6) Seqüència d’activitats proposades.

 

Sessió 1Av. inicial Visualitzarem a la pissarra digital un mapa d’Europa i un mapa físic de la Península.Anirem observant el que veiem: situació de la península Ibèrica, muntanyes, rius, llacs, serralades…Explicació de la situació de la Península Ibèrica i amb quins països limita.Explicació dels territoris que formen Espanya fora de la Península Ibèrica.
Sessió 2Av. formativa Explicació del relleu a Espanya.Explicació de la Meseta i els sistemes muntanyosos(els de dins de la Meseta, els del voltant i els exteriors a la Meseta).Utilitzant el mapa del relleu d’Espanya situaran els principals sistemes muntanyosos.
Sessió 3Av. formativa Utilitzar l’aplicació de mapes interactius d’internet per als sistemesmuntanyosos http://mapasinteractivos.didactalia.net/Explicació de les principals depressions d’Espanya (Ebre i Guadalquivir).Explicació del relleu de les illes Balears i Canàries.

Explicació de les costes espanyoles i les seves característiques (Costa mediterrània, atlàntica i cantàbrica).

A través de la pàgina web: http://mapasinteractivos.didactalia.net/ fer l’activitat de situar les costes.

Sessió 4Av. formativa Explicació dels rius d’Espanya segons la xarxa hidrogràfica a la qual pertanyen.Repartirem un mapa de rius i un altre de relleu i hauran de situar els rius treballats i tambéalgunes unitats de relleu (caps, golfs, deltes, illes…)
Sessió 5Av. formativa Repàs dels continguts treballats.Explicació dels llacs i embassaments.
Sessió 6Av. formativa Repàs sobre el relleu interior i costaner d’Espanya fent servir el recurs de projecte auka digital:https://dl.dropboxusercontent.com/u/15109271/aukadigital/projectes_fla/relleu/relleu_html/default.htmlEls alumnes localitzen i llegeixen informació resumida sobre el relleu interior i costaner d’Espanya(treballaran per parelles fent servir un ordinador).

Finalment faran una activitat d’avaluació sobre els aspectes treballats

(en grup projectant el recurs a la pissarra digital).

Sessió 7Av. formativa Durant aquesta sessió es faran unes activitats amb la pissarra digital per treballarels aspectes del clima a Espanya (veure article publicat el 24 d’abril):

Activitat 1

Visualització d’un vídeo dels climes a Espanya:

https://www.youtube.com/watch?v=xOkVC5K1KBs

Activitat 2

Observar un mapa d’Espanya on estan distribuïts els climes per zones (cada clima està diferenciat amb un color diferent).

Entre tots hauran d’indicar a quin clima correspon cada zona assenyalada.

Activitat 3

Realització d’un qüestionari tipus test (cada pregunta té tres opcions disponibles, només una resposta és la correcta).

Activitat 4

Tasca interactiva.  Visualitzarem una pantalla amb la pdi. Al costat esquerre podem llegir les definicions

d’un tipus de clima i al costat dret podem veure a quin clima correspon.

Es tractaria de comentar amb els alumnes a quin clima correspon cada definició i després comprovar la resposta correcta.

També ho podem utilitzar a l’inrevés. Podem dir un tipus de clima i entre tots intentar definir les característiques

més importants; després podem comprovar la resposta.

Activitat 5

Visualització d’un vídeo sobre com elaborar un climograma.

http://educacion.practicopedia.lainformacion.com/ciencias-naturales/como-elaborar-un-climograma-2617

 

Activitat 6

Veurem un document (imatge) on hi ha un climograma; entre tots o per parelles el llegiran i interpretaran les dades.

Hi ha un conjunt de preguntes que ajuden a la lectura del climograma i a fixar-nos en les dades que s’hi presenten.

Activitat 7

En aquesta activitat es presenten uns climogrames de diferents zones d’Espanya. Haurem de relacionar cada climograma amb el tipus de clima que representa i també a quina zona pot pertànyer.

Activitat 8

En aquesta pàgina es visualitza una imatge on hi ha una activitat.

Aquesta consisteix a crear un climograma amb les dades que es faciliten i respondre unes preguntes que ajuden a la seva interpretació.

Finalment es comentarà a quina zona correspon el climograma.

Altres recursos que podem utilitzar per reforçar el tema dels climogrames són:

http://conteni2.educarex.es/mats/14469/contenido/

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27359172/PROJECTE.AUKA/PROJECTES/climograma/default.html

Sessió 8Av. formativa Repàs dels continguts treballats a través de recursos TIC, jclic, mapes interactius. Anirem a l’aula d’informàtica o bé portarem els portàtils a la classe. Les activitats es faran per parelles per tal de facilitar la interacció de l’alumnat. A través de diferents activitats repassaran els temes tractats durant la unitat didàctica. 1. Relleu d’Espanya: Rius i muntanyes (mapa interactiu on s’han de situar els rius, muntanyes, caps i golfs més importants).

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~23003429/educativa/relieveespana.html

2. Aplicació didàctica amb exercicis sobre les muntanyes i els rius.

http://cplosangeles.juntaextremadura.net/web/cmedio6/el_relieve_de_espana/index.htm

3. Joc per situar els climes sobre el mapa d’Espanya.

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/609086/html5/los_climas_de_espana.htm#!

4. Activitat sobre els climes: primer apareixen unes pantalles per repassar i després unes preguntes.

http://www.primaria.librosvivos.net/archivosCMS/3/3/16/usuarios/103294/9/6EP_Cono_cas_ud10_los_climas/frame_prim.swf

 

Sessió 9Av formativa Repàs intensiu de la unitat.
Sessió 10Av. final Prova escrita de la unitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 

Recursos educatius per treballar a l'aula