Àrea 5. Empoderament de l’alumnat

 MÒDUL 1. TEMA 5. 

Descripció de les activitats desenvolupades a nivell d’aula:

SUBÀREA INDICADOR D’ASSOLIMENT NIVELL B2
4.1. Estratègies d’avaluació 4.1. B2. 2. Aplica les tecnologies digitals del centre en el disseny de mitjans i instruments que facilitin l’avaluació dels processos d’ensenyament-aprenentatge en els quals s’han utilitzat noves estratègies didàctiques.

JUSTIFICACIÓ DE LA PROPOSTA:

Durant l’estona de padrins lectors sovint l’infant amb TEA de la meva aula d’I4 es mostra molt nerviós, no li agrada estar assegut ni el soroll que es genera al passadís, i no solen interessar-li el contes que li porten. Com que la tauleta digital el fascina i demostra un alt grau d’interacció i comprensió amb ella, decideixo posar en pràctica amb ell l’app José aprende, que conté un seguit de contes amb pictogrames sobre rutines per als infants amb TEA especialment. També ho aplicaré amb un nen nouvingut que no parla el català per tal que pugui adquirir a poc a poc el vocabulari bàsic, ja que si li expliquen contes en format tradicional en català es distreu molt fàcilment i perd l’interès.

BREU EXPLICACIÓ DE LES ACTIVITATS DESENVOLUPADES:

  1. Descarregar l’aplicació als iPads que faran servir els respectius infants.
  2. Explicar als seus padrins/es lectors/es el seu funcionament i com poden fer partícips els infants (poden posar pausa, fer que toquin amb el dit el pictograma d’un objecte en concret, avançar o retrocedir en el conte…).
  3. Observar la resposta dels infants davant els contes digitals que ofereix l’app.
Aquest article ha estat publicat en Àrea 5. Empoderament de l'alumnat, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *