Biblioteca Joan Duch visita guiada

0

Un any més i seguint amb el treball de foment de la lectura dels nens de Juneda, vàrem realitzar la visita a la biblioteca Joan Duch. Allí les bibliotecàries ens van explicar com s’ordenen els llibres, on podem trobar el que busquem i com ens hem de comportar.

Després vam realitzar diversos jocs relacionats amb els aprenentatges sobre els continguts i funcionament de la biblioteca. Va ésser una fantàstica experiència.

Moltes gràcies (Isabel i Sílvia) per tot el que ens heu ensenyat.

Recull d’imatges.

Alumnes de p5-A:

Alumnes de p5-B:

Alumnes de 2n:

Alumnes de 4t:

Alumnes de 6è B:

Alumnes de 6è A:

Primera trobada del grup de lectura de Pares

0

El passat dilluns dia 10.11.2014 vam realitzar la primera trobada del grup de lectura de pares. Un any més els pares i mares dels alumnes de Juneda ha demostrat la seva implicació. Aquest any comptem amb una inscripció de 25 representants de pares, mares i padrines. A més dels diversos docents en actiu, jubilats i les representants de la biblioteca Joan Duch de Juneda.
Com sabeu ho considerem una activitat molt bona per enfortir l’hàbit lector com a eina per assolir l’èxit escolar. Existeixen diversos estudis que vinculen els resultats dels alumnes a la participació i complicitat dels alumnes, família, escola i tota la comunitat.

Us deixem aquí el calendari de les properes trobades i us agraïm la vostra implicació.
Moltes gràcies.

4 t . Propera trobada
19.01.15 (dilluns) a les 16:30h.

  • MANSO, Anna. L´últim violí. La meva Arcàdia.
  • GALAN, Andreu. Qui no sap riure no sap viure.

5è . Propera trobada.

16.02.15 (dilluns)a les 16:30h.

  • CANAL, Eulàlia. Això és un secret que només sé jo. Animallibres.
  •  MOLIST, Pep. El petó de Lilí Marlen. Barcanova.

6è . Propera trobada.

16.02.15 (dilluns)a les 16:30h

  • MONTAÑÀ, Ruben. La nena de l’arbre. La Galera.
  • MARTIN, Andreu. Filles úniques. Cruïlla

atrapallibres imatge

Grup de lectura

0

Benvolgudes i benvolguts.

El motiu de la present és per informar-vos que el proper dilluns dia 10 de novembre de 2014 a les 16.30 farem la primera trobada del grup de lectura a la biblioteca.

Entre altres tasques explicarem el funcionament del grup de lectura, concretarem les dates de les tres properes trobades, presentarem i distribuirem temporalment els llibres i exposarem de forma genèrica el funcionament del grup.

Recordar-vos que és una activitat oberta a tota la comunitat. (Pares, mares, padrins, mestres, mestres jubilats,…) Agrair també la participació i col•laboració de les bibliotecàries de la biblioteca Joan Duch de Juneda.

Els exemplars dels llibres seran facilitats per:
• Biblioteca Escola Manuel Ortiz
• AMPA Escola Manuel Ortiz
• Consell Comarcal de les Garrigues
• Centre de recursos pedagògics de les Garrigues
• Biblioteca Joan Duch de Juneda
• Altres biblioteques públiques
Pensem que és una activitat educativa, enforteix els vincles entre tota la comunitat educativa i potencia les relacions entre família-fills-escola. Us agraïm la vostra participació i esperem gaudiu en aquesta activitat lectora.

Juneda, 4 de novembre de 2014

Comissió de la biblioteca Manuel Ortiz i Castelló
http://blocs.xtec.cat/puntedumanuelortiz/

atrapallibres imatge

http://www.clijcat.cat/Atrapallibres-Llibres-seleccionats

Categoria 9 anys
FERNÀNDEZ, Muntsa. Joana de les paraules clares. El Cep i la Nansa.
Aquest conte biogràfic desgrana els diferents moments de la història de la Joana Raspall i té la virtut d’oferir-nos una primera empremta del personatge que ens ajudarà a conèixer aquesta treballadora infatigable al llarg de tota la seva vida. Les il•lustracions de Mercè Galí, de traços ràpids i molt expressives, marquen un contrapunt temporal dels difícils moments que li van tocar de viure a la protagonista. Un llibre delicat, com delicada i ingent va ser l’obra de la tenaç Joana Raspall.

