Ens documentem sobre l’ofici de drapaire

Avui al matí hem anat a veure un drapaire que està al carrer Bunyola.
En Manuel Villanova, té 73 anys i és del poble de Ginabrosa d’Aragó, els veïns l’anomenen “el manyo”.

Mai va poder anar a l’escola perquè era massa pobre però sap llegir i escriure perquè a les nits n’aprenia ell sol.

En Manuel es va quedar orfe i no tenia què menjar i als 8 anys va començar a ajudar a un familiar en l’ofici de drapaire. Va treballar amb ell fins als 15 anys, però com que no tenia diners i no l’hi podia pagar res en Manuel va haver de buscar un altre lloc per treballar.

Llavors va començar a treballar per en Pedro López, el drapaire del carrer Bofarull, allà tenien camions, recollien paper, vidre, llauna, metalls…
Poc després va començar a treballar per ell mateix.

Actualment té 8 vehicles i treballen amb ell els seus dos fills, en Javier i l’Eduardo.

L’ofici ha canviat molt perquè hi ha molt intrusisme, per que la gent roba la ferralla, i la venen al mateix preu que ell, però sense pagar impostos. D’altre banda avui dia hi ha coses que ja no les recullen com les ampolles, perquè a les fabriques els costa més netejar‐la que fer una ampolla nova.

La seva feina és recollir els residus, classificar‐los i separar‐los per poder‐los portar a vendre per fer‐ne noves peces.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *