Racó de mates

Durant tot el curs, els nens i nenes de primària han disposat d’un racó a l’aula per treballar el raonament lògico-matemàtic de manera molt manipulativa. Tenien jocs diversos com ara la construcció d’un pont de fusta, treball amb peces d’imans, tangrams, sudocus, jocs de lògica… Va ser un treball molt divertit tot i que més d’un cop s’hi van trencar el cap pensant la manera de resoldre els jocs.

Treballem a l’hort

Seguim treballant al nostre hort. Hem plantat patates, enciams i cebes. També hem transplantat les maduixeres i els alls i hem fet un planter de tomaqueres, carbassons i carbasses. Cada dia els anem regant i ens fa molta il·lusió veure com van creixent. Si mireu les fotos podreu veure’n l’evolució.

GIMCANA

Hem fet una gimncana pel poble de Planoles. Es van fer tres grups d’edats barrejades, cada un tenia un color diferent i havíen de buscar sobres amagats. Dins els sobres trobaven una prova que havíen de superar, i una pista d’on estàva amagat l’altre sobre. Les proves consistíen en: cantar, endevinalles, llegir una ordre i complir-la, traballengües… Va ser una activitat divertida i engrescadora.

ELS OFICIS

Durant aquest trimestre els alumnes d’infantil treballaran els oficis. A la classe ha arribat un follet, en Japet, qui cada setmana ens portarà un ofici diferent. Els intentarem treballar de manera molt vivencial, a partir de la manipulació i el joc.

Aquesta setmana en Japet ens ha portat estris de perruqueria, ja que hem treballat l’ofici de “Perruquer i perruquera”. Aquí en podeu veure les fotos.

FEM PIZZES

Els alumnes d’educació infantil i CI durant les colònies vam fer un taller de transformació d’aliments: “fem botifarres”. Per continuar el treball, a l’escola vam decidir fer pizzes i vam convidar als alumnes de CM i CS a dornar-nos un cop de mà.

Seguint els passos d’una recepta, vam transformar els ingredients: farina, llavat, sal, sucre i aigua, en una massa de pizza. Seguidament, vam aplanar la massa i vam fer pizzes de diferents ingredients: bacon, pernil salat, pernil dolç, tonyina, olives… Les vam posar el forn i ens les vam menjar. Estàven boníssimes.