GALAN, Andreu. Qui no sap riure no sap viure..
Vols saber…
• Per què els núvols canvien de forma?
• Què li passa a la desconsolada puça Marisa?
• A qui agraden els llimacs amb motes baves?

Vols saber…
• On passa el romanç de no-sé-on?
• Com es cura un vampir desganat?
• Per què fa vaga el vell pollastre?
• O qui canta el rap del pi?

Tot això i encara molt més ens fa saber l’Andreu Galan amb una mica de bouesia.

GALÍCIA, Montserrat. Julita. Baula
La vida quotidiana de la Julita al llarg de tot un any és un cúmul de sorpreses que ella viu juntament amb els seus amics, familiars i també amb el seu inseparable cargol Romano que l’acompanya d’ençà que el va trobar a l’aeroport de Fiumicino, a Roma, durant unes vacances.
Malgrat sigui una mica lent, en Romano és una mascota agradable.
La nostra protagonista és una nena una mica trapella i eixerida, amb ella descobrirem que el dia a dia pot ser també una gran aventura.
Una obra amb una subtil ironia que sura per les seves diferents situacions, un llibre amable i plàcid.

MANSO, Anna. L´últim violí. La meva Arcàdia.
A l’Octavi li agrada anar al taller on el seu pare, que és un gran lutier, construeix violins.
Un dia les mans del lutier, afectat de Parkinson, comencen a tremolar i l’Octavi s’adona que les coses estan canviant i que el pare, ben aviat, haurà de deixar aquest ofici tan artesanal. Abans de fer-ho, però, els horribles trenetes, una parella de col•leccionistes molt peculiar els fa l’encàrrec de construir un últim violí.
El pare haurà de fer una difícil elecció; els pagaran molts diners per la feina però, un violí que ningú ha de fer sonar, que estarà tancat en una vitrina, té algun sentit? Cal tenir-ho tot? Val la pena pensar quan n’hi ha prou…
________________________________________
Categoria 10 anys

CANAL, Eulàlia. Això és un secret que només sé jo.. Animallibres.

Tres protagonistes, cadascun dels quals més «diferent» que l’anterior: l’Hug, «un cas perdut», un nen amb trastorns autistes de la personalitat; la Rita, una nena que no parla, i en Yuri, un nen solitari. Tots plegats emprenen la tasca d’investigar el curiós cas de l’assassinat de la conserge de la seva escola.
El llenguatge tendre i ric, que ens convida a conèixer mons màgics o protagonistes molt humans, és sempre constant en les obres de l’Eulàlia Canal i en aquest llibre no podia ser diferent pel que fa a l’estil i la sensibilitat que traspua.

MOLIST, Pep. El petó de Lilí Marlen. Barcanova

El Pere és un nen insegur i molt espantadís. Un bon dia, tot fugint de les seves pors, coneix el senyor Enric Salom, un fotògraf reservat de Timoneda, el poble on viuen. Poc a poc va creixent entre ells una amistat i una complicitat que ajudarà a en Pere a superar les seves pors. Mentrestant, al poble tothom espera de fa temps que torni Lili Marleen, una misteriosa dona que en el passat va fer coses meravelloses.
Una història molt ben narrada i plena de sensibilitat, amb unes magnífiques il•lustracions de Jorge del Corral.

