MÒDUL 1. TEMA 1.
Descripció de les activitats desenvolupades a nivell d’aula:
| SUBÀREA | INDICADOR D’ASSOLIMENT NIVELL B2 |
| 1.3. Pràctica reflexiva | 1.3.B2.2. Modifica les seves intervencions concretes a l’aula de manera planificada i reflexiva a partir de les conclusions obtingudes de l’anàlisi de la seva pròpia pràctica. |
JUSTIFICACIÓ DE LA PROPOSTA:
El primer cop que presento el tauler quadriculat per conduir els Beebots observo moltes dificultats per entendre com han de donar les ordres perquè arribi fins al lloc que volen. L’any passat només van aprendre a avançar el robot cap avant o cap enrere i ho feien bé, però enguany ampliem les consignes i es fa més complicat per als infants, sobretot a l’hora de girar cap als costats o canviar de sentit. Així doncs, decideixo treballar la programació i l’orientació espacial amb fletxes plastificades sobre un tauler gegant quadriculat. D’aquesta manera podran practicar de manera més vivencial i manipulativa com cal que sigui la seqüència de fletxes per arribar fins un lloc determinat abans de fer-ho amb els robots, tal com proposen C. Simarro, L., Víctor, C., Pere, P., Marta, N., Mariona i E., Meritxell. Més enllà de la programació i la robòtica educativa: el pensament computacional en l’ensenyament STEAM a infantil i primària. Ciències: Revista del professorat de ciències de primària i secundària, 32, 1, 38-46, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/316732.
BREU EXPLICACIÓ DE L’ACTIVITAT DESENVOLUPADA:
Dividim el grup en dos. Cada docent observa i guia el treball en petit grup. Cada infant realitza una trajectòria amb fletxes per arribar fins a un punt donat (pel docent o altres companys/es). Els infants executen les ordres rebudes, tot col·locant fletxes als quadres del tauler segons cap on han d’anar i verbalitzant els passos que van fent. Les docents cotutores posem èmfasi en el treball dels girs cap a un costat i cap a l’altre. Aquesta pràctica els permetrà accedir al pensament computacional i a la codificació de manera vivencial per tal de poder conduir posteriorment els Beebots per les seves catifes.