QUÈ AVALUEM?
- Identifiquen correctament Espanya en un mapa europeu i del món.
- Coneixen els límits d’Espanya.
- Saben descriure els territoris que formen Espanya (i els que no es troben dins de la península Ibèrica).
- Descriuen les característiques dels rius de les principals xarxes hidrogràfiques d’Espanya.
- Saben situar els rius en un mapa d’Espanya.
- Saben situar les principals unitats de relleu en un mapa d’Espanya.
- Coneixen els pics més elevats de l’estat espanyol.
- Saben la situació de les illes Canàries i Balears i alguna característica de les seves costes i relleu.
- Coneixen les característiques dels tres tipus de costa espanyola.
- Diferencien entre llac i embassament.
- Coneixen els tres factors que influeixen en el clima d’un lloc.
- Descriuen les característiques dels climes d’Espanya.
- Identifiquen diversos tipus de clima segons la definició.
METODOLOGIA
- Metodologia activa. Comporta tenir en compte dos aspectes relacionats:
– Integració activa de l’alumnat en la dinàmica general de l’aula i en l’adquisició i configuració dels aprenentatges.
– Participació en el disseny i el desenvolupament del procés d’ensenyament i aprenentatge.
- Motivació
Considerem fonamental partir dels interessos, les demandes, les necessitats i les expectatives de l’alumnat. També serà important arbitrar dinàmiques que fomentin el treball en grup.
- Autonomia en l’aprenentatge
A conseqüència dels punts anteriors, la metodologia afavoreix que hi hagi més participació de l’alumnat en la qualitat del seu aprenentatge. Es concreta en els aspectes següents:
- La utilització d’un llenguatge senzill, clar i estructurat a l’hora de presentar els continguts.
- La gradació de les activitats, la jerarquització de les quals varia d’acord amb la naturalesa del programa; sempre apareixen en darrer lloc les que requereixen més habilitat i autonomia.