Ariadna abandonada

PRINCESES I HEROÏNES MALAGUANYADES
Les arrels clàssiques de la violència contra les dones
Jornada Internacional 25 N – Alumnat de Cultura Clàssica 3r ESO i LLATÍ 4t ESO


VEU DEL PÒDCAST: NAGORE JARA (CULTURA CLÀSSICA 3r ESO)
INFOGRAFIA: MARIONA SERRANO (CULTURA CLÀSSICA 3r ESO)

Transcripció de l’àudio:
“Em dic Ariadna i estic abandonada a la meva sort pel meu amant a la platja d’una illa solitària.
Em vaig enamorar del príncep Teseu, a qui li vaig donar com a prova d’amor un cabdell de fil perquè fos capaç de trobar el camí de sortida del laberint després de matar al Minotaure. Vaig deixar enrere la meva família i el meu regne, jo, la princesa Ariadna de Creta, per ajudar-lo a escapar de la ira del meu pare, el rei Minos. Així vam arribar a l’illa de Naxos, i després de fer-me promeses buides, vam passar la nit d’ahir junts. Aquest matí m’he despertat i m’he trobat sola a la platja; encara puc veure la silueta del vaixell en el qual Teseu, el meu estimat, covard, s’allunya sense mi rumb a Atenes.
Ara estic aquí, sola i abandonada en una platja deserta, deixada a una mort segura i traïda pel meu propi amant. Tant de bo alguna bona divinitat s’apiadi de mi…”

Text elaborat per Lara Espinar i Dani Mestres (II BAT 2023-24) a partir de les Metamorfosis d’Ovidi (lectura prescriptiva PAU de Llengua i Cultura Llatines)

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *