Resum del darrer trimestre de 2017

El primer trimestre del curs 2017-18 ha estat molt actiu i tasques més prioritàries han deixat aquest blog en segon pla.

En la revisió d’equips han participat alumnes de mòdul 1 de CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes i mòdul 5 de CFGS Administració de sistemes informàtics en la xarxa perquè disposem de més equips donats al projecte per entitats externes gràcies a la difusió que està tenint des del boca a boca i xarxes com TU+TIC=impacTAC.

A diferència de l’any passat només hi ha 2 alumnes en pràctiques però són moltes més les hores que hi dediquen i tant Álvaro com Gabriel estan desenvolupant molt bona feina. La mateixa difusió apareix anteriorment ha fet que molts centres educatius s’interessin i hagi crescut gairebé exponencialment el nombre de peticions.

Deixant de banda el maquinari s’ha inclòs al programari instal·lat els perfils infantil i primària de Linkat perquè les escoles disposin de més aplicacions adreçades als petits.

Cap a escola Teresa Miquel i Pàmies

A inici de curs, fa mesos, el coordinador TAC de l’escola va contactar amb nosaltres per si els hi podíem proporcionar equips.

En aquesta demanda d’ordinadors tenia prioritat la qualitat, si podia ser amb 2gb de memòria RAM i processador multinucli, envers de la quantitat d’aparells que hi poguessin arribar.

El motiu era poder incorporar-los al seu sistema muntat envers Windows 7. Com que aquest projecte es nodreix exclusivament de programari lliure hem instal·lat Linkat que, a priori, ha de ser compatible amb la resta d’aplicacions que fan servir. Tot i així en lloc d’utilitzar tot el disc només van fer servir la meitat per si ells per la seva banda disposen de llicencies i volen instal·lar un altre programari.

Cap a escola Cal·lípolis

A inici de mes Josep Pino, coordinador TAC de l’escola Cal·lípolis i membre del grup TU+TIC, acompanyat d’un altre company van venir a l’institut per prendre els 5 equips que els hi vam preparar.

Són un Pentium IV Dell (molt silenciós perquè no té ventilador al processador) i quatre més amb processador de dos nuclis, una mica més nous.

És un centre que treballaran amb Linkat/Linux per primer cop.

Rebem 30 ordinadors

Una important empresa ubicada al polígon Tecnoparc de Reus ha realitzat la donació de 30 equips que els hi havien quedat obsolets.

Majoritàriament són Pentium 4 i venen acompanyats pels respectius monitors TFT de 17″, teclats, ratolins i cables.

Hem instal·lat una Linkat Lleugera 16.04 amb perfil blau i funciona de forma fluïda. El proper pas serà restaurar la imatge a la resta i distribuir-los a escoles.

Portàtils de l’escola Beat Bonaventura

Fa diverses setmanes van arribar diversos ordinadors portàtils de l’escola Beat Bonaventura de Riudoms per posar un sistema que els faci funcionar de forma més fluida.

El portàtil

El primer dels equips era un Acer de 15″ amb 2gb de memòria RAM i un processador relativament nou. Per no perdre el Windows 7 instal·lat i la partició oculta amb la restauració de fàbrica vam redimensionar i afegir 2 particions (sistema i àrea d’intercanvi) per instal·lar una Linkat 16 lleugera amb perfil blau i poder disposar d’un arranc dual.

Els mini portàtils

La resta eren 18 mini portàtils HP 5103 de dotació del departament amb un processador Atom força justet i un 1gb de memòria ram .

Després de diverses proves vam decidir mantenir la partició de Windows 7 i substituir la de Linkat 4 d’origen per una Linkat 14 lleugera amb perfil blau. També havíem provat la versió 16 però alentia més que l’anterior.

Clonació en xarxa.

Els alumnes de mòdul 5 (fonaments de maquinari) d’ASIX (administració de sistemes informàtics i xarxes) van canviar les connexions dels equips de l’aula per les d’aquests per fer una restauració en xarxa de 12 equips alhora mitjançant Clonezilla Server. Després només va fer falta canviar el nom de màquina de cada aparell.