EDITORS DE PRESENTACIONS: PREZI

www.prezi.com

  • Què és?
    • és una eina 2.0
    • permet fer presentacions de temes, projectes, idees en línia.
    • Utilitza com a base la informàtica del núvol
    • permet incloure elements com:
      • vídeo,
      • imatges,
      • enllaços
      • power points (s’inclouen les diapositives, les que t’interessen).
  • Com funciona?
    • És molt intuïtiu.
    • Es basa amb pantalles seqüencials d’allò que volem presentar
    • El tret més característic és que fa ZOOM a elements concrets.
    • Els canvis que facis en el prezi s’actualitzen si el tens incrustat en un blog.
    • Té moltes opcions i permet imprimir-se en format PDF.
  • Exemple:
  • On el podem enllaçar?
    • Al blog amb l’EMBED
    • A qualsevol enllça amb el codi del SHARE

BLOG CONSULTAT:

  • Vikipèdia, prezi. http://ca.wikipedia.org/wiki/Prezi
  • EducaconTIC

EL BLOG EDUCATIU (II): PRÀCTICA

– Com fem una entrada en un blog de blocs.xtec?

– Com fem un enllaç a l’entrada/post?

EL BLOG EDUCATIU: ASPECTES TÈCNICS

Primer de tot un blog és aquell espai en línia que es recopilen cronològicament missatges d’un o varis autors amb una temàtica en particular. El caracteritzen la interactivitat que es dóna en temps real i que fa que es generin comentaris a partir dels temes proposats. Es desenvolupa dins d’un context informal.

Els blogs educatius (edublogs) són aquells blogs que tenen com a objectiu principal recolzar els processos d’ensenyament-aprenenetatge en un context educatiu determinat. El seu principal objectiu és educatiu.
Trobem diferents programes on-line que permeten crear blogs educatius, gratuïts i que només demanen registrar-se: www.blogspot.com, www.wordpress.com, com als més destacables.

Des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya es promou l’ús del wordpress a través de la plataforma blocs.xtec.cat, un espai dedicat a l’educació pels professionals de l’ensenyament de Catalunya.

A l’escola tenim un blog per anar informant a les famílies del què fem. En tenim un de general per tota l’escola, estructurat per nivells i a educació infantil en tenim un per nivell.

http://www.escolapuigdarques.cat/festival-de-nadal-2/

El blog, generalment, es fa servir de noticiari. En una recerca sobre els usos dels blogs a les comarques gironines (fet sobre una cinquantena d’escoles) s’observa que bàsicament és un noticiari, que comunica què s’ha fet. Poques vegades es fan propostes d’activitats pels alumnes, perquè puguin fer a casa activitats o es demana la seva participació d’una manera interactiva. Podeu trobar més informació sobre aquesta recerca a http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/12/17/25-reflexio-5-els-blogs-a-les-comarques-gironines/.

Participar en el blog d’escola significa obrir l’escola, aproximar-la a les famílies però també demana compromís i molt de temps. És interessant reflexionar sobre alguns aspectes alhora de fer el blog a nivell d’aula i a nivell d’escola.

A nivell d’escola, trobem una petita reflexió en post del blog Blogs educatius una eina d’aprenentatge i comunicació.

 

BLOG CONSULTAT:
– BLOGS UNA EINA D’APRENENTATGE I COMUNICACIÓ, de M. A. Aymerich. Reflexió i valoració de les possibilitats dels blogs a nivell educatiu.

Qüestions a tenir en compte per part de l’escola quan es fa un blog educatiu

El blog educatiu

Els blogs a les comarques gironines

 

 

 

SESSIÓ 4: NOTÍCIES/ENLLAÇOS AL BLOG

Treballarem:

  • Recordem què hem treballat:
  1. les web 2.0
  2. sindicadors d’adreces: Netvibes i Google Reader.
  3. marcadors socials: Delicious i Netvibes
  4. un organitzador d’imatges: PICASA.prezi-player { width: 550px; } .prezi-player-links { text-align: center; }WEB 2.0 on Prezi
  • El blog educatiu
    • Què és?
    • Quin fem servir a l’escola?
    • Entrem-hi una notícia? Quatre coses bàsiques.
    • Hi posem un enllaç: del PICASA i del SYMBALOO.

    SYMBALOO

    SYMBALOO
    És una eina web que ens permet organitzar els recursos que tenim a la xarxa per temes.  Ens permet crear un escriptori virtual, que com a mestres ens pot ser molt útil ja que ens permet determinar els recursos que volem treballar amb els alumnes així com limitem una mica el material. Al mateix temps és una fantàstica eina de repàs sobre què hem treballar i conèixer què en saben.  Al anar revisant cada punt podem anar valorant, a nivell global, l’aprenentatge dels alumnes.

    Té d’interessantíssim que el podem incloure en el blog de manera que allà trobarem els recursos que pensem adequats pels nostres alumnes (protagonistes del blog) i alhora aquesta informació també arriba a casa.

    Un exemple el podeu trobar en el següent enllaç:  http://blocs.xtec.cat/nensinenesdel2008/jocs-jclics-i-altres/

    El guió d’aquesta formació és el mateix que vam fer servir el curs passat, en la minisessió de formació que va realitzar l’Àlex Carrera. Un altre guió que potser útil és el següent:

    Avantatges a nivell pràctic:

    • Tenir una selecció de recursos i activitats per temes graduats per nosaltres mateixos
    • Tenir-ho tot reunit en un mateix lloc, fàcil de localitzar.
    • Ens permet posar a l’abast dels nostres alumnes el que més ens interessa.

     

    BLOGS CONSULTATS:

    • Educa con TIC, Organiza tus favoritos con symbaloo. http://www.educacontic.es/blog/organiza-tus-favoritos-con-symbaloo

    MARCADORS SOCIALS O ORGANITZADORS D’ADRECES

    Delicious i symbaloo són marcadors socials . Són enllaços a altres llocs i pàgines web que guardem per facilitar la seva localització i accés en un futur. Qualsevol navegador disposa d’un sistema de creació de marcadors per localitzar-los, el que s’anomena “favoritos”.
    Però aquests “favoritos” també els podem guardar a internet, fet que ens permet tenir-los a l’abast sempre. Per altra banda ens permet compartir-los amb altres usuaris. S’anomena “social” ja que es poden compartir amb altres persones crean xarxes socials o grups. Quan un usuari crea un marcador li assigna lliurement unes etiquetes o “tags”.

    BLOG CONSULTAT:
    – CanalTIC, de Fernando Posada del CEIP Virgen de los Volcanes, Tinajo-Lanzarote. http://canaltic.com/blog/?p=127

    SESSIÓ 3: MARCADORS SOCIALS (organitzadors de recursos)

    Treballarem:

    • Presentació del Netvibes o Google Reader d’algun company.
    • Marcadors socials (Organitzadors dels recursos) i adreces d’internet, tenint en compte el propi Netvibes o Google Reader.
      • Delicious
      • Symbaloo
    • Youtube:
      • Per saber-ne més.
      • Enllaçar-lo en el blog.
    • Resum del treballat fet en les 4 primeres sessions.
    • .prezi-player { width: 550px; } .prezi-player-links { text-align: center; }

    DELICIOUS

    El programa delicious et fa una agenda de les adreces que a tu t’interessen, els links, per temes, els que tu determines.
    És àgil i molt ràpid, intuïtiu. Cal dir que està amb anglès i no hi ha possibilitat de canviar d’idioma.

    Es busca per odre alfabètic o de quantitat d’entrades i et presenta tots els links que tu hi has posat (indexat).