma. Tots els fumadors d’aquest curs fumen fa més d’un i més d’un paquet a la setmana. La meitat diu que fumen per aconseguir popularitat i addicció i l’altre meitat per altres motius no especificats.

2n ESO

A partir d’una mostra de 43 alumnes un 20% fuma.  Un 77% d’aquests que fumen fa més d’un any i un 23% fa menys d’un any. Un 55% fuma menys d’un paquet a la setmana i un 45% més d’un paquet a la setmana. Tots ho fan per popularitat.

3r ESO

A partir d’una mostra de 28 alumnes un 10% fuma. Tots fumen fa més d’un any i menys d’un paquet a la setmana. Fumen per addicció i altres motius no especificats.

4t ESO

A partir d’una mostra de 42 alumnes un 16% fumen. Tots fumen fa més d’un any i més d’un paquet a la setmana. Han dit que ho fan per “moda”.

1r de batxillerat

A partir d’una mostra de 42 alumnes un 27% fumen. Un 66% fumen des de fa més d’un any i un 11% fa menys d’un anys.

Un 22% fuma més d’un paquet a la setmana i un 55%  menys d’un paquet a la setmana.

Un 33% fumen per addicció. Un 44% per popularitat i un dels alumnes va dir que fumava per estar col·locat i escoltar Anuel AA.

Un 22% dels alumnes que fumen no van respondre a les preguntes ja que van posar que fumaven molt de tant en tant.

 

Ana Maria Kikacheishvili, Mohamed Laatiki 3rC.

Publicat dins de General | 2 comentaris

Càncer De Mama

Resultado de imagen de càncer de mama en catala

 

Què és el càncer de mama?

El càncer de mama és una malaltia on les cèl·lules d’una mama  es multipliquen sense control.

Pot tenir-ho tothom?

Poden patir aquesta malaltia tant dones com homes, ja que l’home també té teixits mamaris, però són casos menys freqüents en els homes.

Com podem patir aquesta malaltia?

Encara no es coneixen les causes exactes per la qual una persona pot patir el càncer de mama, es té més risc de patir-lo segons:

-L’edat: quants més anys tinguis, tens més probabilitats.

-Antecedents familiars: si tens o has tingut un familiar de primer grau (mare, germà, etc) amb càncer de mama, tens més possibilitats de patir aquesta malaltia.

Té cura?

El càncer de mama es pot tractar amb diversos tipus de tractaments:

– Cirurgia: els metges treuen la zona afectada.

-Quimioteràpia: s’utilitzen medicaments especials per reduir o matar les cèl·lules cancerígenes.

-Teràpia hormonal: impedeix que les cèl·lules afectades obtinguin les hormones per créixer.

-Teràpia biològica: ensenyar-li al sistema immunitari a combati les cèl·lules cancerígenes.

-Radioteràpia: s’utilitzen raigs d’alta energia per eliminar les cèl·lules.

Quanta gent mor a l’any per aquesta infermetat?

Es calcula que a l’any moren 41.400 persones (40.920 dones i 480 homes).

Aquesta malaltia es pot contagiar?

El càncer es pot contagiar només en el cas que una persona tingui càncer i doni el seu òrgan a una altra persona.

On es desenvolupa aquesta malaltia?

Es desenvolupa a la glàndula mamària o a una part del mugró.

Com es desenvolupa aquesta malaltia?

El càncer de mama es va desenvolupant en passos. El primer pas seria un bony a sota de l’aixella de la glàndula mamària. El segon pas és l’augment d’una petita part de la glàndula mamària. El tercer pas  és la irritació o enfonsament de la pell de la glàndula mamària. El quart pas  és l’envermelliment o descamació de la zona del mugró o de la glàndula mamària. L’últim pas és l’enfonsament del mugró o dolors en aquella zona.

Héctor Serrano, Ivan Castillo, Pablo Capitán

Publicat dins de General, iTERMES RÀDIO, iTERMESTV | Deixa un comentari

L’Anime

L’anime va començar a finals de la segona dècada del segle XX, amb un curtmetratge d’uns quatre segons aproximadament, que va cridar l’atenció de la gent pel diferent i original estil de l’animació.

L’anime es caracteritza fonamentalment per l’ús particular de l’animació limitada, la suspensió del temps , la línia narrativa complexa, els personatges caracteritzats per ulls grans i ovalats amb colors cridaners, etc. És característic que l’anime sigui una adaptació d’un manga en vídeo.

El primer curtmetratge d’anime va ser realitzat l’any 1907 amb el nom de “Katsudõ Shashin”, on es pot observar la participació d’un nen a un vaixell fent de marine.

Resultat d'imatges de katsudo shashin 1907

L’anime va començar després del llançament del primer curtmetratge japonès, que va impulsar una nova indústria. Aquesta va ser propulsada degut a una petita sèrie de curtmetratges a partir del 1917. Les empreses van començar a fer sèries més elaborades amb més quantitat d’episodis i aquests més llargs, al voltant d’uns 25 minuts.

La paraula anime es creu que rep el nom de les paraules “serga eiga”, que volen dir pel·lícules de línies dibuixades. Després d’un temps van canviar el nom a “Doga” que vol dir imatges en moviment. A l’any 1960 passen a dir-li “animashon”  que van abreujar anime com el coneixem avui en dia. Aquesta paraula  s’utilitza per referir-se a animacions en general.

A l’anime es pot trobar una gran varietat de gèneres. Cada gènere es dirigeix a un públic en concret:

Kodomo: que seria el que es dirigeix a els nens (Doraemon)

Resultat d'imatges de doraemon

Sentai: que es refereix a un grup d’herois (Boku no Hero)

Resultat d'imatges de boku no hero

Mecha: robots gegants (Mazinger Z)

Resultat d'imatges de mazinger z

Hentai: significa “pervertit”, és l’anime pornogràfic (Bible Black), etc.

Resultat d'imatges de Bible Black

Al lloc d’origen, Japó, la paraula Anime es refereix a tot tipus d’animació, per tant, es veu bastant Anime. També s’acostuma a veure molt a Mèxic. Més o menys 5 de cada 100 persones en el món veuen anime.

Encara que l’anime i el manga siguin referències de dibuixos animats són dues coses diferents degut a que l’anime són el conjunt de sèries animades japoneses. En canvi, el manga són les històries escrites o còmics.

Els personatges d’anime primer es dissenyen a mà i després s’acaben amb programes d’ordinador on es milloren els trets físics, la lluminositat, etc.

Així doncs podríem dir que l’anime s’ha fet part de la vida de moltes persones del món des de 1907 fins ara.

Lucas Suarez, Isaac Sanchez, Paco Povedano, Luis Camaño

Publicat dins de General | 1 comentari