WALLIAM, David Trad. Núria Parés. La increïble història de l’àvia gàngster. Montena

L’àvia de Ben és una “àvia de manual”, té el cabell blanc, porta dentadura postissa, pèls a la barbeta, guarda mocadors de paper a les mànigues de la camisa i passa gran part del temps fent mitja …. Però a més, té altres particularitats que Ben detesta: fa olor de col, no té TV i només vol jugar al Scrabble. Un dia Ben descobrirà que la seva àvia té una vida molt més emocionant del que mai hagués pogut imaginar …
Si a tot això hi sumem les humorístiques il•lustracions de Tony Ross la diversió està assegurada. Però alerta, no tot és riure en aquest llibre, també conté un missatge ben emotiu.
________________________________________
Categoria 11-12 anys

MAAR, Paul. Trad Teresa Guilleumes i Morell. El senyor Belo i l’elixir blau. Viena

En Max viu amb el seu pare que és farmacèutic i somia tenir un gos. Un dia es veuen acomplerts els seus desitjos quan recullen el Bello, un gos vagabund. Tot es complicarà, i força, quan en Bello llepi un líquid blau que una velleta ha portat a la farmàcia i, de cop, es transformi en humà… Però un humà amb comportament de gos! En Max i el seu pare hauran d’educar a marxes forçades aquest individu que s’ha instal•lat a casa seva i que els proporcionarà situacions del més estrambòtiques.

MARTIN, Andreu. Filles úniques. Cruïlla
La Paula i l’Alícia són dues companyes d’escola molt i molt amigues. Ho són fins al punt de voler convertir-se en germanes. No volen ser filles úniques, i per això decideixen posar en marxa un pla una mica estrambòtic: que el pare de l’una s’enamori de la mare de l’altra i a l’inrevés.
Però, en aquesta vida, no tot surt com hem previst, i les noies es troben ficades en una sèrie d’embolics i malentesos molt divertits narrats amb un ritme vertiginós.

MONTAÑÀ, Ruben. La nena de l’arbre. La Galera

L’Ona, troba l’Aurèlia oculta dalt d’un arbre. És una nena de la seva edat amb la mirada perduda, fràgil i lleugera, li sembla estrany que visqui dalt del plataner que hi ha davant de l’escola i que ningú la trobi a faltar ni se’n adoni. Potser és això el que la porta a visitar-la cada dia…
Una obra amb una arrencada esplèndida, amb el punt just de plantejament inquietant que ens podria remetre a Calders o a Calvino, que arriba al fons del cor, que parla de la pèrdua, d’allò que la guerra destrueix en les persones i del que queda en les que sobreviuen.
________________________________________
Comissió d’experts:
Sra. Nati Calvo Biblioteca Sant Ildefons
Sr. Agusí Lleyda Mestre
Sra. Montse Marcet Llibreria Racó del Llibre Jove
Sra. Marta Martí Biblioteca Central de Terrassa
Sra. Rosa Mut Revista Faristol
________________________________________

Xerrada : Conèixer Lewis Carrol i la seva obra.

0

Activitat del projecte comú de lectura de la xarxa de biblioteques escolars.
Xerrada: Conèixer Lewis Carrol i la seva obra.
A càrrec de Moisés Selfa, professor de la UdL i excel•lent coneixedor de l’obra Alícia al país de les meravellés.
El dimecres dia 15.10.14 els alumnes de cicle superior van compartir els coneixements del Sr. Selfa pel que fa a Lewis Carrol, pseudònim del Sr.Charles Lutwidge Dodgson.
Es va endinsar en la protagonista i els personatges, relacionant-los amb la vida real de l’entorn de l’autor.
Va fer una presentació molt complerta demostrant un coneixement profund de l’autor i les seves peculiaritats.
El professor Selfa també va poder descobrir com alguns alumnes coneixien algunes de les anècdotes que ell ens va explicar. Segons el professor “es nota que són bons coneixedors del llibre”.
Després de la sessió la Mestra Antonieta Capdevila ha treballat a l’aula alguns aspectes de la xerrada. Alguns alumnes han escrit de la sessió :
“Va ensenyar una foto de la ciutat de Cheshire, Cheshire és el nom del gat que surt al conte. vaig dir-li que Cheshire era el gat i em va felicitar. La meva opinió és que el Moisés diu les lletres mudes i sona molt estrany, però apart d’això parla clar, fort i s’entén molt bé.”
“Quan vam fer allò del cau i de la gravetat i la moneda que si queia o si flotava, això era molt divertit”.
“Hem anat virtualment al museu d’Oxford i vam veure a on es guarden els primers exemplars manuscrits. Vam parlar de les il•lustracions del primer exemplar del llibre i va ser un dia esplèndid”.
“Les fotos de L’Alice Liddell de gran semblaven una maniquí, com a trista, seria…”
“Va ser divertit perquè era valencià i després el seu accent era també ben divertit, Ell és també de matemàtiques i això està relacionat amb la teoria de la gravetat en el moment de la caiguda per la llodriguera”.

