Escola i Joc del Remei per a l’Autocontrol.-

Ubicació dins de COOPERIS

Aquest joc es fa difusió dins de COOPERIS www.cooperis.cat

L’escola del joc del R.E.M.E.I. per a l’Autocontrol (joc RXA) personal i col.lectiu té per finalitat ensenyar i fomentar aquest joc.

R.E.M.E.I. són la tanda de cinc fases del joc: R (Revisió), (E) Exercicis de picar amb els dits punts del propi cos. 12 exercicis. (M) Moviments. 6 moviments dels ulls i tres melodies, (E) tornem als 12 exercicis de picar amb els dits punts del cos i finalment (I) Indicadors de millora entre la Revisió inicial i l’actual. Coincideix amb els passos PS9S de l’autor Gary Craig de l’EFT

El joc del R.E.M.E.I. per a l’Autocontrol (joc RXA o d’Autocontrol) es basa en l’ EFT i en l’aplicació tècnica denominada (PS9S) els pasos de la recepta bàsica de Tècniques d’Alliberament Emocional de Gary Craig.-

La recepta bàsica PS 9S forma part de les tècniques d’alliberament emocional denominades EFT   Emotional Freedom Techniques. La seva eficàcia en casos concrets fa que es faci difusió i sota control de supervisió professional la seva aplicació.

Aquest joc R.E.M.E.I. per a l’Autocontrol (joc RXA) es pot ensenyar i practicar a l’escola i a l’institut.

També l’ensenya i el practica el Grup de Docents d’Investigació en Remeis a l’Aprenentatge (GIRA) on es fa actualment recerca sobre la viabilitat i l’aplicació en l’ensenyament en l’alumnat entre 03- 17  anys.

Aquest joc RXA es pot aplicar juntament amb tècniques de Gimnàsia Cerebral, en exercicis d’aplicació dels principis de l’EMDR i altres recursos kinesiològics.

També com a joc forma part  del Club CLUBIAS i del grup Remeis que en fa difusió i l’ensenya a majors d’edat.

El CLUBIAS és el club d’interpretació dels aprenetatges autònoms: http://blocs.xtec.cat/cooperisremeis

En aquest sentit es juga i s’aplica:

Dins del context familiar: en familia (pares, mares i fills i filles)

Dins del context de colla de joves: en pandilla.

A nivell personal.

El joc RXA i en concret la recepta bàsica PS 9S es recomanable:

Primer aplicar-la a títol personal dins d’una sessió interactiva OASI i comprovar les millores en una setmana, després en un mes fins arribar en un període de tres mesos. També és millor aplicar-la dins d’un dels 12 Remeis d’Aprendre a Aprendre (RAS).

Comprovada l’eficàcia es passa a compartir la Recepta Bàsica PS 9S amb altres persones en rol de companys, es dir d’iguals o en rol d’educador per exemple entre pare/ mare o fills/es (major d’edat respecta a una altra persona menor d’edat). En el cas de no ser pares/mares o tutoria familiar cal la seva autorització per escrit de la persona educadora que l’aplicarà i que fomentarà el joc.

La recepta bàsica PS 9S és proposada pel seu autor Gary Craig i la podem trobar en:

http://www.eftmx.com/, d’on es pot descargar per a coneixer-la.

Clica a: Manual de EFT Gratis.-

També es fa difusió en sessions de taller i/o de curs al Monestir de sant Benet per la germana i metgessa Teresa Forcades, qualificada en EFT.

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)

Una resposta a Escola i Joc del Remei per a l’Autocontrol.-

1. Hola, això és un comentari.
    Per a eliminar un comentari només heu d’iniciar una sessió i veure els comentaris de l’article, allí tindreu l’opció d’editar-los o de suprimir-los.