Organització de la prevenció

Estructura organitzativa​​​​

Les funcions i les responsabilitats dels diferents actors implicats en l’estructura organitzativa vénen determinades per l’Administració de la Generalitat, d’acord amb les competències que se’ls atorga i que es regulen amb les disposicions legals i les normes vigents.

En la gestió de la prevenció de riscos laborals al Departament d’Educació, cal destacar les figures següents:

Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament Unitats administratives que gestiona la prevenció de riscos laborals:

  • del personal del Departament
  • dels centres titularitat del Departament
Servei de Prevenció del Consorci d’Educació de Barcelona
Seccions de prevenció de riscos laborals del Departament

 

Unitats administratives presents a cadascun dels serveis territorials que gestionen la prevenció de riscos laboral als centres i a les persones que presten servei en el seu àmbit territorial.
Coordinador/a de prevenció de riscos laborals

 

Treballador/a qui se li designa promoure i coordinar les actuacions en matèria de salut i prevenció de riscos laborals a cada centre de treball del Departament.
Delegat/ada de prevenció Representants dels treballadors amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos laborals.
Representants dels treballadors amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos laborals. Òrgan paritari i col·legiat de participació destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions en matèria de prevenció de riscos.

El departament té 11 comitès:

  • 1 per cada servei territorial (9)
  • 1 Consorci d’Educació de Barcelona
  • 1 per a l’àmbit del personal d’administració, tècnic i laboral (PATL)
Comissió Paritària de Prevenció de Riscos Laborals (CPPRL) De tot el personal del Departament d’Educació.​

Contactes dels serveis centrals i de les àrees territorial​s

Les adreces postals les podeu consultar a l’apartat Àrees territorials i seus.

Tarragona
riscos_lab_tar.educacio@gencat.cat
Telèfon: 977 251 440 ext. 5106