Decoració biblioteca projecte: “Alícia al país de les meravelles”.

1

reduida IMG_5834

Projecte comú de lectura, xarxa de biblioteques escolars. Alícia al país de les meravelles.

El motiu del present escrit és per donar-vos les gràcies a tots els mestres de l’escola.
Ha estat un curs amb molta feina. Però, tots els cicles i tots els mestres heu sacrificat part del vostre temps per col·laborar en la nova decoració de la biblioteca.
És un plaer entrar a la biblioteca i veure que segurament és de les més ben decorades. Esperem que tots us sentiu ben orgullosos i partícips d’aquesta artística feina.

MOLT BONA FEINA I MOLTES GRÀCIES A TOTS.

Recull d’imatges:

9è atrapallibres 2014

0

En data 30 de maig de 2014, el consell català del llibre infantil i juvenil. Ha publicat els resultats del premi atrapallibres 2014.

Obra guanyadora Categoria 9 anys:

CABEZA, Anna. El misteri de la tifa de gos abandonada. Bambú

Obra guanyadora Categoria 10 anys:

CIRICI, David. Molsa. Edebé

Obra guanyadora Categoria 11 i 12 anys:

LAWRENCE, Caroline. Trad. Joan Puntí.. El cas dels bandits assassins.. La Galera

http://www.clijcat.cat/consell/catala/atrapallibres.php

Analitzant els resultats de la votació de tota Catalunya, podem afirmar que han coincidit amb els del nostre centre. També vam registrar les votacions dels pares a nivell intern, i també coincidien. Per tant podem concloure que aquesta novena edició hem coincidit amb tots els llibres guanyadors.

 
Agrair als pares, als mestres en actiu, als mestres jubilats, als representants de les biblioteques i a tota la comunitat educactiva per l’esforç realitzat per apropar els nens a la lectura.
Us deixem també el recull d’imatges de les taules rodones que vam celebrar al nostre centre.



 

 

 

atrapa2014

Carles Sala – Activitat lletres a les aules

0

El divendres 23.05.14 els alumnes de 5è van rebre la visita de l’escriptor Carles Sala, autor del llibre: Cornèlius i el rebost d’impossibles.

portada

Amb ell vam poder realitzar una taula rodona de quasi hora i mitja. Vam poder preguntar-li moltes coses del llibre, i d’altres coses de la seva vida personal i professional. Molt amablement va signar tots els exemplars i ara en tenim un record a la nostra biblioteca.
També li vam preguntar dels projectes de futur… i ens va donar una primícia, el proper llibre parlarà dels oficis, però d’uns oficis… una mica “especials i poc habituals”, de ben segur que molts el llegireu.

Des de l’escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda, agrair a l’Institut de les Lletres Catalanes de la Generalitat de Catalunya aquesta  proposta educativa, altament estimulant per potenciar l’hàbit lector dels alumnes del nostre país.

Us deixem un recull d’imatges i una petita gravació:


ilc_h3

Premiats a la IV jornada de biblioteques escolars

0

El dissabte 17.05.14 va tenir lloc la IV jornada de biblioteques de les comarques de Lleida. En el marc del projecte comú de lectura “Alícia al país de les meravelles”.
Com tots sabeu el nostre centre hi participa activament, entre altres activitats es va concretar que tot el centre participés en la redacció dels “contes de l’Alícia”. En els diferents nivells es van realitzar diversos acords per adaptar l’activitat en relació al nivell educatiu dels nens. Els resultats van ser molt bons i un alt nivell de participació.

El resultat d’aquest esforç dels nens i del professorat, s’ha vist recompensat amb dos premis. Un al grup classe de P-5A i un al grup classe de 2n B representat per l’alumne Roger Camí Cornudella.

