7) Educació inclusiva. Com es té en compte la inclusió a l’aula amb suport digital.

La utilització de suports digitals per a la realització de les activitats implica i fomenta:

  • Respecte del nivell d’aprenentatge individual. L’ús de les TIC-TAC facilita treballar per nivells respectant els ritmes d’aprenentatge.

  • Treball entre iguals (tasques en grup, petit grup, parelles i individual).

    El treball cooperatiu implica l’assoliment dels objectius de manera més ràpida i efectiva perquè cadascú pot aportar en funció del que sap i del que va aprenent.

  • Autonomia en el treball (els alumnes poden realitzar i reforçar les activitats fora d’horari escolar perquè es poden connectar al bloc educatiu des de casa sempre que disposin d’un ordinador amb connexió a internet).

  • La utilització del bloc educatiu i les tasques proposades amb suport digital afavoreixen un aprenentatge motivador i significatiu.

  • Un altre aspecte important és el fet de poder adaptar les activitats a les necessitats dels alumnes. L’ús de la pissarra digital permet oferir activitats més obertes i flexibles.

  • Amb les noves tecnologies podem adaptar les activitats a les necessitats educatives especials que poden presentar els alumnes:

    * Podem oferir suport visual i auditiu que resulti atractiu pels alumnes.

    * Es pot adaptar el color de la pantalla i la mida de les lletres quan hi ha alumnes amb problemes visuals.

    * Es pot facilitar la participació d’alumnes amb dificultats motrius donant-los eines per poder utilitzar els ordinadors i treballar com els altres companys (per exemple amb perifèrics d’entrada com ratolins adaptats).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 

Recursos educatius per treballar a l'aula