La setmana del 18 al 22 d’abril hem celebrat a l’escola la Setmana Cultural. Durant tota la setmana hem fet diferents activitats i tallers sobre el Projecte Interdisiciplinari, la Xocolata. Per realitzar els tallers, les mestres han fet 5 grups de nens i nenes de 3r i 4t barrejats. Per tant, erem grups d’uns 19 alumnes.

Els Tallers duraven dues hores i eren els següents:

– Realitzar una gallina de fang, on hem buidat la part de sobre i l’hi hem posat dos ous petits de xocolata.

– Pintar amb diferents tipus de xocolata (blanca, negra i amb llet) una caseta dibuixada en un A3. També la podíem decorar amb virutes de xocolata.

– Explorar i analitzar els embolcalls de diferents tipus de xocolata per tal d’esbrinar què contè. Si és saludable o no, si ens dóna energia, quines marques són de comerç just o cultiu sostenible, si n’hi ha sense gluten…

– Inventar-nos contes a partir d’uns personatges/titelles donats.

– Conèixer els escuts dels cavallers. Saber que tenen un significat concret i després realitzar el nostre propi escut.

Dilluns després del pati vam ensenyar als més petits com ballem sardanes. Va venir la senyora que ens ha ensenyat als nens i nenes de 3r i 4t a ballar sardanes. Quan vam acabar, li vam regalar un ram de flors com agraïment.

Dimecres a la tarda vam fer de padrins lectors. Els alumnes de 2n a 6è van explicar contes als alumnes de P3 a 1r. Nosaltres vam anar a infantil. Primer estàvem amb nens de P3, però després ens vam ajuntar amb els nens de P4 i P5.

Dijous després del pati, va venir una conta-contes i ens va explicar diferents històries relacionades amb Roald Dahl, que és l’autor de “Charlie i la Fàbrica de Xocolata”. Ho va fer molt bé, ens va agradar molt i al final ens va donar un tallet de xocolata!

Durant una estona de la tarda de dijous, alguns nens i nenes de 6è, ens van venir a explicar el Conte Col·lectiu. És el conte que ens inventem entre tots els grups de l’escola. Aquesta vegada, 3r va escriure les primeres pàgines, per tant no sabíem com acabava. Ha quedat ben original!

Divendres a la tarda, la cloenda amb els Jocs Florals. Primers, alguns alumnes de 4t van fer el Ball del Drac, després van dir els guanyadors de cada curs i, finalment, van regalar a la Carme, la directora, una maqueta de l’escola feta amb pà de motlle, xocolata, llaminadures, …. La van anar realitzant els alumnes de Cicle Inicial en un dels tallers. Va ser tota una sorpresa! Ara la tenim exposada a l’entrada de l’escola, al costat del pastís gegant del 10è aniversari.

Els guanyadors i petits escriptors dels Jocs Florals de les Peres i Ametlles, van ser:

* 3rA – LES PERES:

1r Premi: – Mariona Rodríguez – “La Piruleta de Xocolata”

Finalistes: – Carla Lara – “El Follet i la Xocolata”

– Martí Bayona – “El Cementiri de Xocolata d’en Miquel”

* 3rB – LES AMETLLES:

1r Premi: – Douae El Fazazi – “La Nena i la Muntanya de Xocolata”

Finalistes:  – Ain-Elías Medina – “Un Món fet de Xocolata”

– Youssef Sottou – “El Mar de Xocolata”

Moltes Felicitats a tots ells!!!!

Cliqueu per veure més fotos