Unitat 2

L’encaix i el Clarobscur

En aquesta unitat aprendrem a encaixar adequadament una figura geomètrica simple, per, a partir d’ella, ser capaços de crear formes més complexes i finalitzar-les amb la tècnica del clarobscur.

Com totes en  totes les activitats és la pràctica la que ens donarà el domini de la tècnica i ens permetrà aconseguir efectes espectaculars. Aquí donarem les nocions bàsiques per a començar a caminar per aquest món.

Els continguts de la unitat seran els següents:

En primer lloc explicarem els passos a seguir per fer un dibuix degudament proporcionat. La següent imatge n’és un  resum:

Per veure com la variació del punt de vista afecta la manera com percebem els objectes realitzarem la següent activitat:

Després continuarem la unitat aprenent a dibuixar un cub, un cilindre un con i una esfera a mà alçada, és  a dir, sense l’ajuda de cap altre instrument que el llapis HB. Realitzades les pràctiques pertinents procedirem a realitzar la segona activitat:

Aquests són els vostres treballs:

Seguidament s’ha explicat com són i com es realitzen les ombres en superfícies planes i corbes. Si voleu, per practicar podeu dibuixar una làmina d’estil OP ART amb la qual es realitzarà una bona pràctica de degradats a llapis de grafit i color, que ens prepararà per a dura a terme els ombrejats a l’activitat 2.

En el següent vídeo podeu veure com es realitza el dibuix de l’activitat de l’OP ART.