Pels alumnes de cicles d’informàtica de l’Institut Vidal i Barraquer

• Realitzen pràctiques amb més varietat d’equips (maquinari) que els disponibles en els laboratoris de les classes de:
    • desmuntatge
    • revisió
    • muntatge
    • inventariat
  • Instal·len, comparen i seleccionen el sistema operatiu i programari més adequat: es prioritza el programari lliure per:
    • evitar restriccions de llicències
    • retrocompatibilitat.
  • No són un exercici més de classe amb un escenari simulat, són equips que han de funcionar en un lloc de treball real.

Per les escoles receptores

• Disposen de més equips, si pot ser almenys un per aula, fins i tot en el cicle d’infantil.
  • Aquests equips estan actualitzats i són eficients.
  • Mestres i alumnat coneixen noves eines TIC per a l’aula i educació.

Per l’entorn

• Cohesiona diversos centres de la zona amb l’ús de l’ordinador com a nexe d’unió.
  • Reutilització, es dóna “nova vida” a la gairebé ferralla en lloc d’augmentar els residus electrònics.
    • En l’institut anualment es renoven desenes d’ordinadors.
    • Els més vells s’emmagatzemaven per a pràctiques i com a reserva en el magatzem però cada any ha anat creixent l’ocupació.
  • Forma part d’Escola Verda i Innova FP.