Felicitar a tots els mestres de l’escola per la seva implicació en aquesta activitat i en el projecte. També agrair als responsables de CRP del Segrià i de les Garrigues, pel seu esforç en dinamització, coordinació i planificació d’aquest gran ventall d’activitats.

 

Premi a la millor narració Infantil
EL PESCADOR DE SEMPRE

Hi havia una vegada un vaixell de PESCADORS que van pescar un tauró; però el tauró havia mossegat la barca i va fer-li un forat molt gros i la barca s’anava enfonsant.
El pescador va baixar amb un vestit de submarinista amb casc i el va arreglar.
Van arribar al port molt cansats. Van anar al seu BARRI i es van menjar el tauró encenent la barbacoa amb la LLENYA que tenien guardada al garatge de casa seva.
I conte contat ja s´ha acabat!

ALUMNES DE P-5A
Escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda

Premi a la millor narració Primària

Les aventures d’en Cua i en Pèl

En un país molt llunyà, hi havia un gat que es deia Cua i una gavina que es deia Pèl, estaven en un port que, en lloc d’haver-hi pescadors hi havia pops.
A en Cua i a en Pèl els agradava el misteri i al port hi havia una botiga on venien revistes de misteri així doncs, en Cua i en Pèl en van comprar una. A la revista hi deia que s’havia de trobar un antic joc del parxís i també el lloc on podien trobar el mapa per aconseguir-lo. Ells hi van anar molt de pressa i quina sorpresa, era un antic museu on hi havia mil pops fent cua per aconseguir el mapa.
En Cua i en Pèl van pensar i van pensar com aconseguir passar al davant de tots els pops. Així doncs, com que tots dos eren amics dels pops i sabien quin menjar els agradava, van córrer a comprar el menjar, el van llençar a terra, els pops van córrer a menjar-lo i en Cua i en Pèl es van colar.
Un cop dins el museu, en Cua i en Pèl, van aconseguir el mapa i van iniciar la seva gran aventura. Al mapa els deia que s’havien de tirar d’un gratacel, ells s’hi van tirar i quan van caure van fer un forat a terra i allà van trobar el famós parxís.
Conte contat, tresor trobat.

Nens i nenes de 2nB del Cicle Inicial
Escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda

 

Us deixem unes imatges de l’acte de lliurament dels premis i la gravació realitzada dels textos premiats.

 

https://sites.google.com/a/xtec.cat/somnisalicia/


 

 

 

Alícia al país dels cargols

0

En data 07/05/14 continuant amb les activitats del projecte comú de lectura, Alícia al país de les meravelles.

Les alumnes de 3r del grau d’Educació Infantil de la UdL, Angela Candilejo, Anna Llobet, Mireia Matas i Alba Montardit han representat als alumnes de p-4 i p-5 de l’ escola l’adaptació de l’obra Alícia al país dels cargols.

Agrair també al Sr. Moises Selfa, mestre de la UdL, l’interès per coordinar aquesta activitat que aproxima la tasca formativa i la laboral a les docents del futur.

Des de l’Escola Manuel Ortiz i Castelló  us donem les gràcies per aproximar l’Alícia als més petits i al nostre entorn proper (Lleida).

Us en deixem un recull fotogràfic:

 

 

L’adaptació Alícia al país dels cargols:

https://docs.google.com/file/d/0BzLCCBwoneC7R2pZbTlaWUxfSjQ/edit

 

 

 

 

SANT JORDI 2014

0

El dia 23.04.14 vam celebrar la diada de Sant Jordi, com és tradició a la nostra escola vam anar al teatre Foment.
Allí vam realitzar el lliurament dels premis del “Concurs Literari de Sant Jordi 2014” i l’entrega dels diplomes de la bibliocursa.
Us en deixem el recull d’imatges i de les obres premiades:

Representació de l’obra de teatre musical “Un drac famolec” – alumnes de 6è.

Tarda: Exposició i donació de llibres per a la biblioteca d’aula.
http://blocs.xtec.cat/implicatorca/2014/05/05/compartim-llibres/

 

Moltes gràcies a tots els mestres per la vostra col·laboració, també a les famílies per la donació de llibres i a l’Ajuntament de Juneda per la cessió del teatre Foment.

Go to Top