26. Acabat el dossier.

Em trobo a la última fase del meu pràcticum i tinc preparat el Dossier per tal d’optimitzar les reunions entre docents, que d’aquí a 3 dies presentaré a l’Equip Directiu juntament amb el resum dels resultats de les diferents enquestes realitzades a les famílies i als docents i la primera anàlisi dels resultats que hauré de contrastar amb els seus membres.
També els presentaré el dimecres 30 de maig el material guió que he preparat per servir d’ajut a l’hora de les entrevistes amb les famílies.
En particular i parlant sobre el dossier, crec que és un material on he prioritzat la seva funcionalitat i practicitat. El document final que adjuntaré amb l’entrega de la memòria i del qual en tindrà còpia l’Equip Directiu i l’E.O.P. consta de aproximadament 60 pàgines.

Per confegir-lo he hagut de recórrer a diferents fonts; empresarials, consultors de màrqueting, coaching, psicologia i dinàmica de grups, ja que no hi ha molt material específic per a mestres. Fet que m’ha fet sentir molt motivat, en fer de pont entre uns mons que no haurien d’estar tan distanciats i molt menys en l’àmbit de les escoles privades, que han des subsistir i sobreviure en temps de crisi de les aportacions dels seus clients cada vegada més pocs i amb menys recursos econòmics.

L’índex del dossier és el següent:

DOSSIER SOBRE OPTIMITZACIÓ DE LES REUNIONS

Presentació. 2
-Objectius. 3
CONTINGUT 3
INTRODUCCIÓ. 4
COM CONDUIR REUNIONS EFICACES. 4
1. preparació prèvia de la reunió. 5
2. Facilitar i gestionar el transcurs de la reunió. 6
3. Assegurar un control sistemàtic i rigorós. 7
4. adoptar una crítica constructiva. 7
TÈCNIQUES DE GESTIÓ 7
TÈCNICA 1: EL MIND MAPPING 8
SOFTWARE SOBRE MIND MAPPING 19
TÈCNICA 2: EL GRUP NOMINAL 19
TÈCNICA 3: EL BRAINSTORMING, 22
TÈCNICA 4: EL BRAINWRITING 25
TÈCNICA 5: L’SCAMPER 26
TÈCNICA 6: 6 BARRETS PER PENSAR (SIX THINKING HATS) 27
TÈCNICA 7: 6x3x5 29
TÈCNICA 8: DIAGRAMA DE FLUX, 30
Característiques 30
Tipus de diagrames de fluxos 31
Simbologia i significat 32
Vegeu també 32
Enllaços externs 32
TÈCNICA 9: DIAGRAMA D’AFINITATS 33
TÈCNICA 10: PLUS DELTA 35
TÈCNICA 11: (Blind Voting through Electronic Meetings) Votacions secretes a través de Reunions Electròniques 38
TÈCNICA 12 TÈCNIQUES DE PARTICIPACIÓ: ACORD, DESACORD, CANVIS SUGGERIT 39
Philips 66 40
FACTORS QUE DIFICULTEN EL TREBALL EN EQUIP. 40
SUPERAR LES DIFICULTATS: COAVALUACIÓ, AUTOAVALUACIÓ. 41
VETLLAR PER LA COMUNICACIÓ 42
PIRÀMIDE DE LA COMUNICACIÓ 42
METODOLOGIA DE PRESSA DE DECISIONS 43
RESOLUCIÓ DE PROBLEMES 44
ANÀLISI DE PROBLEMES 44
LA COMUNICACIÓ EFICAÇ (ESTUDI DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA) 45
PERSUASIÓ, INFLUÈNCIA (NO MANIPULACIÓ NI IMPOSICIÓ) 46
ÒRBITA DE LA PERSUASIÓ 46
ESCOLTA ACTIVA 47
DONAR FEEDBACK 47
AVANTATGES D’UNA BONA ESCOLTA 48
PER MILLORAR LA CAPACITAT D’ESCOLTA 49
PARLAR EN POSITIU 49
ASPECTES NO VERBALS 50
SEQÜÈNCIA D’ATENCIÓ 50
COMPORTAMENT ASSERTIU 51
DAVANT DELS CONFLICTES 51
TÈCNIQUES PER LA GESTIÓ DEL CONFLICTE 53
Passos a seguir en el tractament de situacions conflictives 53
COMPONENTS NO VERBALS DE LA COMUNICACIÓ 54
PER ACABAR: QUE APORTA LA PEDAGOGIA SISTÈMICA RESPECTE A LES REUNIONS (EN RELACIÓ AL LLOC I EL ROL QUE OCUPEM ELS DIFERENTS PROFESSIONALS DINS DEL SISTEMA) 55
L’ORDRE DINS DEL CLAUSTRE. rols 56
NORMATIVA DE REFERÈNCIA 57
BIBLIOGRAFIA I DOCUMENTACIÓ 57
ENLLACOS 64
COMENTARIS GENERALS RECOMANACIONS EQUIP DIRECTIU 64

El dimecres espero recollir l’avaluació dels membres de l’Equip Directiu sobre el dossier i sobre els altres materials presentats, per veure si s’han complert les expectatives plantejada a la primera fase on es perfilava concretament quina era la demanda.

Toni

Quant a Toni

Mestre, psicopedagog, especialista en informàtica educativa i coaching.
Aquest article s'ha publicat dins de Fase 5. Dossier de recursos i proposta de millora. i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a 26. Acabat el dossier.

  1. Santiago diu:

    El Guió per al dossier de documents sembla molt interessant. Tal vegada convindria agrupar en categories les diferents tècniques i dinàmiques que reculls. Així segons la necessitat el professorat podria recorrer a unes o altres.

    Estic segur que tot el treball que presentes servirà en un futur al centre per millorar les relacions família-escolar, el gran objectiu de les teves pràctiques.

    Ànim i bon treball!

    • Toni Toni Lázaro diu:

      Gràcies Santiago pels seus comentaris,
      inclouré aleshores davant de cada tècnica, una referència que de manera visual permeti a l’usuari saber de quin tipus de tècnica es tracta i quina és la seva aplicació.

Respon a Toni Lázaro Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *